06. června 2016 00:06
KOVOLIS HEDVIKOV a. s. postaví novou halu pro obrobnu a nástrojárnu
Tlaková slévárna Kovolis Hedvikov má v plánu se rozšířit o novou halu v průmyslové zóně v Třemošnici, do které přemístí současnou obrobnu a nástrojárnu. Z těchto provozů přejdou v roce 2017 do nové haly i někteří stávající zaměstnanci, kteří budou pracovat na finálním opracování výrobků, a přestěhuje se také část zařízení.
Cílem je zásadně zlepšit logistické a skladovací procesy. Společnost, s obratem více než 1,7 miliardy korun, meziročně o čtvrtinu zvyšuje produkci hliníkových odlitků, zaměstnává tisíc lidí a vyrábí díly především pro automobilový průmysl.
„Dvě stě let sídlí naše slévárna v Hedvikovském údolí a už se nemáme kam rozšiřovat. S dynamicky rostoucí výrobou nás hodně trápí nedostatečně prostory pro skladování vstupního materiálu, obalů i výrobků,“ vysvětlil ředitel a jeden z majitelů společnosti Miloslav Pavlas a dodal: „Nová hala tyto problémy vyřeší a zajistí i optimální podmínky pro logistiku a manipulační vzdálenosti. Přísun, zpracování na automatických strojích, montáž, balení, výstup, expedice – to vše nám pomůže zajistit proces tzv. štíhlé výroby.“
Halu plánují postavit buď najednou, nebo ve dvou etapách – rozhodnutí se bude odvíjet od výhledu potřeb zákazníků Kovolisu pro roky 2018–2020. Cílová plánovaná potřeba zaměstnanců v nové hale je kolem pěti set. Ke stávajícím přibydou i někteří noví, poptávku po nich firma předpokládá asi za rok a půl.
S výstavbou bychom mohli začít na přelomu roku 2016/2017 a část firmy by se z Hedvikovského údolí mohla přestěhovat ve druhé polovině roku 2017,“ uvedl ředitel.
V současném výrobním areálu v Hedvikově bude firma i nadále zpracovávat lehké kovy metodou vysokotlakého lití. „Do nástrojárny umístíme naši špičkovou záležitost – výrobu inovativní technologie – rheocasting. Jedná se o technologii odlévání slitiny v polotuhém stavu. Metoda má svá specifika, klade vysoké požadavky na proces tavení a na vlastní proces lití,“ vysvětlil Miloslav Pavlas. Takto vyrobené odlitky vyhovují požadavkům automobilového průmyslu především díky úspoře hmotnosti výrobku, zvyšování jeho užitných vlastností a snižování nákladů. „V lednu jsme spustili sériovou výrobu pro našeho francouzského zákazníka PSA Peugeot Citröen,“ uvedl ředitel. Dodal, že vývojáři a technologové pracují na dalších rozvojových projektech, které zajistí práci pro lidi v regionu ne na roky, ale na celá desetiletí.
Mohlo by se Vám líbit
Inovativní koncept vibračních van pro lepší kvalitu, vyšší efektivitu a zlepšení konkurenční pozice
- Strojírenství
-
20. prosince 2025
Chytrý koncept automatizace pomáhá výrazně zkrátit dobu zpracování Šneky pro plastifikaci, sloužící k tavení plastových granulí, jsou nedílnou součástí každého vstřikovacího stroje. Aby Engel Austria […]
Huisman představuje Rope Vision jako nejnovější rozšíření svého servisního portfolia
- Strojírenství
-
20. prosince 2025
Společnost Huisman uvedla na trh Rope Vision, pokročilý nástroj pro automatickou vizuální inspekci ocelových lan. Systém je určen zejména pro lana těžkotonážních jeřábů, které jsou […]
TS0501: Nový standard v soustružení superslitin
- Obrábění
-
19. prosince 2025
Společnost Seco oznamuje uvedení třídy Duratomic® TS0501 vyvinuté pro výjimečný výkon při dokončovacím soustružení moderních superslitin s vysokou tvrdostí, ale i tradičních materiálů, jako je […]
