06. června 2016 00:56
Řetězová evoluce!
Nová éra řetězů
Řetězy byly po celá desetiletí vyráběny stejnou technologií: krácení ocelového drátu nebo tyče, tvarování a svařování odporové nebo na tupo do požadovaného finální tvaru. To jsou energeticky náročné procesy. Omezujícími faktory konvenčních metod jsou tvar řetězových článků (kulaté) a svařitelnost různých kvalit ocelí, která závisí především na obsahu uhlíku a legujících prvků.
Pewag hero je inovativní řetěz svařený třením. Tato technologie výrazně posunuje hranice a otvírá dveře do světa nových řetězů!
Svařování třením – nedochází k přeměnám struktury materiálu
Svařováním třením se rozumí „technologie spojení“, která je používána v letectví a automobilovém průmyslu po celá desetiletí. Pewag je však prvním výrobcem, který dokáže aplikovat a zdokonalit tuto metodu pro svařování řetězů – řetězových článků a nabídnout tak zcela novou generaci řetězů.
Řetěz svařovaný třením je vyroben z kované oceli. Což je rozdíl oproti standardním řetězům z tažených drátů nebo kruhových tyčí. Použití kovaných dílů nabízí možnost zvětšení průřezu přesně v místech vysokého zatížení a opotřebovávání. Tím je eliminováno riziko trhlin, které mohou nastat v průběhu standardního procesu ohýbání kruhových ocelových řetězů.
Svařování třením není svařováním doslovným konvenčním svařováním. Teplota se tvoří pomocí mechanického tření mezi řetězovými komponenty až do jejich plasticity – tvárnosti. Následným působením boční síly a tlaku na svařování části řetězu pak dochází ke spojení řetězových článků.
Výhody svařování třením
Spojení bez tavení materiálu
- Bez přeměny struktury
- Teplotou je ovlivněna pouze malá část svařovaných dílů (téměř nulové zbytkové pnutí)
Čistý spoj
- Bez nečistot a pomocných svařovacích materiálů v místě sváru a vytlačování hmoty spojovaný dílů
Limity – nejsou známy!
- Konvečními technologiemi nesvařitelná ocel, například typu 50CrV4, může být třením svařena
Tvar není limitující
- Každý typ řetězu má své specifické potřeby. Použitím kovaných dílů a komponent lze řešit kritická místa například zvětšení objemu v místech nebo části spoje a dramaticky tak zvýšit odolnost v místě největší zátěže a namáhání řetězu
Snížení měrného povrchového tlaku a zvýšení objemu pro opotřebení
- Tvar tradičních kruhových článků ocelových řetězů poskytuje malou styčnou plochu článků a tím se následně způsobuje vysoké napětí
- Specifický tvar v zatěžovaných místech řetězových článků a dvojnásobné zvětšení styčných ploch řetězových článků výrazně snižuje opotřebení řetězu. To vede ke snížení kontaktu a maximálního napětí a přináší vyšší výkon a o 30 % delší životnost.
Mohlo by se Vám líbit
Technologie studené plazmy výrazně snižuje pachovou zátěž z gumárenské výroby
- Plasty
-
24. dubna 2024
Společnost Continental Barum za poslední dvanáct let prováděla mnoho studií či testovala různé technologie vedoucí k snížení pachových emisí z výroby pneumatik. V loňském roce byla finalizován systém […]
Reportáž: GÜHRING INNOVATION DAYS 2024
- Obrábění
-
23. dubna 2024
Zvýšení efektivity obrábění je ve výrobních firmách trvalý proces. A je jedním z důvodů, proč firma GÜHRING – přední světový výrobce obráběcích nástrojů – pořádá pod […]
Transformace efektivity výroby: úspěšný příběh zákazníka
-
23. dubna 2024
Přemýšleli jste někdy o tom, jak mohou strategická technologická partnerství pozvednout vaši výrobu do nových výšin? Ponořme se do skutečné proměny, které byl svědkem pan […]