Nástrojárna

06. června 2016 00:06

KOVOLIS HEDVIKOV a. s. postaví novou halu pro obrobnu a nástrojárnu

Tlaková slévárna Kovolis Hedvikov má v plánu se rozšířit o novou halu v průmyslové zóně v Třemošnici, do které přemístí současnou obrobnu a nástrojárnu. Z těchto provozů přejdou v roce 2017 do nové haly i někteří stávající zaměstnanci, kteří budou pracovat na finálním opracování výrobků, a přestěhuje se také část zařízení.

Cílem je zásadně zlepšit logistické a skladovací procesy. Společnost, s obratem více než 1,7 miliardy korun, meziročně o čtvrtinu zvyšuje produkci hliníkových odlitků, zaměstnává tisíc lidí a vyrábí díly především pro automobilový průmysl.

Inzerce

„Dvě stě let sídlí naše slévárna v Hedvikovském údolí a už se nemáme kam rozšiřovat. S dynamicky rostoucí výrobou nás hodně trápí nedostatečně prostory pro skladování vstupního materiálu, obalů i výrobků,“ vysvětlil ředitel a jeden z majitelů společnosti Miloslav Pavlas a dodal: „Nová hala tyto problémy vyřeší a zajistí i optimální podmínky pro logistiku a manipulační vzdálenosti. Přísun, zpracování na automatických strojích, montáž, balení, výstup, expedice – to vše nám pomůže zajistit proces tzv. štíhlé výroby.“

Halu plánují postavit buď najednou, nebo ve dvou etapách – rozhodnutí se bude odvíjet od výhledu potřeb zákazníků Kovolisu pro roky 2018–2020. Cílová plánovaná potřeba zaměstnanců v nové hale je kolem pěti set. Ke stávajícím přibydou i někteří noví, poptávku po nich firma předpokládá asi za rok a půl.

S výstavbou bychom mohli začít na přelomu roku 2016/2017 a část firmy by se z Hedvikovského údolí mohla přestěhovat ve druhé polovině roku 2017,“ uvedl ředitel.

V současném výrobním areálu v Hedvikově bude firma i nadále zpracovávat lehké kovy metodou vysokotlakého lití. „Do nástrojárny umístíme naši špičkovou záležitost – výrobu inovativní technologie – rheocasting. Jedná se o technologii odlévání slitiny v polotuhém stavu. Metoda má svá specifika, klade vysoké požadavky na proces tavení a na vlastní proces lití,“ vysvětlil Miloslav Pavlas. Takto vyrobené odlitky vyhovují požadavkům automobilového průmyslu především díky úspoře hmotnosti výrobku, zvyšování jeho užitných vlastností a snižování nákladů. „V lednu jsme spustili sériovou výrobu pro našeho francouzského zákazníka PSA Peugeot Citröen,“ uvedl ředitel. Dodal, že vývojáři a technologové pracují na dalších rozvojových projektech, které zajistí práci pro lidi v regionu ne na roky, ale na celá desetiletí.

www.kovolis-hedvikov.cz

Mohlo by se Vám líbit

Skupina Progresus s developerem Garbe oznámili úplné obsazení nového průmyslového centra u Chomutova. V projektu za půl miliardy získal poslední volnou kapacitu stávající nájemce ISOLITE

Špičkový projekt industriálního centra Garbe Progresus Park Klášterec I mezi Chomutovem a Kláštercem nad Ohří je krátce po svém dokončení již plně obsazen. Také zbývajících […]

Robotizace se vyplácí. OSTROJ rozšiřuje kovárenskou výrobu

Česká strojírenská společnost OSTROJ rozšiřuje produkci zápustkových výkovků pro automobilový koncern Volkswagen. Díky investici do moderní robotické kovací linky se opavské společnosti podařilo významně zvýšit […]

Inovativní podlahové desky con-pearl®: Nová éra užitkových vozidel

Je čas na něco nového! Alternativou dřevěných podlah a obložení stěn užitkových vozidel a dodávek jsou nově polypropylenové voštinové desky con-pearl®. Jsou o cca 50 […]