Obrábění

07. září 2016 00:24

Schaeffler zavádí vysoce výkonnou ocel do oblasti kolejové dopravy

Společnost Schaeffler poprvé používá v oblasti železnice inovativní materiál Mancrodur. V rámci dlouhodobého testu tato ložiska vykazují přesvědčivý nárůst výkonnosti.

Karbonitridovaná ložiska z materiálu Mancrodur se už několik let využívají v moderních větrných elektrárnách. Díky mimořádným vlastnostem tohoto materiálu jsou tato ložiska trvanlivější a mají podstatně delší životnost a odolnost proti opotřebení.

Zdokonalená cementační ocel pro vyšší zatížení dvojkolí

Společnost Schaeffler jde nyní ještě o krok dále a tento inovativní materiál poprvé nasazuje v oblasti kolejové dopravy. „Reagujeme tak na požadavky svých zákazníků. Materiál Mancrodur představuje zdokonalenou cementační ocel, která nejenže umožňuje podstatně vyšší zatížení ložisek dvojkolí, ale přináší také výrazné prodloužení jejich životnosti a tím i servisních intervalů,“ uvádí Alexander Käbe, vedoucí projektu High Capacity TAROL ve společnosti Schaeffler. První ložiska z oceli Mancrodur se od dubna 2016 testují v realistických podmínkách ve spolupráci s jedním australským zákazníkem a dosažené výsledky jsou velmi slibné. „Tato ložiska velmi dobře odolávají i extrémním zatížením a rázům. Ložiska z materiálu Mancrodur dosahují oproti těm z běžně používané cementační oceli podstatně vyšší výkonnosti,“ dodává Käbe.

Závod Schaeffler Wuppertal vyrábí vysoce výkonná ložiska

Výroba těchto vysoce výkonných ložisek probíhá v hlavním závodě společnosti Schaeffler pro oblast železnice ve Wuppertalu. „S materiálem Mancrodur pracujeme už několik let, a máme tak potřebné zkušenosti s karbonitridováním, což je speciální postup tepelného zpracování oceli,“ vysvětluje Hans Zirwes, ředitel závodu ve Wuppertalu. Při tomto postupu se povrch ložiska obohacuje kromě uhlíku i dusíkem, čímž se zvyšuje jeho povrchová tvrdost a otěruvzdornost.

Po úspěšném dokončení dlouhodobého testu bude společnost Schaeffler využívat inovativní materiál Mancrodur také u dalších typů ložisek a aplikací. Zákazníci pak budou moci profitovat ještě rozsáhlejší nabídky produktů.

www.schaeffler.cz

Výroba na míru – závod společnosti Schaeffler ve Wuppertalu vyrábí první ložiska z vysoce výkonné oceli
Mancrodur (Foto: Schaeffler)

Jednotka High Capacity TAROL Class K (HCT-K) se zesílenou polyamidovou klecí a kazetovým těsněním s optimalizovaným třením pro aplikace v těžké nákladní dopravě (Foto: Schaeffler)

 

Mohlo by se Vám líbit

Společnost LEMO uvádí na trh odolné miniaturní konektory řady OPTIMA D pro kritické systémy

Společnost LEMO představuje řadu OPTIMA D, kompaktní a odolné konektory navržené pro nejnáročnější prostředí. Nová řada je určena pro obranné, letecké a kritické systémy a […]

Nový Picotig 180 puls DC od EWM: spojení efektivity a pohodlného ovládání

Kompaktní zařízení pro svařování TIG pro všestranné použití Společnost EWM rozšiřuje svou řadu Picotig a s novou variantou přináší na trh efektivní doplněk v oblasti […]

UUMILL 1000: výkonné multifunkční obráběcí centrum

Uvedením nového stroje UMILL 1000 společnost EMCO strategicky rozšiřuje svou nabídku univerzálních obráběcích center pro pětiosé simultánní obrábění a vytváří tak ideální most mezi modely […]