26. července 2021 08:13
DAKO-CZ dodá hydraulické brzdové systémy pro 27 nízkopodlažních tramvají do polské Vratislavi
Od poloviny letošního roku se budou v třemošnické společnosti DAKO-CZ vyrábět hydraulické brzdové systémy včetně řízení pro 27 nízkopodlažních 4-podvozkových tramvají vyráběných polskou společností Modertrans Poznaň. Nové tramvaje s označením Moderus Gamma typu LF 07 AC budou nasazeny v polské Vratislavi. Hodnota zakázky se pohybuje v řádu desítek milionů korun. Projekt bude realizován do roku 2023.
„Partnerství se společností Modertrans jsme navázali již v roce 2007, od té doby jsme realizovali několik společných projektů. Velmi mě těší, že právě tento projekt rozšíří naši úspěšnou spolupráci v oblasti dodávek hydraulických brzdových systémů pro polského zákazníka,“ říká Lukáš Andrýsek, předseda představenstva DAKO-CZ, a doplňuje: „V tuto chvíli už jednáme o rozšíření zakázky o dodávku našich brzdových systémů na dalších 22 tramvajových souprav.“
Tramvaje osazené hydraulickými brzdovými systémy DAKO jezdí v Polsku již nyní. Mezi již realizované projekty patří například modernizace tramvají TATRA RT6N1, dodávky elektromechanických brzdových systémů pro tramvaje Moderus Gamma LF 02AC a LF 03ACBD a Moderus Beta MF, které jsou nasazeny v katovické aglomeraci. Celkově v Polsku jezdí 116 tramvají osazených brzdovými systémy z dílny DAKO-CZ.
Nové tříčlánkové tramvaje se čtyřmi trakčními podvozky označené Moderus Gamma určené pro polskou Vratislav budou plně nízkopodlažní a klimatizované, aby cestujícím zajistily maximální komfort. Při konstrukci tramvaje se nezapomnělo ani na řidiče, který bude mít k dispozici ergonomickou, plně klimatizovanou kabinu, vybavenou nastavitelným sedadlem.
V nově získaném projektu budou použity bezakumulátorové hydraulické agregáty se sedlovými ventily a bezkomutátorovými motory. Na přání zákazníka bude použit nově vyvinutý hydraulický systém ručního odbrzdění s externí ruční hydraulickou pumpou. Koncepce brzdového systému minimalizuje hmotnost a snižuje nároky na údržbu.
Součástí dodávky bude i nový řídící systém s označením iRB 02.2 kompletně vyvinutý v DAKO-CZ. Řídící jednotka je vybavena softwarem, který zajišťuje optimalizované ovládání brzdy pro její dlouhou životnost, jednoduchou obsluhu a údržbu. Na servisní úkony je dodáván originální diagnostický systém DAKO DiagD.
Mohlo by se Vám líbit
MSV 2025: Letos společně s veletrhem Transport a Logistika
- Strojírenství
-
18. září 2025
Od 7. do 10. října 2025 se Brno promění v centrum průmyslového dění. Letos se Mezinárodní strojírenský veletrh koná také společně s veletrhem Transport a Logistika, […]
TECHNOLOGY DAYS firmy Stäubli!
- Automatizace + Robotizace
-
17. září 2025
Dnes jsme s jobindustry a oneindustry vyrazili mezi odborníky z oblasti robotiky a automatizace na TECHNOLOGY DAYS firmy Stäubli. Více jak 20 robotů v akci! Přes 600 návštěvníků! […]
HENNLICH vyvinul systém pro dávkování tuku do ložiskových skříní železničních dvojkolí
- Automotive
-
16. září 2025
Některé výrobny a opravny železničních vagónů nebo železničních dvojkolí stále sází na ruční dávkování tuku do ložiskových skříní dvojkolí. Tento postup je však nepřesný, časově […]