Strojírenství

26. ledna 2023 09:18

Vysokorychlostní kuličková ložiska se snadnou manipulací a velkou trvanlivostí od společnosti NSK

Tam, kde jsou vyžadovány velké provozní rychlosti, snadná manipulace a velká trvanlivost, mohou konstruktéři s výhodou využít nová čtyřbodová kuličková ložiska od společnosti NSK. Ložiska inovované řady QJ mají vysokopevnostní mosaznou klec vedenou vnějším kroužkem, která usnadňuje dosažení extrémně vysokých rychlostí a zvyšuje přesnost chodu. Navíc úhel styku 35° zajišťuje velkou axiální únosnost, a tím pomáhá zvýšit trvanlivost ložiska, což snižuje náklady spojené s prostoji a údržbou.

Řada QJ zahrnuje čtyřbodová kuličková ložiska, která mají, mimo jiné význačné charakteristiky, vnitřní kroužek rozdělený na poloviny. Uživatelé mohou u těchto moderních jednořadých  kuličkových ložisek s kosoúhlým stykem oddělit vnější kroužek od polovin vnitřního kroužku (který je rozdělený v rovině kolmé ke ose hřídele), aby si usnadnili montáž ložiska.

Pro splnění náročných konstrukčních požadavků jsou ložiska QJ od firmy NSK schopná snést významná axiální zatížení v obou směrech. Proto jsou tato ložiska ideální pro přenášení čistých axiálních zatížení nebo kombinovaných zatížení s velkým podílem axiální zátěže.

Dalšími velkými výhodami jsou kompaktní tvar a malé rozměry ložisek řady QJ. Jedno ložisko QJ může nahradit pár dvou konvenčních ložisek v uspořádání X (čely k sobě) nebo O (zády k sobě), což šetří místo potřebné pro uložení hřídele.

Ložiska je možné s výhodou použít např. v bezmazných šroubových kompresorech, průmyslových čerpadlech, převodovkách traktorů, převodovkách robotů nebo servomotorech. Další možnosti využití vynikajících vlastností těchto ložisek jsou v petrochemickém, chemickém a farmaceutickém průmyslu.

Přidaná hodnota ložisek vychází z mnoha faktorů, v neposlední řadě z desetiletí zkušeností a odborných znalostí, které firma NSK uplatnila při návrhu speciálního vnitřního uspořádání doplněného přesně obrobenou mosaznou klecí. Tato kombinace přináší zvýšenou maximální rychlost, velkou rozměrovou a provozní přesnost (P6) a úzký rozsah axiální vůle. Mezi další výhody patří menší zahřívání ložiska za provozu a snížení vibrací a hlučnosti.

– Čtyřbodová kuličková ložiska řady QJ od NSK mohou nést významná axiální zatížení v obou směrech


O společnosti NSK Europe
Společnost NSK Europe Ltd. je evropskou pobočkou tokijského výrobce ložisek NSK založeného v Japonsku v roce 1916, který dnes zaměstnává zhruba 30 580 lidí ve svých provozech po celém světě. Výrobky a řešení nabízené tímto dodavatelem pro potřeby průmyslové a automobilové výroby můžete najít všude tam, kde je třeba zajistit pohyb. Kromě téměř všech druhů valivých ložisek zahrnuje sortiment společnosti také těsněná ložiska, lineární technologie, ložisková tělesa pro kola, ložiska převodovky a motoru a systémy řízení. Firma si zakládá na dokonalosti ve všech oblastech svého podnikání. Jejím cílem je razit ve svém oboru cestu kvality, které dosahuje díky neustálému zlepšování, prvotřídnímu vývoji nových výrobků, optimalizovaným výrobním procesům a službám zaměřeným na spokojenost zákazníka. Ve fiskálním roce 2021 dosáhlo více než 4 250 zaměstnanců společnosti NSK Europe Ltd. obratu přesahujícího 818 milionů eur.
www.nskeurope.com

Mohlo by se Vám líbit

Společnost Continental získává specialistu na výrobu forem pro nákladní a speciální pneumatiky

Společnost EMT s.r.o Púchov se s účinností od 2. dubna 2024 stala součástí podnikatelských aktivit společnosti Continental v oblasti pneumatik. Akvizicí této společnosti se doplnilo portfolio společnosti […]

CzechInvest začíná spolupracovat s padesátkou nových startupů v projektu Technologická inkubace

V rámci druhé výzvy projektu Technologická inkubace agentura CzechInvest podpoří 53 startupů částkou přes 135,5 milionu korun. Převládá oblast umělé inteligence a kreativní průmysly. „Každému […]

Technologie studené plazmy výrazně snižuje pachovou zátěž z gumárenské výroby

Společnost Continental Barum za poslední dvanáct let prováděla mnoho studií či testovala různé technologie vedoucí k snížení pachových emisí z výroby pneumatik. V loňském roce byla finalizován systém […]