13. ledna 2024 11:44
Zaměřeno na digitalizaci: Škoda Auto ve svém závodě ve Vrchlabí zavádí největší změnu logistického systému za posledních 25 let
- Škoda převádí logistické procesy na nejmodernější řešení systému SAP
- Projekt ONE Log se standardizuje logistické procesy v celém koncernu Volkswagen
- Díky digitalizaci a centralizaci přináší větší flexibilitu a nižší náklady
- Vrchlabí je první závod koncernu mimo Německo, kde byl tento systém zaveden
Škoda Auto transformuje své logistické procesy na jednotný systém v rámci celokoncernového projektu nazvaného Project ONE Log. Nové, standardizované řešení využívající platformu SAP nahrazuje velké množství různých stávajících systémů. Společnost tak důsledně využívá digitalizaci a centralizaci s cílem snížit náklady a současně zvýšit flexibilitu v oblasti výroby a logistiky. Projekt je největší systémovou změnou v závodě Vrchlabí za posledních 25 let.
David Strnad, vedoucí logistiky značky ve společnosti Škoda Auto říká: „Doposud jsme zřídili a používali širokou škálu aplikací, které byly v průběhu času vyvíjeny na základě provozních potřeb a postupně se propojovaly. Nejen v rámci naší společnosti tak vzniklo velké množství systémů a rozhraní. Takový systém je velmi složitý a stejně tak je obtížné jej i udržovat. Se zavedením systému ONE Log máme nyní k dispozici jednotný, standardizovaný a harmonizovaný systém, který tvoří pevný základ pro řízení naší logistiky a zároveň šetří náklady a zvyšuje flexibilitu i efektivitu v celém logistickém řetězci.“
Alexander Eisl, vedoucí IT ve společnosti Škoda Auto dodává: „Platforma SAP S/4 HANA je vhodnou náhradou za naše aktuálně nasazené systémy v logistice. Poskytuje nám stabilní a komplexní základnu orientovanou na budoucnost, na které můžeme stavět a zajišťovat naši strategii digitalizace. Zavedení nového IT řešení během plného chodu podniku je vždy výzvou, a proto je pro nás velmi pozitivní zprávou, že jsme schopni zvládnout tak komplexní projekt, kdy všechny zúčastněné strany a členové projektu musí úzce spolupracovat a dosahovat stanovených cílů. Velké díky všem, kteří k tomu přispěli.“
Vyšší efektivita díky sladění systémů v rámci celého koncernu
Projekt ONE Log zefektivňuje logistické procesy jednotlivých koncernových značek i napříč celým koncernem Volkswagen. Sloučení stávajících dílčích procesů do standardizovaného, moderního řešení SAP snižuje počet rozhraní v logistickém IT a zároveň zvyšuje dostupnost dat. Mezi očekávanými přínosy nalezneme větší flexibilitu a tím i vyšší efektivitu výroby, výrazné úspory nákladů a také konzistentní a transparentní údaje. Projekt ONE Log navíc nabízí příležitost využít nejnovější nástroje v oblasti analýzy obchodních údajů (Business Intelligence) pro komplexnější analýzu dat v celém dodavatelském řetězci.
V rámci projektu pod vedením koncernové logistiky probíhá úzká spolupráce zejména mezi zaměstnanci z útvarů logistiky a IT zúčastněných značek, kterými jsou Volkswagen Osobní vozy, Volkswagen Užitkové vozy, Audi a Škoda Auto. Realizace tohoto projektu napříč jednotlivými značkami byla zahájena začátkem roku 2023.
Největší systémová změna v závodě ve Vrchlabí za 25 let
Škoda Auto zavedla první verzi projektu ONE Log nejdříve ve svém závodě ve Vrchlabí, a to na základě principu MVP (Minimum Viable Product), ostatní české závody budou postupně následovat. Tato první verze je zaměřena na automatické plánování montážní linky převodovek, což zlepšuje sledování stavu zásob a zvyšuje efektivitu procesu nákupu materiálu. Do budoucna se počítá i se zapojením systémového plánování mechanického obrábění.
Škoda Auto ve svém závodě ve Vrchlabí zavádí logistický systém ONE Log
Zavedením standardizovaného logistického systému pro celý koncern Volkswagen dojde k optimalizaci řízení složitých procesů v logistice a výrobě a vytvoří se tím možnost využívat nejmodernější technologie. První verze systému umožní například sledovat stav zásob pro montážní linku, což usnadní proces objednávání materiálu.
Zdroj: Škoda Auto
Škoda Auto
– se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level – Škoda Strategy 2030“;
– usiluje o to, aby se do roku 2030 pomocí atraktivních nabídek ve vstupních segmentech a dalších modelů s elektrickým pohonem zařadila mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě;
– efektivně využívá potenciál na důležitých růstových trzích, jako je Indie, severní Afrika, Vietnam a region ASEAN;
– v současnosti nabízí zákazníkům 11 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq, Enyaq Coupé, Slavia a Kushaq;
– v roce 2022 dodala zákazníkům celosvětově více než 731 000 vozů;
– je už 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců;
– jako značka koncernu Volkswagen samostatně vyvíjí a vyrábí pro další značky koncernu komponenty jako bateriové systémy pro platformu MEB, motory a převodovky;
– provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;
– zaměstnává celosvětově více než 40 000 pracovníků a je aktivní na téměř 100 trzích
Mohlo by se Vám líbit
Jak správně vybrat výdejní systém: 7 faktorů, které vám usnadní rozhodování
- Obrábění
-
05. října 2024
Úvod Výběr správného výdejního systému nebo toolboxu může výrazně zlepšit efektivitu práce, snížit ztráty a zvýšit bezpečnost. S rostoucí nabídkou řešení na trhu je však […]
Monolitní frézy Seco C-Series nabízejí flexibilitu a výkon za dobrou cenu
- Obrábění
-
04. října 2024
Monolitní karbidové frézy Seco C-Series jsou flexibilní i výkonné, takže lze jedním nástrojem obrábět různé materiály – bez potřeby jiných. K dispozici jsou frézy rohové, […]
65. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představí inovace, které mění průmysl
- Strojírenství
-
04. října 2024
Jubilejní 65. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu ukáže na jednom místě inovace, které posouvají průmyslovou výrobu do nové éry. Nejvýznamnější středoevropská událost zaměřená na technologické novinky […]