Automotive

14. února 2021 23:11

Kde se vyrábí jednotlivé modely ŠKODA?

 

ŠKODA AUTO v roce 2020 navzdory pandemii covid-19 vyrobila ve svých českých výrobních závodech více než 750 000 vozů

ŠKODA ENYAQ během výroby na montážní lince ve ŠKODA Auto, závod Mladá Boleslav.

  • Přerušení výroby na 39 dní a opatření na ochranu zdraví zaměstnanců se odrazily v počtu vyrobených vozů
  • Česká automobilka při modernizaci výrobních postupů sází na technologie z oblasti Průmyslu 4.0
  • Program „NEXT LEVEL ŠKODA“ určuje hlavní body příštího rozvoje společnosti

Dopady pandemie covid-19 se odráží na počtu vozů, které společnost ŠKODA AUTO vyrobila ve svých českých závodech. Navzdory přerušení výroby na 39 dní sjelo v závodech Mladá Boleslav a Kvasiny z linky více než 750 000 vozů. Jedničkou byl s počtem 187 000 vyrobených vozů model ŠKODA OCTAVIA. Koncem listopadu byla v Mladé Boleslavi na nejmodernější montážní lince, kde se primárně vyrábí model OCTAVIA, zahájena sériová výroba modelu ŠKODA ENYAQ iV s čistě bateriovým elektrickým pohonem. Automobilka kromě toho vyráběla také motory, nápravy, karoserie, převodovky a vysokonapěťové akumulátory. V uplynulém roce společnost také realizovala četné inovační projekty, zaměřené na modernizaci svých výrobních procesů.

Inzerce

Dr. Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast výroby a logistiky, vysvětluje: „Kvůli pandemii nemoci covid-19 a nutného uzavření závodů na 39 dní za účelem co nejlepší ochrany zdraví našich zaměstnanců jsme v uplynulém roce vyráběli za enormně náročných rámcových podmínek. Přesto se nám podařilo v našich českých výrobních závodech vyrobit 753 013 vozů – je to výsledek naší vynikající týmové práce. V našem hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi navíc přesně podle plánu naběhla výroby modelu ŠKODA ENYAQ iV. Na této montážní lince souběžně vyrábíme vozy na bází modulární elektrifikované platformy (MEB) i modulární platformy s příčně uloženým motorem (MQB). Tento koncept je v celém koncernu VW jedinečný.“

V závodě v Mladé Boleslavi společnost ŠKODA AUTO vyrobila 480 000 vozů z modelových řad FABIA, SCALA, OCTAVIA, OCTAVIA iV, KAMIQ, KAROQ a ENYAQ iV. Se 187 000 vyrobenými vozy je OCTAVIA i nadále modelem, který je v tomto závodě vyráběn v nejvyšším počtu. Kromě toho automobilka i v uplynulém roce vyrobila 411 000 motorů, 383 000 manuálních převodovek typů MQ200 a MQ100, 76 000 vysokonapěťových trakčních akumulátorů a 1 511 000 náprav. Do výroby nového modelu ENYAQ iV, která byla zahájena koncem listopadu, investovala automobilka 32 milionů eur. Na montážní lince bude denně vyrobeno 250 až 350 těchto SUV s čistě elektrickým pohonem. Do nové obráběcí linky pro ultra jemnou povrchovou úpravu bloků nových tříválcových motorů EVO řady EA211 plazmou investovala společnost ŠKODA AUTO zhruba 29 milionů eur.

Z montážní linky v Kvasinách sjelo celkem 270 000 vozů. Kromě modelu ŠKODA SUPERB a SUPERB iV s plug-in-hybridním pohonem tu vznikaly modely kategorie SUV ŠKODA KODIAQ, KAROQ a SEAT ATECA. I v tomto závodě společnost v minulém roce s modernizací závodu výrazně pokročila. V červnu 2020 tu společnost ŠKODA AUTO například nasadila robota, který z palet odebírá startovací akumulátory a v režimu just-in-sequence je dodává na výrobní linku. Kromě toho umí také stohovat prázdné palety nebo obaly a v případě potřeby na skladě objednat nové palety se startovacími akumulátory. Pohybuje se pomocí mobilního navádění. Automobilka kromě toho v závodě Kvasiny od roku 2020 testuje také systém, zaměřený na další zvyšování bezpečnosti práce: vysokozdvižné vozíky detekují další manipulační techniku nebo zaměstnance a v případě kolize automaticky zabrzdí.

Ve svém závodě na výrobu komponentů ve Vrchlabí společnost ŠKODA AUTO v roce 2020 vyrobila 470 000 kusů automatických přímo řazených převodovek DQ200, které se dodávají i do modelů jiných značek koncernu Volkswagen. V tomto moderním závodě se společnost ŠKODA AUTO stále častěji spoléhá na technologie z oblasti Průmyslu 4.0: pro přestavbu výrobní linky automobilka využila „digitální dvojče“ k tomu, aby si pomocí digitální simulace  předem otestovala všechny procesy a scénáře, zatímco regulérní výroba v závodě běžela dál. Objednávky nových dílů pro CNC-obráběcí linky se od června 2020 posílají automaticky, díly k CNC-strojům pak dopravují roboty. Také v oblasti trvale udržitelného rozvoje definoval závod ve Vrchlabí v průběhu roku 2020 nová měřítka: jako první výrobní závod společnosti ŠKODA AUTO na celém světě vyrábí tento závod na výrobu komponentů s neutrální uhlíkovou bilancí.

Program „NEXT LEVEL ŠKODA“ jako vodítko na cestě do nového desetiletí
S programem „NEXT LEVEL ŠKODA“ teď společnost ŠKODA AUTO učinila první kroky procesu transformace a zaměřuje se přitom na tři priority: rozšiřování portfolia modelů směrem ke vstupním segmentům, vstup na nové trhy za účelem dalšího růstu ve velkoobjemovém segmentu a dosažení konkrétního pokroku v oblasti ekologie a diverzity.


www.skoda-storyboard.com

Mohlo by se Vám líbit

Pozvánka na 8. ročník konference „Očekávaný vývoj odvětví kolejových vozidel v ČR a ve světě“

Pozvánka na 8. ročník konference: konferenci: „Očekávaný vývoj odvětví kolejových vozidel v ČR a ve světě“, která se koná dne 24. 4. 2024 v Brně, v kongresovém centru Quality Hotel […]

Siemens a NVIDIA rozšířily spolupráci v oblasti generativní AI pro imerzivní vizualizaci v reálném čase

Nové řešení propojuje platformu Siemens Xcelerator s aplikačními rozhraními NVIDIA Omniverse Cloud API pro kolaborativní vizualizaci podporovanou generativní umělou inteligencí (AI) Společnosti Siemens a NVIDIA […]

První silový kabel pro kabelové žlaby a energetické řetězy s certifikací UL

Kabel chainflex CF33.UL zajišťuje bezpečné napájení v energetických řetězech a kabelových žlabech se zárukou 4 roky. S novým kabelem chainflex CF33.UL představuje firma HENNLICH na […]