Strojírenství

21. prosince 2022 10:22

V Třineckých železárnách zprovoznili automatickou linku pro úpravu ocelových tyčí

S přesností na setiny milimetru a bez povrchových vad vyjíždí z nové loupací linky Třineckých železáren ocelové tyče průměru 30 až 80 milimetrů. Firma ji do zkušebního provozu uvedla dnes v pondělí 5. prosince. Jde o moderní plně automatickou linku, jejíž stavbu huť zahájila v loňském roce. Investice přesáhla 700 milionů korun.

Inzerce

Ocelové tyče prochází automatizovanou kontrolou jakosti materiálu pomocí online rentgenového fluorescenčního spektrometru. Automatizovaný je také celý výstupní úsek, v němž dochází k vázání ocelových tyčí do svazků, konzervaci a balení. Její součástí je ekologické zpracování odpadních ocelových třísek, které je na místě drtí a následně briketuje pro další využití.

„Nová loupací linka má kapacitu 90 kilotun ročně. Její zprovoznění zvýšilo naši celkovou kapacitu loupaných tyčí v Třinci na 150 kilotun za rok, což upevní postavení firmy na trhu. Zákazníci mají u loupaných tyčí jistotu, že splní přísné rozměrové tolerance na setiny milimetru a jsou zbaveny veškerých povrchových vad,“ vysvětluje hlavní přínosy projektu investiční ředitel Radek Olszar. Produkty směřují zejména do automobilového průmyslu, vyrábí se z nich ložiska, hřídele, ale i závitové tyče do větrných elektráren. Uplatnění nachází rovněž ve šroubárenství a v kovárnách.

„Na lince v celé hale velikosti čtyř kluzišť Werk Areny (6 600 m2) pracuje 20 provozních zaměstnanců včetně expedice, údržby a IT. Ti jsou během jedné směny schopni vyrobit až 90 tun materiálu,“ vypočítává výrobní ředitel Česlav Marek.

Jde již o druhou technologii v Třineckých železárnách, která zvyšuje přidanou hodnotu produkce ocelových tyčí kruhového průměru. První zahájila provoz v roce 2014. Tyčová a profilová ocel je druhým nejprodávanějším produktem největší české hutní firmy. Z celkového objemu výroby loňského roku 2 400 kilotun představovala tyčová a profilová ocel bezmála 540 kilotun.

Mohlo by se Vám líbit

Robotizace se vyplácí. OSTROJ rozšiřuje kovárenskou výrobu

Česká strojírenská společnost OSTROJ rozšiřuje produkci zápustkových výkovků pro automobilový koncern Volkswagen. Díky investici do moderní robotické kovací linky se opavské společnosti podařilo významně zvýšit […]

Inovativní podlahové desky con-pearl®: Nová éra užitkových vozidel

Je čas na něco nového! Alternativou dřevěných podlah a obložení stěn užitkových vozidel a dodávek jsou nově polypropylenové voštinové desky con-pearl®. Jsou o cca 50 […]

Tatra Trucks má nejmladšího ředitele výzkumu a vývoje ve své historii

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub Pončík, který spojil svou profesní dráhu s nejstarší českou automobilkou již […]