06. června 2016 00:56
Řetězová evoluce!
Nová éra řetězů
Řetězy byly po celá desetiletí vyráběny stejnou technologií: krácení ocelového drátu nebo tyče, tvarování a svařování odporové nebo na tupo do požadovaného finální tvaru. To jsou energeticky náročné procesy. Omezujícími faktory konvenčních metod jsou tvar řetězových článků (kulaté) a svařitelnost různých kvalit ocelí, která závisí především na obsahu uhlíku a legujících prvků.
Pewag hero je inovativní řetěz svařený třením. Tato technologie výrazně posunuje hranice a otvírá dveře do světa nových řetězů!

Svařování třením – nedochází k přeměnám struktury materiálu
![]() Svařování řetězového článku třením |
![]() Zkouška a kalibrace řetězu po svaření třením |
Svařováním třením se rozumí „technologie spojení“, která je používána v letectví a automobilovém průmyslu po celá desetiletí. Pewag je však prvním výrobcem, který dokáže aplikovat a zdokonalit tuto metodu pro svařování řetězů – řetězových článků a nabídnout tak zcela novou generaci řetězů.
Řetěz svařovaný třením je vyroben z kované oceli. Což je rozdíl oproti standardním řetězům z tažených drátů nebo kruhových tyčí. Použití kovaných dílů nabízí možnost zvětšení průřezu přesně v místech vysokého zatížení a opotřebovávání. Tím je eliminováno riziko trhlin, které mohou nastat v průběhu standardního procesu ohýbání kruhových ocelových řetězů.
Svařování třením není svařováním doslovným konvenčním svařováním. Teplota se tvoří pomocí mechanického tření mezi řetězovými komponenty až do jejich plasticity – tvárnosti. Následným působením boční síly a tlaku na svařování části řetězu pak dochází ke spojení řetězových článků.
Výhody svařování třením
Spojení bez tavení materiálu
- Bez přeměny struktury
- Teplotou je ovlivněna pouze malá část svařovaných dílů (téměř nulové zbytkové pnutí)

Porovnání řetězu pewag hero svařovaného třením a běžného řetězu
Čistý spoj
- Bez nečistot a pomocných svařovacích materiálů v místě sváru a vytlačování hmoty spojovaný dílů
Limity – nejsou známy!
- Konvečními technologiemi nesvařitelná ocel, například typu 50CrV4, může být třením svařena
Tvar není limitující
- Každý typ řetězu má své specifické potřeby. Použitím kovaných dílů a komponent lze řešit kritická místa například zvětšení objemu v místech nebo části spoje a dramaticky tak zvýšit odolnost v místě největší zátěže a namáhání řetězu
Snížení měrného povrchového tlaku a zvýšení objemu pro opotřebení
- Tvar tradičních kruhových článků ocelových řetězů poskytuje malou styčnou plochu článků a tím se následně způsobuje vysoké napětí
- Specifický tvar v zatěžovaných místech řetězových článků a dvojnásobné zvětšení styčných ploch řetězových článků výrazně snižuje opotřebení řetězu. To vede ke snížení kontaktu a maximálního napětí a přináší vyšší výkon a o 30 % delší životnost.
Mohlo by se Vám líbit
HANNOVER MESSE 2026 – poslední volné plochy!
- Strojírenství
-
17. prosince 2025
HANNOVER MESSE je světově nejdůležitější veletrh v rámci zpracovatelského průmyslu, již přes 50 let se pravidelně na jaře koná v německém Hannoveru. Další ročník proběhne 20.-24. […]
Rok se chýlí ke konci a my bychom Vám rádi poděkovali za Vaši důvěru a spolupráci.
- Plasty
-
17. prosince 2025
S nástupem do nového roku plného inovací se s Vámi rádi podělíme o několik novinek, které dodají Vaší každodenní práci barvu, přesnost a efektivitu. Správný […]
Tam, kde se přesnost snoubí se sílou: společnost Conrad od nynějška dodává časomíru a elektroniku pro Světový pohár BMW IBU v biatlonu
- Elektro
-
14. prosince 2025
Tam, kde se přesnost snoubí se sílou: společnost Conrad od nynějška dodává časomíru a elektroniku pro Světový pohár BMW IBU v biatlonu Popisek obrázku: Společnost Conrad […]


