06. dubna 2016 00:15
KOVOLIS HEDVIKOV staví novou halu
Tlaková slévárna Kovolis Hedvikov má v plánu se rozšířit o novou halu v průmyslové zóně v Třemošnici, do které přemístí současnou obrobnu a nástrojárnu. Z těchto provozů přejdou v roce 2017 do nové haly i někteří stávající zaměstnanci, kteří budou pracovat na finálním opracování výrobků, a přestěhuje se také část zařízení. Cílem je zásadně zlepšit logistické a skladovací procesy. Společnost, s obratem více než 1,7 miliardy korun, meziročně o čtvrtinu zvyšuje produkci hliníkových odlitků, zaměstnává tisíc lidí a vyrábí díly především pro automobilový průmysl.
„Dvě stě let sídlí naše slévárna v Hedvikovském údolí a už se nemáme kam rozšiřovat. S dynamicky rostoucí výrobou nás hodně trápí nedostatečné prostory pro skladování vstupního materiálu, obalů i výrobků,“ vysvětlil ředitel a jeden z majitelů společnosti Miloslav Pavlas a dodal: „Nová hala tyto problémy vyřeší a zajistí i optimální podmínky pro logistiku a manipulační vzdálenosti. Přísun, zpracování na automatických strojích, montáž, balení, výstup, expedice – to vše nám pomůže zajistit proces tzv. štíhlé výroby.“
O plánech firmy je pravidelně informováno vedení města i jeho občané prostřednictvím veřejných setkání. „S výstavbou bychom mohli začít na přelomu roku 2016/2017 a část firmy by se z Hedvikovského údolí mohla přestěhovat ve druhé polovině roku 2017,“ uvedl ředitel.
V současném výrobním areálu v Hedvikově bude firma i nadále zpracovávat lehké kovy metodou vysokotlakého lití. Vedení firmy využije současné prostory obrobny a nástrojárny po jejich přestěhování pro další stroje na tlakové lití. „Do nástrojárny umístíme naši špičkovou záležitost – výrobu inovativní technologie – rheocasting. Jedná se o technologii odlévání slitiny v polotuhém stavu. Metoda má svá specifika, klade vysoké požadavky na proces tavení a na vlastní proces lití,“ vysvětlil Miloslav Pavlas. Takto vyrobené odlitky vyhovují požadavkům automobilového průmyslu především díky úspoře hmotnosti výrobku, zvyšování jeho užitných vlastností a snižování nákladů. „V lednu jsme spustili sériovou výrobu pro našeho francouzského zákazníka PSA Peugeot Citröen,“ uvedl ředitel. Dodal, že vývojáři a technologové pracují na dalších rozvojových projektech, které zajistí práci pro lidi v regionu ne na roky, ale na celá desetiletí.
Mohlo by se Vám líbit
Na trh vstupuje soudkovitá fréza CoroMill® Plura barrel – řešení, s nímž se tvarové obrábění posouvá o další krok vpřed
- Obrábění
-
04. července 2025
Společnost Sandvik Coromant zařadila do své nabídky novou koncepci monolitních karbidových stopkových fréz, která umožňuje zkrácení času cyklu až o 90 %. Inzerce Společnost Sandvik Coromant, která […]
Přípravy na MSV 2025 jsou v plném proudu. Podívejte se na první novinky letošního ročníku
- Strojírenství
-
03. července 2025
Od 7. do 10. října 2025 se na brněnském výstavišti koná již 66. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu. Svým návštěvníkům představí průmyslové inovace a nejnovější trendy napříč obory. Letos se […]
Bez mazání i při použití kovu: Polymerová kuličková ložiska pro nápojáře
- Strojírenství
-
02. července 2025
Samomazná a bezúdržbová kloubová ložiska igubal nově dostupná s cenově výhodnými plechovými domečky V nápojářském průmyslu jsou ložisková tělesa a přírubová ložiska často vystavena silnému […]