20. listopadu 2015 14:48
ŠKODA AUTO staví v Mladé Boleslavi novou lisovnu
ŠKODA AUTO ve svém hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi staví novou efektivní lisovnu. Příslušné práce na novostavbě haly M4 již byly zahájeny. V nové hale nainstaluje ŠKODA AUTO na jaře příštího roku novou, vysoce moderní servolisovací linku, která bude poprvé schopna lisovat i velké díly karoserie z hliníku. Dle plánu bude nové zařízení uvedeno do provozu v únoru 2017. Do nové linky ŠKODA AUTO investuje zhruba 86 milionů eur.
Výstavba nové lisovny je pro společnost ŠKODA AUTO dalším důležitým krokem směrem k modernější, ekologičtější a efektivnější výrobě. Před pouhými dvěma lety uvedla společnost ŠKODA AUTO ve svém závodě v Mladé Boleslavi do provozu lisovací servo-linku PXL 1.
Připravovaná lisovací servo-linka PXL 2, která bude poprvé schopna také lisovat velké hliníkové díly, má mimořádně nízkou spotřebu energie a je snadno ovladatelná. Díky opětovnému využití energie uvolněné při lisování, spotřebovává nová lisovací linka za stálého provozu v porovnání s běžnými linkami až o 15 procent méně energie.
„Díky nové lisovně bude naše výroba opět mnohem ekologičtější, efektivnější a perspektivnější,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast výroby a logistiky. „Stejně jako lisovací linka PXL 1 bude i tato nová linka významným příspěvkem k ekologické výrobě v Mladé Boleslavi. Chtěl bych poděkovat také odborové organizaci KOVO, která stavbu nové lisovny podporuje,“ dodává Oeljeklaus.
Celková investice do nové lisovny činí 86,4 milionů eur. Po již provedené demolici objektu M4 vyroste do poloviny příštího roku nová hala M4. Jen do infrastruktury a do novostavby haly o rozloze 11 600 m2 bude investováno 19,5 milionů eur. Na jaře příštího roku pak bude zahájena montáž nové linky PXL 2. Její uvedení do provozu je plánováno na únor 2017. Do moderních technologií lisování investuje ŠKODA AUTO téměř 55 milionů eur.
Nová linka bude jednou z nejmodernějších linek svého druhu ve střední Evropě. O chod celé linky se postará 14 decentrálně pracujících servomotorů. Díky tomu lze jednotlivé procesy na lince PXL ladit podstatně pružněji než na dosavadních lisovacích linkách poháněných jedním velkým motorem. Působivé jsou také přeseřizovací časy: výměna nářadí proběhne za pouhé tři minuty. Pro srovnání: ještě koncem devadesátých let si výměna nářadí vyžádala zhruba 15 minut, tedy dobu pětkrát delší.
Mohlo by se Vám líbit
Z Matadoru do STV
- Práce
-
13. prosince 2024
Novým výkonným ředitelem STV GROUP se od 1.11. 2024 stává Martin Kele, dosavadní generální ředitel Matador Group na Slovensku. Bude zároveň zastávat i funkci CEO […]
ŠKODA JS získala nové exportní zakázky pro Arménskou JE Metsamor
- Strojírenství
-
11. prosince 2024
Česká firma se podílí na prodloužení jejího provozu o dalších 10 let Inzerce Nové kontrakty v rámci modernizace jediné jaderné elektrárny na jižním Kavkaze, v Arménii […]
OSTROJ rozběhl zakázkovou výrobu pro německý Innomotics. Vyrábí speciální rámy pro energetický průmysl
- Strojírenství
-
09. prosince 2024
Česká strojírenská společnost OSTROJ nastartovala hlubší spolupráci s německou společností Innomotics GmbH, Dynamowerk Berlín. V Opavě se tak vyrábí rámy pro elektromotory, které slouží jako pohony velkých […]