Strojírenství

18. dubna 2018 14:13

CHARVÁT AXL, a. s. do nového roku s novým vedením

Od listopadu 2017 se stala součástí firemní skupiny CHARVÁT AXL, a. s. společnost SBAJ Inmart a. s. Tato společnost je velkým výrobcem hydraulických válců s obrovskou perspektivou dalšího rozvoje. S ohledem na toto rozšíření skupiny se musí i nově definovat úloha a budoucnost společnosti CHARVÁT AXL, a. s.

CHARVÁT AXL, a. s. se doposud vyprofilovala jako výrobce velkých hydraulických válců (průměr pístu od 110 do 450 mm) a leteckých podvozků.

Podíl letecké výroby je však doposud velmi nízký (mezi 10–15 % z celkového obratu). Právě proto se na výrobu leteckých podvozků musí společnost systematicky zaměřovat, rozšiřovat ji, a to i případně na úkor výroby hydraulických válců, kterou může převádět do společnosti v Bardějově. Důvodem pro takové přesuny je pochopitelně i různá struktura nákladů obou společností na straně jedné a různá výše marže u obou typů výroby na straně druhé.

Společnost CHARVÁT AXL, a. s. si v roce 2017 nevedla dobře a jako jediná firma skupiny se v celé její historii dostala do ztráty, protože nestíhá zakázky.

Tato ztráta vedla představenstvo společnosti k velmi rychlému rozhodnutí o výměně vedení.

Novým výrobním ředitelem byl jmenován Ing. Lukáš Novotný, technickým ředitelem zůstává Ing. Jiří Riegr. Za rozvoj letecké výroby a zvyšování jejího podílu na obratu společnosti je zodpovědný Ing. Michal Dolejš. Funkci generálního ředitele nově vykonává Dr. Jiří Charvát.

Redakčně upraveno z www.charvat-axl.cz

Mohlo by se Vám líbit

MSV 2025: Letos společně s veletrhem Transport a Logistika

Od 7. do 10. října 2025 se Brno promění v centrum průmyslového dění. Letos se Mezinárodní strojírenský veletrh  koná také společně s veletrhem Transport a Logistika, […]

TECHNOLOGY DAYS firmy Stäubli!

Dnes jsme s jobindustry a oneindustry vyrazili mezi odborníky z oblasti robotiky a automatizace na TECHNOLOGY DAYS firmy Stäubli. Více jak 20 robotů v akci! Přes 600 návštěvníků! […]

HENNLICH vyvinul systém pro dávkování tuku do ložiskových skříní železničních dvojkolí

Některé výrobny a opravny železničních vagónů nebo železničních dvojkolí stále sází na ruční dávkování tuku do ložiskových skříní dvojkolí. Tento postup je však nepřesný, časově […]