Digitalizace

13. ledna 2024 11:44

Zaměřeno na digitalizaci: Škoda Auto ve svém závodě ve Vrchlabí zavádí největší změnu logistického systému za posledních 25 let

  • Škoda převádí logistické procesy na nejmodernější řešení systému SAP
  • Projekt ONE Log se standardizuje logistické procesy v celém koncernu Volkswagen
  • Díky digitalizaci a centralizaci přináší větší flexibilitu a nižší náklady
  • Vrchlabí je první závod koncernu mimo Německo, kde byl tento systém zaveden

Škoda Auto transformuje své logistické procesy na  jednotný systém v rámci celokoncernového projektu nazvaného Project ONE Log. Nové,  standardizované řešení využívající platformu SAP nahrazuje velké množství různých  stávajících systémů. Společnost tak důsledně využívá digitalizaci a centralizaci s cílem  snížit náklady a současně zvýšit flexibilitu v oblasti výroby a logistiky. Projekt je největší  systémovou změnou v závodě Vrchlabí za posledních 25 let.

David Strnad, vedoucí logistiky značky ve společnosti Škoda Auto říká: „Doposud jsme zřídili a používali širokou škálu aplikací, které byly v průběhu času vyvíjeny na základě provozních potřeb a  postupně se propojovaly. Nejen v rámci naší společnosti tak vzniklo velké  množství systémů a rozhraní. Takový systém je velmi složitý a stejně tak je obtížné jej  i udržovat. Se zavedením systému ONE Log máme nyní k dispozici jednotný, standardizovaný a harmonizovaný systém, který tvoří pevný základ pro řízení naší logistiky a zároveň šetří  náklady a zvyšuje flexibilitu i efektivitu v celém logistickém řetězci.“

Inzerce

Alexander Eisl, vedoucí IT ve společnosti Škoda Auto dodává: „Platforma SAP S/4 HANA je  vhodnou náhradou za naše aktuálně nasazené systémy v logistice. Poskytuje nám stabilní  a komplexní základnu orientovanou na budoucnost, na které můžeme stavět a zajišťovat naši  strategii digitalizace. Zavedení nového IT řešení během plného chodu podniku je vždy výzvou,  a proto je pro nás velmi pozitivní zprávou, že jsme schopni zvládnout tak komplexní projekt,  kdy všechny zúčastněné strany a členové projektu musí úzce spolupracovat a dosahovat stanovených cílů. Velké díky všem, kteří k tomu přispěli.“

Vyšší efektivita díky sladění systémů v rámci celého koncernu
Projekt ONE Log zefektivňuje logistické procesy jednotlivých koncernových značek i napříč  celým koncernem Volkswagen. Sloučení stávajících dílčích procesů do standardizovaného,  moderního řešení SAP snižuje počet rozhraní v logistickém IT a zároveň zvyšuje dostupnost  dat. Mezi očekávanými přínosy nalezneme větší flexibilitu a tím i vyšší efektivitu výroby,  výrazné úspory nákladů a také konzistentní a transparentní údaje. Projekt ONE Log navíc nabízí příležitost využít nejnovější nástroje v oblasti analýzy obchodních údajů (Business Intelligence) pro komplexnější analýzu dat v celém dodavatelském řetězci.

V rámci projektu pod vedením koncernové logistiky probíhá úzká spolupráce zejména mezi zaměstnanci z útvarů logistiky a IT zúčastněných značek, kterými jsou Volkswagen Osobní vozy, Volkswagen Užitkové vozy, Audi a Škoda Auto. Realizace tohoto projektu napříč jednotlivými značkami byla zahájena začátkem roku 2023.

Největší systémová změna v závodě ve Vrchlabí za 25 let
Škoda Auto zavedla první verzi projektu ONE Log nejdříve ve svém závodě ve Vrchlabí, a to na základě principu MVP (Minimum Viable Product), ostatní české závody budou postupně následovat. Tato první verze je zaměřena na automatické plánování montážní linky převodovek, což zlepšuje sledování stavu zásob a zvyšuje efektivitu procesu nákupu materiálu. Do budoucna se počítá i se zapojením systémového plánování mechanického obrábění.

Škoda Auto ve svém závodě ve Vrchlabí zavádí  logistický systém ONE Log
Zavedením standardizovaného logistického  systému pro celý koncern Volkswagen dojde k optimalizaci řízení složitých procesů v logistice a výrobě a vytvoří se tím možnost využívat nejmodernější technologie. První verze systému umožní například sledovat stav zásob pro montážní linku, což usnadní proces objednávání materiálu.
Zdroj: Škoda Auto

 


Škoda Auto
– se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level – Škoda Strategy 2030“;
– usiluje o to, aby se do roku 2030 pomocí atraktivních nabídek ve vstupních segmentech a dalších modelů s elektrickým pohonem zařadila mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě;
– efektivně využívá potenciál na důležitých růstových trzích, jako je Indie, severní Afrika, Vietnam a region ASEAN;
– v současnosti nabízí zákazníkům 11 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq, Enyaq Coupé, Slavia a Kushaq;
– v roce 2022 dodala zákazníkům celosvětově více než 731 000 vozů;
– je už 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců;
– jako značka koncernu Volkswagen samostatně vyvíjí a vyrábí pro další značky koncernu komponenty jako bateriové systémy pro platformu MEB, motory a převodovky;
– provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;
– zaměstnává celosvětově více než 40 000 pracovníků a je aktivní na téměř 100 trzích

Mohlo by se Vám líbit

Měření tloušťky plechu

V automobilovém průmyslu se při lisování plechů používá stříhání a tvarování do forem pomocí lisovacího nástroje. Kovové raznice se používají k vytvoření vysoce přesných kovových […]

Ultrarychlé váhové terminály IND 360 pro automatizaci systémů vážení a plnění nádrží

Rychlé, automatizované aplikace usnadňují vážení. Terminál METTLER TOLEDO IND360 v sobě skrývá jedno zařízení pro více aplikací. Předprogramované aplikace pro řízení úrovně náplně v nádrži/zásobníku a […]

OSTROJ dodá dopravníkový systém pro Model Obaly. K prototypování využil virtuální realitu

Opavský OSTROJ získal rozsáhlou zakázku na dodávku komplexního dopravníkového systému pro automatizaci výroby ve společnosti Model Obaly a.s. S pomocí simulačního programu a virtuální reality navrhl […]