Obrábění

21. listopadu 2016 00:24

Nové čelní frézy KBDM od firmy Kennametal

Nastavení fréz KBDM je jednoduché – všude, kde je to možné, použijte optické seřizovací přístroje, a hlavně nikdy nepřekračujte utahovací moment!

Inzerce

Každý, kdo někdy vyměňoval těsnění hlavy válců spalovacího motoru, ví, že pro jeho správnou funkci je třeba, aby plochy hlavy válců i bloku motoru byly naprosto hladké. Nikdo to nezná lépe než výrobci automobilů, kteří hledají způsoby dokončovacího obrábění, které bude mít stabilní výsledky, vysokou produktivitu, nástroj bude mít dlouhou životnost a náklady na nástroj přepočítané na počet obrobených kusů budou co nejnižší. Slitiny 319 nebo A390, které jsou vhodné pro odlitky složitých tvarů, jako jsou bloky motorů, písty, hlavy válců, rozvodové řemenice nebo podobné části spalovacích motorů, mají vysoký obsah křemíku – dvacetkrát až třicetkrát více než 6061 – a jejich obrábění připomíná obrábění materiálu s pískem.

Naštěstí pro ty, kteří obrábějí takto vysoce abrazivní materiály, existují nástroje, které vyrobí zrcadlově hladký povrch a přitom jejich životnost na jedno ostří je desítky tisíc kusů.

„Snadno lze dosáhnout drsnosti Ra do 2 až 3 μm při životnosti nástroje mezi dvěma seřízeními 40 000 obrobků – bloků motorů, hlav válců a jiných součástí automobilových motorů,“ říká Tim Marshall, Senior Global Product Manager pro frézky s VBD u společnosti Kennametal. „Nová řada čelních fréz používá hliníkové tělo s jemným dělením s klínovým upnutím VBD (wedge-style) a seřiditelnými lůžky. V nabídce jsou různé druhy břitových destiček z polykrystalického diamantu (PCD), od destiček s geometrií mini-tip pro lehké obrábění načisto až po „hladicí“ destičky s geometrií wiper pro obrábění plnou plochou čela, standardní kazetové destičky a destičky 12,7 mm (0,5″) pro axiální hrubování a obrábění do rohu.“

Frézy KBDM ovšem mají více předností než jen robustní tělo. Protože výrobci automobilů často používají svoje vlastní hliníkové slitiny, vyvinula pro ně firma Kennametal dvě sorty materiálů PCD: KD1 400 používá malá diamantová zrna a má vynikající vlastnosti z hlediska tvorby třísky i opotřebení břitu, zatímco materiál KD1 425 používá větší diamantová zrna, které mu dávají vynikající odolnost proti otěru a proti vysokým teplotám, přičemž pokud jde o tvorbu třísky, jsou jeho vlastnosti jen o málo horší. Oba materiály mají skvělé řezné parametry: podle obráběného materiálu a tuhosti systému doporučuje Kennametal počáteční řeznou rychlost 1 000 m/min (3 280 ft/min) a úběr na zub 0,01 mm (0,004″), ačkoliv lze dosáhnout výrazně větších hodnot.

www.kennametal.com

Mohlo by se Vám líbit

Příkladná spolupráce ENGEL x škola x zákazník

V polovině dubna navštívili vybraní žáci SOU Svitavy a firma PLASTEX s.r.o. výrobní závody firmy ENGEL v Kaplici, v rakouském Schwertbergu a St. Valentinu.   Jednalo se o […]

Hanwha představuje nový CNC dlouhotočný automat XD20/26III, vyznačuje se vysokou přesností

Na tuzemský trh přichází dlouhotočný automat XD20/26III jihokorejského výrobce Hanwha. Šestiosý CNC stroj švýcarského typu zvládne maximální obráběcí průměr 26 mm. Automat je vybavený nejnovějším […]

Inovativní podlahové desky Con-Pearl: Nová éra užitkových vozidel

Překližka je pro podlahy vozidel stále velmi používaný materiál, nicméně však již do jisté míry přežitý. Polypropylenové voštinové desky Con-Pearl, určené pro užitková vozidla, přicházejí […]