Obrábění

10. dubna 2017 00:52

Příprava cesty pro budoucnost

Mezinárodní fórum Letecký průmysl a Výroba zápustek & forem v Makino:

Prezentace odborníků, předvádění naživo, interaktivní skupinové diskuze a předávání informací mezi více než 300 odborníky z celé Evropy: Dvě shromáždění s hojnou účastí fóra společnosti Makino Výroba zápustek & forem a Letecký průmysl, zaměřeného na „Průmysl zítřka“ ve výrobě zápustek a forem a na „Novátorské výrobní postupy“ v leteckém průmyslu.

Co znamená čtvrtá vlna industrializace pro letectví a firmy ve výrobě zápustek & forem? Jaká je budoucnost provozu bez lidí? Jak si mohou malé firmy poradit s Průmyslem 4.0 a připravit se na něj? Toto bylo jen pár otázek z těch, které ovládly Mezinárodní fórum Letecký průmysl a Výroba zápustek & forem, pořádané v Technologickém centru Makino v Kirchheim unter Teck v Německu, které navštívilo více než 300 účastníků z celé Evropy. Tato třídenní akce začala 24. ledna shromážděním od oběda do oběda Výroba zápustek & forem, zaměřeným na „Průmysl zítřka“: zajímavá směs exkluzívních prezentací odborníků, skupinových diskuzí a předvádění strojů naživo, jejichž témata se různila od stavu v daném okamžiku v průmyslu a nahlédnutím do budoucna, až k 3D tisku (doplňková výroba) a automatizaci u elektroerozívního hloubicího obrábění. Ve své ústřední řeči na téma „Výroba zápustek & forem v Dobách průmyslu 4.0 – Technologie a organizace“, poukázal Dr. Kristian Arntz z WBA Tooling Academy v Aachen na to, že „zvyšující se poptávka po komplexních a mnohavariantových výrobcích za nízkou cenu a s krátkými dodacími lhůtami nutí průmyslové závody zavádět vysoce flexibilní a sítí propojenou výrobu.“

Inzerce

Vzájemná skupinová diskuze – shromáždění Výroba zápustek & forem

Automatizace a průmysl 4.0

Po oba dny byly interaktivní skupinové diskuze moderovány paní Susanne Schröder, šéfredaktorkou Form+Werkzeug a byly zaměřeny především na téma automatizace a průmysl 4.0. Téma, které přilákalo spoustu vzájemné komunikace, bylo snižující se dostupnost kvalifikovaných obslužných pracovníků ve výrobním sektoru a její důsledky v budoucnu. Účastníci diskuze, jako Dr. Wolfgang Leonhardt, CEO ve firmě Leonhardt Graveurbetrieb, poukázali na to, že jedním z největších problémů je nalézt správného obslužného pracovníka, který je obeznámen se složitostí a současně rozumí jemnému propojení mezi řemeslnou dovedností a digitalizací.

Na stejné téma poznamenal Klaus Lemke, generální ředitel společnosti Triwefo GmbH, během své prezentace, týkající se „Budoucích perspektiv a výzev automatizace v elektroerozívním hloubicím obrábění“, že ačkoli automatizace přináší spoustu výhod, jako jsou kratší doby realizace výrobku, rychlejší výměna elektrod atd., lidské dovednosti si stále udržují nepřekonatelnou důležitost. Problémy v provozech bez lidí, jako jsou chyby ve vybavení nástroji upínacího systému, musí být automaticky kompenzovány obráběcími stroji.

Nové stroje a funkce

Během předvádění strojů naživo bylo představeno nové vertikální obráběcí centrum D200Z. Toto 5osé, na automatizaci připravené obráběcí centrum, poskytující nepřekonatelnou přesnost v 5osém souběžném řezání, u návštěvníků vzbudilo spoustu zájmu, spolu s předvedením nového vysoce přesného, vertikálního obráběcího centra iQ500 naživo.

Shromáždění fóra Letecký průmysl začalo 25. ledna stejným formátem od oběda do oběda, které bylo zaměřeno hlavně na téma „Novátorské výrobní postupy“, prezentace obsahující inovace postupů, maximalizace návratnosti investice (ROI) a nejnovějšího vývoje v Makino pro letecký průmysl. Masayoshi Hirahata, generální manažer společnosti Makino Aerospace Group v Japonsku, představil několik dlouho očekávaných strojů a několik nových působivých funkcí u stávajících strojů.

Nedostatek kvalifikovaných obslužných pracovníků

Skupinová diskuze, kterou moderovala Dr. Anke Kovar, šéfka vedení stavby Německého leteckého centra (DLR) ve Stuttgartu, vzbudila obrovský zájem. Vzájemná komunikace mezi obecenstvem a účastníky diskuze ožila, když přišlo na řadu téma automatizace a budoucnosti provozu bez lidí. Rolf Schmidt, generální ředitel společnosti Makino GmbH, vysvětlil: „Nedostatek kvalifikovaných obslužných pracovníků vyžaduje posun směrem k provozu bez lidí. Je zásadně důležité, abychom pochopili, že v této situaci se spolehlivost a přesnost strojů stávají ještě důležitějšími v zajišťování maximální produktivity a minimálního prostoje strojů.“

Předvádění strojů naživo

Makino Aerospace Group, během předvádění strojů naživo, ukázalo několik inovací procesů, které doložilo příkladem při prezentaci. 5osé obrábění bylo hlavním zaměřením, které na příkladech ilustrovalo inovace procesů pomocí několika strojů. 5osé erodování Inconelu (slitinana bázi niklu s chromem a železem) na stroji Makino EDBV8, předvedení maximalizace návratnosti investice (ROI) na stroji MAG1 s optimalizovaným vybavením nástroji a 5osou přístupností ke snížení počtu nastavování, byly jen některými z těch nejpozoruhodnějších událostí. K dalšímu zdůraznění inovace postupů byl vyroben kryt na stroji Makino a61nx-5E, pomocí upínače, určeného k maximalizaci kvality součástky. Pokrokové funkce, jako zabezpečení proti kolizi, ukázaly, jak předcházení kolizi nástroje funguje v reálném čase. Po prezentacích odborníků a předvádění strojů naživo, bylo shromáždění zakončeno speciální B2B událostí síťového sdílení.

Příští Mezinárodní fórum letecký průmysl a Výroba zápustek & forem, se bude konat v lednu 2018.

www.makino.eu

Mohlo by se Vám líbit

GUMEX nabízí svým zákazníkům pokročilé obrábění v 5 osách

Nový obráběcí stroj s pětiosým vřetenem a pilovým kotoučem zajišťuje vyšší přesnost a rychlost výroby Společnost GUMEX, přední tuzemský výrobce produktů z pryže a plastů, rozšiřuje […]

TOP 10 technologických trendů v obrábění a zpracování kovu 2024

Dalo by se říct: „obrábění je stále stejné“, jako třeba před padesáti lety. Základní formule je neměnná: stroj-nástroj-obrobek, zde se nic nemění. Trvalým trendem je […]

Hyundai Tucson překonal další milník: 2 000 000 aut z Nošovic

Výrobní závod Hyundai Motor Manufacturing Czech vyrobil od zahájení produkce v Nošovicích již dvoumiliontý vůz Tucson Dva z pěti Tucsonů prodaných v Evropě mají buď […]