11. října 2018 14:28
Další úspěch divize automatizace: výrobní linka pro firmu JULI Motorenwerk
Divize MAS Automation dodala firmě JULI Motorenwerk plně automatizovanou výrobní linku, která zajišťuje výrobu rotorů. Úspěch této divize strojírenské společnosti Kovosvit MAS umocňuje skutečnost, že jde již o druhou dodávku automatizace této dceřiné firmě německé společnosti Jungheinrich am Linde. Plně automatizovaná linka dokáže vyrobit nový rotor každých 70 vteřin a jsou v ní integrované všechny výrobní procesy: od montáže přes obrábění, měření, povrchovou úpravu až po vyvažování. Pracoviště si, ještě před instalací u zákazníka, mohli prohlédnout návštěvníci Kovosvitu MAS v rámci dubnových Zákaznických dnů.
„Velmi si vážíme toho, že se na nás firma JULI Motorenwerk obrátila již s druhou zakázkou na automatizaci. První linku jsme jim dodali před dvěma lety. Zákazník s ní byl spokojený, takže si objednal novou, podstatně složitější,“ říká František Pivec, který divizi MAS Automation řídí, o zakázce v řádu desítek milionů korun, a upřesňuje: „První linka neobsahovala vyvažování, povrchovou úpravu a kamerové systémy. U této nově instalované je zásadní posun směrem k Průmyslu 4. 0. Teď stačí, aby operátor zavezl paletu. Linka si díky kamerovým systémům dokáže identifikovat polotovary a sama je zaváží dál.“
Automatizovaná výrobní linka dodaná do společnosti JULI Motorenwerk sestává ze soustruhu SP 280 z produkce Kovosvitu MAS, dvou lisů, měřicího zařízení zkonstruovaného divizí MAS Automation, lakovacího a vyvažovacího zařízení. Linku obsluhují tři roboti ABB. Firmě JULI Motorenwerk ušetří práci čtyř operátorů, dnes k její obsluze stačí jeden, který naváží palety s polotovary a odváží kompletní rotory. Tato práce ho ale nezaměstná na celou pracovní dobu a může se věnovat i jiným činnostem. Produktivitu práce zvýší linka zhruba o třetinu, a to zejména odstraněním neproduktivních časů.
„Ve srovnání s nedávnou zakázkou pro společnost JK nástroje, kde jsme do linky integrovali šest obráběcích strojů, je výrobní linka pro JULI Motorenwerk ještě o úroveň výš. V této lince je také šest strojů, ale každý dělá něco jiného. O to bylo složitější je integrovat, aby byly taktově vyladěné. Takto složité automatizace můžeme navrhovat díky našemu software MADAM,“ říká František Pivec. Divizi MAS Automation ještě letos čeká například dodávka robotizace do společnosti Labara. O služby divize je na trhu velký zájem. „Kapacity máme naplněné do února 2019. Na letošní rok jsme měli naplánovaný obrat 50 milionů a již nyní nám do jeho splnění chybí podepsat kontrakt na dva miliony korun,“ dodává František Pivec.
Divize MAS Automation roste a poptávek z trhu je stále více. Aktuálně proto probíhá zaškolování nového obchodníka, na trhu práce shání František Pivec do týmu konstruktéry a programátory na robotizaci a databáze, kteří budou schopní pracovat v softwaru MADAM. „Situace na trhu práce nás brzdí, přesto chceme v příštím roce pokračovat v uměřeném růstu. Představa je, že dojde nárůstu tržeb o dalších zhruba 50 procent,“ doplňuje František Pivec.
Mohlo by se Vám líbit
TECHNOLOGY DAYS firmy Stäubli!
- Automatizace + Robotizace
-
17. září 2025
Dnes jsme s jobindustry a oneindustry vyrazili mezi odborníky z oblasti robotiky a automatizace na TECHNOLOGY DAYS firmy Stäubli. Více jak 20 robotů v akci! Přes 600 návštěvníků! […]
HENNLICH vyvinul systém pro dávkování tuku do ložiskových skříní železničních dvojkolí
- Automotive
-
16. září 2025
Některé výrobny a opravny železničních vagónů nebo železničních dvojkolí stále sází na ruční dávkování tuku do ložiskových skříní dvojkolí. Tento postup je však nepřesný, časově […]
HIWIN přináší systémová řešení v oblasti polohování
- Automatizace + Robotizace
-
16. září 2025
HIWIN na strojírenském veletrhu představí ucelenou nabídku lineární techniky a polohovacích systémů včetně novinky elektrických aktuátorů Společnost HIWIN ve své expozici na Mezinárodním strojírenském veletrhu […]