Obrábění

07. září 2016 00:31

Zcela nový soustružnický automat MORI-SAY TMZ PENTA

Společnost TAJMAC-ZPS, a. s., představí na nadcházejících světových veletrzích IMTS, AMB, IMT a BIMU stroj zcela nového designu. Nový pětivřetenový plně numericky řízený soustružnický automat z řady MORI-SAY TMZ518CNC a MORI-SAY TM518CNC bude prezentován pod společným označením PENTA.

Stroj rozšiřuje řadu vícevřetenových automatů typu TMZ o velikost, která umožní efektivně vyrábět dílce z tyčí do max. průměru 18 mm a doplňuje řadu současně vyráběných CNC řízených automatů, což přinese zákazníkům možnost vybrat stroj přesně podle jejich požadavků a potřeb. Stroj je určen pro sériovou a velkosériovou výrobu. Celkem 31 numericky řízených os, 5 vřeten s otáčkami až 8 000 min-1, čas potřebný na přetočení vřetenového bubnu o jednu polohu 0,4 s, řídicí systém Fanuc 30i-B. Základ, který dává předpoklady k uplatnění a prosazení stroje na světových trzích.

Stroj je vyráběn ve dvou základních provedeních: MORI-SAY TM518CNC se společnými otáčkami všech vřeten a MORI-SAY TMZ518CNC s nezávislými otáčkami a ovládáním každého vřetene. V pracovním prostoru jsou křížové suporty (osy X, Z) v pracovních polohách 1 a 3. V polohách 2 a 4 jsou instalovány tříosé suporty (osy X, Z, Y) s možností použití až tří nástrojů v ose Y. Tříosý nástrojový suport je i v pozici 5 a slouží pro opracování dílce ze strany úpichu. Pick-up může být standardního provedení nebo v provedení se závitníkem (Bent Shank Tapping). Max. otáčky vřetene Pick-up až 8 000 min-1, stejně jako u protivřeten v pozicích 2 a 4. Podélné suporty v pozicích 1, 2, 3 a 4. Všechny suporty jsou osazeny držáky nástrojů s rozhraním VDI a je zachována možnost upevnit na suporty i speciální příslušenství. V základu stroje je odebrání konce tyče a odebrání dílců z vřetene Pick-up. Konce tyče materiálu a dílce vychází mimo stroj odděleným pásovým dopravníkem umístěným uvnitř stroje.

Koncepce stroje se základnou, která nese dvě skříně svázané příčníkem, zaručuje vysokou tuhost stroje. Ve standardním vybavení stroje je automatický zásobník Cucchi BLT pro tyčový materiál o délce 3 nebo 4 metry, třískové hospodářství, filtrace řezného oleje, chlazení řezného oleje, chladicí okruh a vysokotlak. Chlazení pro jednotlivé suporty je s možností volby – vypnuto/zapnuto/zapnuto vysokotlak. U tříosého suportu je chladicí kapalina (řezný olej) přiváděna pouze do aktuálně pracujícího nástroje. Stroj je konstruován s ohledem na přepravu ve standardním lodním kontejneru. Jde o zcela nové uspořádání, kdy stroj a automatický zásobník jsou dvě samostatná zařízení, která po spojení tvoří jeden kompaktní celek snižující nároky na obestavěný prostor a usnadňují i instalaci u zákazníka. Ta spočívá v propojení stroje a zásobníku s příslušenstvím na čepy ustavené a připravené při montáži stroje. Odpadá tak složité vyrovnávání zásobníku a instalace třískového hospodářství a dalšího příslušenství. Požadavek na celkovou kompaktnost stroje splňuje i umístění elektro komponentů a řídicího systému v klimatizované základně stroje.

Rychlý, výkonný, plně numericky řízený stroj pro levnou výrobu přesných součástí pro oblast automotive, hydraulických a pneumatických komponentů – to je PENTA!

Ing. Roman Pavelka
Vedoucí prodeje vícevřetenových automatů TAJMAC-ZPS

www.tajmac-zps.cz

Mohlo by se Vám líbit

Společnost Continental získává specialistu na výrobu forem pro nákladní a speciální pneumatiky

Společnost EMT s.r.o Púchov se s účinností od 2. dubna 2024 stala součástí podnikatelských aktivit společnosti Continental v oblasti pneumatik. Akvizicí této společnosti se doplnilo portfolio společnosti […]

CzechInvest začíná spolupracovat s padesátkou nových startupů v projektu Technologická inkubace

V rámci druhé výzvy projektu Technologická inkubace agentura CzechInvest podpoří 53 startupů částkou přes 135,5 milionu korun. Převládá oblast umělé inteligence a kreativní průmysly. „Každému […]

Technologie studené plazmy výrazně snižuje pachovou zátěž z gumárenské výroby

Společnost Continental Barum za poslední dvanáct let prováděla mnoho studií či testovala různé technologie vedoucí k snížení pachových emisí z výroby pneumatik. V loňském roce byla finalizován systém […]