07. září 2016 00:24
Schaeffler zavádí vysoce výkonnou ocel do oblasti kolejové dopravy
Společnost Schaeffler poprvé používá v oblasti železnice inovativní materiál Mancrodur. V rámci dlouhodobého testu tato ložiska vykazují přesvědčivý nárůst výkonnosti.
Karbonitridovaná ložiska z materiálu Mancrodur se už několik let využívají v moderních větrných elektrárnách. Díky mimořádným vlastnostem tohoto materiálu jsou tato ložiska trvanlivější a mají podstatně delší životnost a odolnost proti opotřebení.
Zdokonalená cementační ocel pro vyšší zatížení dvojkolí
Společnost Schaeffler jde nyní ještě o krok dále a tento inovativní materiál poprvé nasazuje v oblasti kolejové dopravy. „Reagujeme tak na požadavky svých zákazníků. Materiál Mancrodur představuje zdokonalenou cementační ocel, která nejenže umožňuje podstatně vyšší zatížení ložisek dvojkolí, ale přináší také výrazné prodloužení jejich životnosti a tím i servisních intervalů,“ uvádí Alexander Käbe, vedoucí projektu High Capacity TAROL ve společnosti Schaeffler. První ložiska z oceli Mancrodur se od dubna 2016 testují v realistických podmínkách ve spolupráci s jedním australským zákazníkem a dosažené výsledky jsou velmi slibné. „Tato ložiska velmi dobře odolávají i extrémním zatížením a rázům. Ložiska z materiálu Mancrodur dosahují oproti těm z běžně používané cementační oceli podstatně vyšší výkonnosti,“ dodává Käbe.
Závod Schaeffler Wuppertal vyrábí vysoce výkonná ložiska
Výroba těchto vysoce výkonných ložisek probíhá v hlavním závodě společnosti Schaeffler pro oblast železnice ve Wuppertalu. „S materiálem Mancrodur pracujeme už několik let, a máme tak potřebné zkušenosti s karbonitridováním, což je speciální postup tepelného zpracování oceli,“ vysvětluje Hans Zirwes, ředitel závodu ve Wuppertalu. Při tomto postupu se povrch ložiska obohacuje kromě uhlíku i dusíkem, čímž se zvyšuje jeho povrchová tvrdost a otěruvzdornost.
Po úspěšném dokončení dlouhodobého testu bude společnost Schaeffler využívat inovativní materiál Mancrodur také u dalších typů ložisek a aplikací. Zákazníci pak budou moci profitovat z ještě rozsáhlejší nabídky produktů.

Výroba na míru – závod společnosti Schaeffler ve Wuppertalu vyrábí první ložiska z vysoce výkonné oceli
Mancrodur (Foto: Schaeffler)

Jednotka High Capacity TAROL Class K (HCT-K) se zesílenou polyamidovou klecí a kazetovým těsněním s optimalizovaným třením pro aplikace v těžké nákladní dopravě (Foto: Schaeffler)
Mohlo by se Vám líbit
Řešení prediktivní údržby
- Digitalizace
-
25. dubna 2025
Okamžitá digitální transformace průmyslových závodů Průmyslový internet věcí (IIoT) se opírá o ucelená data ze snímačů a provozních zařízení. Na veletrhu Hannover Messe 2025 (#HM25) […]
Řešení těsnění od divize Parker Prädifa zvyšují účinnost a bezpečnost elektrolyzérů a palivových článků
- Strojírenství
-
25. dubna 2025
Široká škála provedení a materiálů těsnění pro klíčové komponenty, které podporují udržitelnou a efektivní výrobu a používání vodíku Inzerce Divize Prädifa Technology Division společnosti Parker Hannifin, mezinárodního lídra […]
Zavádění robotizace v Česku může ovlivnit i Trump. Trendem bude digitalizace
- Automatizace + Robotizace
-
24. dubna 2025
Průmyslová robotizace v českém strojírenství nabírá na dynamice, a to zejména v důsledku rostoucí potřeby automatizace, úspor nákladů a zvyšování produktivity. Pozitivně se nemění ani […]