Strojírenství

26. července 2021 08:13

DAKO-CZ dodá hydraulické brzdové systémy pro 27 nízkopodlažních tramvají do polské Vratislavi

Od poloviny letošního roku se budou v třemošnické společnosti DAKO-CZ vyrábět hydraulické brzdové systémy včetně řízení pro 27 nízkopodlažních 4-podvozkových tramvají vyráběných polskou společností Modertrans Poznaň. Nové tramvaje s označením Moderus Gamma typu LF 07 AC budou nasazeny v polské Vratislavi. Hodnota zakázky se pohybuje v řádu desítek milionů korun. Projekt bude realizován do roku 2023.

„Partnerství se společností Modertrans jsme navázali již v roce 2007, od té doby jsme realizovali několik společných projektů. Velmi mě těší, že právě tento projekt rozšíří naši úspěšnou spolupráci v oblasti dodávek hydraulických brzdových systémů pro polského zákazníka,“ říká Lukáš Andrýsek, předseda představenstva DAKO-CZ, a doplňuje: „V tuto chvíli už jednáme o rozšíření zakázky o dodávku našich brzdových systémů na dalších 22 tramvajových souprav.“

Tramvaje osazené hydraulickými brzdovými systémy DAKO jezdí v Polsku již nyní. Mezi již realizované projekty patří například modernizace tramvají TATRA RT6N1, dodávky elektromechanických brzdových systémů pro tramvaje Moderus Gamma LF 02AC a LF 03ACBD a Moderus Beta MF, které jsou nasazeny v katovické aglomeraci. Celkově v Polsku jezdí 116 tramvají osazených brzdovými systémy z dílny DAKO-CZ.

Nové tříčlánkové tramvaje se čtyřmi trakčními podvozky označené Moderus Gamma  určené pro polskou Vratislav budou plně nízkopodlažní a klimatizované, aby cestujícím zajistily maximální komfort. Při konstrukci tramvaje se nezapomnělo ani na řidiče, který bude mít k dispozici ergonomickou, plně klimatizovanou kabinu, vybavenou nastavitelným sedadlem.

V nově získaném projektu budou použity bezakumulátorové hydraulické agregáty se sedlovými ventily a bezkomutátorovými motory. Na přání zákazníka bude použit nově vyvinutý hydraulický systém ručního odbrzdění  s externí ruční hydraulickou pumpou. Koncepce brzdového systému minimalizuje hmotnost a snižuje nároky na údržbu.

Součástí dodávky bude i nový řídící systém s označením iRB 02.2 kompletně vyvinutý v DAKO-CZ. Řídící jednotka je vybavena softwarem, který zajišťuje optimalizované ovládání brzdy pro její dlouhou životnost, jednoduchou obsluhu a údržbu. Na servisní úkony je dodáván originální diagnostický systém DAKO DiagD.


www.dako-cz.cz

Mohlo by se Vám líbit

Inovativní koncept vibračních van pro lepší kvalitu, vyšší efektivitu a zlepšení konkurenční pozice

Chytrý koncept automatizace pomáhá výrazně zkrátit dobu zpracování Šneky pro plastifikaci, sloužící k tavení plastových granulí, jsou nedílnou součástí každého vstřikovacího stroje. Aby Engel Austria […]

Huisman představuje Rope Vision jako nejnovější rozšíření svého servisního portfolia

Společnost Huisman uvedla na trh Rope Vision, pokročilý nástroj pro automatickou vizuální inspekci ocelových lan. Systém je určen zejména pro lana těžkotonážních jeřábů, které jsou […]

TS0501: Nový standard v soustružení superslitin

Společnost Seco oznamuje uvedení třídy Duratomic® TS0501 vyvinuté pro výjimečný výkon při dokončovacím soustružení moderních superslitin s vysokou tvrdostí, ale i tradičních materiálů, jako je […]