Strojírenství

26. července 2021 08:13

DAKO-CZ dodá hydraulické brzdové systémy pro 27 nízkopodlažních tramvají do polské Vratislavi

Od poloviny letošního roku se budou v třemošnické společnosti DAKO-CZ vyrábět hydraulické brzdové systémy včetně řízení pro 27 nízkopodlažních 4-podvozkových tramvají vyráběných polskou společností Modertrans Poznaň. Nové tramvaje s označením Moderus Gamma typu LF 07 AC budou nasazeny v polské Vratislavi. Hodnota zakázky se pohybuje v řádu desítek milionů korun. Projekt bude realizován do roku 2023.

Inzerce

„Partnerství se společností Modertrans jsme navázali již v roce 2007, od té doby jsme realizovali několik společných projektů. Velmi mě těší, že právě tento projekt rozšíří naši úspěšnou spolupráci v oblasti dodávek hydraulických brzdových systémů pro polského zákazníka,“ říká Lukáš Andrýsek, předseda představenstva DAKO-CZ, a doplňuje: „V tuto chvíli už jednáme o rozšíření zakázky o dodávku našich brzdových systémů na dalších 22 tramvajových souprav.“

Tramvaje osazené hydraulickými brzdovými systémy DAKO jezdí v Polsku již nyní. Mezi již realizované projekty patří například modernizace tramvají TATRA RT6N1, dodávky elektromechanických brzdových systémů pro tramvaje Moderus Gamma LF 02AC a LF 03ACBD a Moderus Beta MF, které jsou nasazeny v katovické aglomeraci. Celkově v Polsku jezdí 116 tramvají osazených brzdovými systémy z dílny DAKO-CZ.

Nové tříčlánkové tramvaje se čtyřmi trakčními podvozky označené Moderus Gamma  určené pro polskou Vratislav budou plně nízkopodlažní a klimatizované, aby cestujícím zajistily maximální komfort. Při konstrukci tramvaje se nezapomnělo ani na řidiče, který bude mít k dispozici ergonomickou, plně klimatizovanou kabinu, vybavenou nastavitelným sedadlem.

V nově získaném projektu budou použity bezakumulátorové hydraulické agregáty se sedlovými ventily a bezkomutátorovými motory. Na přání zákazníka bude použit nově vyvinutý hydraulický systém ručního odbrzdění  s externí ruční hydraulickou pumpou. Koncepce brzdového systému minimalizuje hmotnost a snižuje nároky na údržbu.

Součástí dodávky bude i nový řídící systém s označením iRB 02.2 kompletně vyvinutý v DAKO-CZ. Řídící jednotka je vybavena softwarem, který zajišťuje optimalizované ovládání brzdy pro její dlouhou životnost, jednoduchou obsluhu a údržbu. Na servisní úkony je dodáván originální diagnostický systém DAKO DiagD.


www.dako-cz.cz

Mohlo by se Vám líbit

Tatra Trucks má novou konstrukční kancelář v Brně, v blízké době přibude další v Ostravě

Kopřivnická automobilka nastartovala procesy restrukturalizačních kroků a investic, která mají výrazně zvýšit objem produkce a také zefektivnit její chod v mnoha oblastech. Kvůli navýšení výroby i […]

Pozvánka na 8. ročník konference „Očekávaný vývoj odvětví kolejových vozidel v ČR a ve světě“

Pozvánka na 8. ročník konference: konferenci: „Očekávaný vývoj odvětví kolejových vozidel v ČR a ve světě“, která se koná dne 24. 4. 2024 v Brně, v kongresovém centru Quality Hotel […]

Siemens a NVIDIA rozšířily spolupráci v oblasti generativní AI pro imerzivní vizualizaci v reálném čase

Nové řešení propojuje platformu Siemens Xcelerator s aplikačními rozhraními NVIDIA Omniverse Cloud API pro kolaborativní vizualizaci podporovanou generativní umělou inteligencí (AI) Společnosti Siemens a NVIDIA […]