Obrábění

16. listopadu 2015 00:12

Nová zkušebna pro testování rychloběžných převodovek

Nově vybudovaná zkušebna rychloběžných převodovek se řadí mezi nejmodernější pracoviště tohoto typu ve střední Evropě. Dynamická zkušebna je monitorována kamerovým systémem a je vybavena počítačem ovládaným motorem o výkonu 1 MW a rychlosti až 3 600 ot./min., generátorem s možností zatížení převodovky do 710 kW a pomocnými převodovkami umožňujícími testování hlavní převodovky o otáčkách až 35 000 ot./min. Zkušebna disponuje mazací centrálou s regulovatelným průtokem oleje v rozsahu 10 až 1 600 litrů/min., regulovatelnou teplotou oleje, předehřevem a vodním chlazením do výkonu 800 kW. Jištění mazání při výpadku proudu je zajištěno pneumatickými čerpadly, která zajistí plnou dodávku oleje do úplného zastavení soustrojí.

Zkoušky převodovky jsou automaticky zaznamenávány, přičemž jsou měřeny teploty oleje a ložisek, tlak, hlučnost, absolutní a relativní vibrace a naměřené hodnoty jsou přenášeny do velínu, kde jsou vyhodnocovány pomocí speciálního softwaru.

„Wikov chápe tuto investici jako další krok, jak vyhovět neustále rostoucím nárokům na špičkovou kvalitu, kterou vyžadují naši zákazníci. Nejsme jen výrobcem převodovek, naším cílem je dávat výrobkům přidanou hodnotu skrze využití know-how našeho vývojového týmu a maximalizovat naši schopnost zajišťovat vysokou kvalitu převodovek,“ říká Tomáš Zrostlík, generální ředitel Wikov Gear.

www.wikov.com/cs/

Mohlo by se Vám líbit

MSV 2025: Letos společně s veletrhem Transport a Logistika

Od 7. do 10. října 2025 se Brno promění v centrum průmyslového dění. Letos se Mezinárodní strojírenský veletrh  koná také společně s veletrhem Transport a Logistika, […]

TECHNOLOGY DAYS firmy Stäubli!

Dnes jsme s jobindustry a oneindustry vyrazili mezi odborníky z oblasti robotiky a automatizace na TECHNOLOGY DAYS firmy Stäubli. Více jak 20 robotů v akci! Přes 600 návštěvníků! […]

HENNLICH vyvinul systém pro dávkování tuku do ložiskových skříní železničních dvojkolí

Některé výrobny a opravny železničních vagónů nebo železničních dvojkolí stále sází na ruční dávkování tuku do ložiskových skříní dvojkolí. Tento postup je však nepřesný, časově […]