07. září 2016 00:24
Schaeffler zavádí vysoce výkonnou ocel do oblasti kolejové dopravy
Společnost Schaeffler poprvé používá v oblasti železnice inovativní materiál Mancrodur. V rámci dlouhodobého testu tato ložiska vykazují přesvědčivý nárůst výkonnosti.
Karbonitridovaná ložiska z materiálu Mancrodur se už několik let využívají v moderních větrných elektrárnách. Díky mimořádným vlastnostem tohoto materiálu jsou tato ložiska trvanlivější a mají podstatně delší životnost a odolnost proti opotřebení.
Zdokonalená cementační ocel pro vyšší zatížení dvojkolí
Společnost Schaeffler jde nyní ještě o krok dále a tento inovativní materiál poprvé nasazuje v oblasti kolejové dopravy. „Reagujeme tak na požadavky svých zákazníků. Materiál Mancrodur představuje zdokonalenou cementační ocel, která nejenže umožňuje podstatně vyšší zatížení ložisek dvojkolí, ale přináší také výrazné prodloužení jejich životnosti a tím i servisních intervalů,“ uvádí Alexander Käbe, vedoucí projektu High Capacity TAROL ve společnosti Schaeffler. První ložiska z oceli Mancrodur se od dubna 2016 testují v realistických podmínkách ve spolupráci s jedním australským zákazníkem a dosažené výsledky jsou velmi slibné. „Tato ložiska velmi dobře odolávají i extrémním zatížením a rázům. Ložiska z materiálu Mancrodur dosahují oproti těm z běžně používané cementační oceli podstatně vyšší výkonnosti,“ dodává Käbe.
Závod Schaeffler Wuppertal vyrábí vysoce výkonná ložiska
Výroba těchto vysoce výkonných ložisek probíhá v hlavním závodě společnosti Schaeffler pro oblast železnice ve Wuppertalu. „S materiálem Mancrodur pracujeme už několik let, a máme tak potřebné zkušenosti s karbonitridováním, což je speciální postup tepelného zpracování oceli,“ vysvětluje Hans Zirwes, ředitel závodu ve Wuppertalu. Při tomto postupu se povrch ložiska obohacuje kromě uhlíku i dusíkem, čímž se zvyšuje jeho povrchová tvrdost a otěruvzdornost.
Po úspěšném dokončení dlouhodobého testu bude společnost Schaeffler využívat inovativní materiál Mancrodur také u dalších typů ložisek a aplikací. Zákazníci pak budou moci profitovat z ještě rozsáhlejší nabídky produktů.

Výroba na míru – závod společnosti Schaeffler ve Wuppertalu vyrábí první ložiska z vysoce výkonné oceli
Mancrodur (Foto: Schaeffler)

Jednotka High Capacity TAROL Class K (HCT-K) se zesílenou polyamidovou klecí a kazetovým těsněním s optimalizovaným třením pro aplikace v těžké nákladní dopravě (Foto: Schaeffler)
Mohlo by se Vám líbit
Zdánlivě nemožné technické dílo se stalo skutečností
- Nástrojárna
-
02. června 2023
Díky odborným znalostem a schopnostem společnosti Sandvik Coromant vznikla kombinace Michelangela, Rodina, Kollwitz, Kotara a Savage Vytváření uměleckých děl z kovu není žádná novinka. Mnohým z nás se […]
Závod Siemens v Trutnově rozjel novou linku na plošné spoje
- Elektro
-
31. května 2023
V těchto dnech zahajuje trutnovský závod Siemens zcela novou výrobu desek plošných spojů (PCB). Desky plošných spojů tvoří základ moderních digitálních řídicích modulů PLC, které koncern […]
Asseco Solutions je špičkovým hráčem i ve světě cloudu
- Digitalizace
-
30. května 2023
Informační technologie patří k oblastem s nejrychlejším růstem a největším tempem změn. V posledních letech však existuje technologie, která i v porovnání s ostatními v této branži, roste extrémně rychle. Je […]