Digitalizace

13. ledna 2024 11:44

Zaměřeno na digitalizaci: Škoda Auto ve svém závodě ve Vrchlabí zavádí největší změnu logistického systému za posledních 25 let

  • Škoda převádí logistické procesy na nejmodernější řešení systému SAP
  • Projekt ONE Log se standardizuje logistické procesy v celém koncernu Volkswagen
  • Díky digitalizaci a centralizaci přináší větší flexibilitu a nižší náklady
  • Vrchlabí je první závod koncernu mimo Německo, kde byl tento systém zaveden

Škoda Auto transformuje své logistické procesy na  jednotný systém v rámci celokoncernového projektu nazvaného Project ONE Log. Nové,  standardizované řešení využívající platformu SAP nahrazuje velké množství různých  stávajících systémů. Společnost tak důsledně využívá digitalizaci a centralizaci s cílem  snížit náklady a současně zvýšit flexibilitu v oblasti výroby a logistiky. Projekt je největší  systémovou změnou v závodě Vrchlabí za posledních 25 let.

David Strnad, vedoucí logistiky značky ve společnosti Škoda Auto říká: „Doposud jsme zřídili a používali širokou škálu aplikací, které byly v průběhu času vyvíjeny na základě provozních potřeb a  postupně se propojovaly. Nejen v rámci naší společnosti tak vzniklo velké  množství systémů a rozhraní. Takový systém je velmi složitý a stejně tak je obtížné jej  i udržovat. Se zavedením systému ONE Log máme nyní k dispozici jednotný, standardizovaný a harmonizovaný systém, který tvoří pevný základ pro řízení naší logistiky a zároveň šetří  náklady a zvyšuje flexibilitu i efektivitu v celém logistickém řetězci.“

Inzerce

Alexander Eisl, vedoucí IT ve společnosti Škoda Auto dodává: „Platforma SAP S/4 HANA je  vhodnou náhradou za naše aktuálně nasazené systémy v logistice. Poskytuje nám stabilní  a komplexní základnu orientovanou na budoucnost, na které můžeme stavět a zajišťovat naši  strategii digitalizace. Zavedení nového IT řešení během plného chodu podniku je vždy výzvou,  a proto je pro nás velmi pozitivní zprávou, že jsme schopni zvládnout tak komplexní projekt,  kdy všechny zúčastněné strany a členové projektu musí úzce spolupracovat a dosahovat stanovených cílů. Velké díky všem, kteří k tomu přispěli.“

Vyšší efektivita díky sladění systémů v rámci celého koncernu
Projekt ONE Log zefektivňuje logistické procesy jednotlivých koncernových značek i napříč  celým koncernem Volkswagen. Sloučení stávajících dílčích procesů do standardizovaného,  moderního řešení SAP snižuje počet rozhraní v logistickém IT a zároveň zvyšuje dostupnost  dat. Mezi očekávanými přínosy nalezneme větší flexibilitu a tím i vyšší efektivitu výroby,  výrazné úspory nákladů a také konzistentní a transparentní údaje. Projekt ONE Log navíc nabízí příležitost využít nejnovější nástroje v oblasti analýzy obchodních údajů (Business Intelligence) pro komplexnější analýzu dat v celém dodavatelském řetězci.

V rámci projektu pod vedením koncernové logistiky probíhá úzká spolupráce zejména mezi zaměstnanci z útvarů logistiky a IT zúčastněných značek, kterými jsou Volkswagen Osobní vozy, Volkswagen Užitkové vozy, Audi a Škoda Auto. Realizace tohoto projektu napříč jednotlivými značkami byla zahájena začátkem roku 2023.

Největší systémová změna v závodě ve Vrchlabí za 25 let
Škoda Auto zavedla první verzi projektu ONE Log nejdříve ve svém závodě ve Vrchlabí, a to na základě principu MVP (Minimum Viable Product), ostatní české závody budou postupně následovat. Tato první verze je zaměřena na automatické plánování montážní linky převodovek, což zlepšuje sledování stavu zásob a zvyšuje efektivitu procesu nákupu materiálu. Do budoucna se počítá i se zapojením systémového plánování mechanického obrábění.

Škoda Auto ve svém závodě ve Vrchlabí zavádí  logistický systém ONE Log
Zavedením standardizovaného logistického  systému pro celý koncern Volkswagen dojde k optimalizaci řízení složitých procesů v logistice a výrobě a vytvoří se tím možnost využívat nejmodernější technologie. První verze systému umožní například sledovat stav zásob pro montážní linku, což usnadní proces objednávání materiálu.
Zdroj: Škoda Auto

 


Škoda Auto
– se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level – Škoda Strategy 2030“;
– usiluje o to, aby se do roku 2030 pomocí atraktivních nabídek ve vstupních segmentech a dalších modelů s elektrickým pohonem zařadila mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě;
– efektivně využívá potenciál na důležitých růstových trzích, jako je Indie, severní Afrika, Vietnam a region ASEAN;
– v současnosti nabízí zákazníkům 11 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq, Enyaq Coupé, Slavia a Kushaq;
– v roce 2022 dodala zákazníkům celosvětově více než 731 000 vozů;
– je už 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců;
– jako značka koncernu Volkswagen samostatně vyvíjí a vyrábí pro další značky koncernu komponenty jako bateriové systémy pro platformu MEB, motory a převodovky;
– provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;
– zaměstnává celosvětově více než 40 000 pracovníků a je aktivní na téměř 100 trzích

Mohlo by se Vám líbit

Jak správně vybrat výdejní systém: 7 faktorů, které vám usnadní rozhodování

Úvod Výběr správného výdejního systému nebo toolboxu může výrazně zlepšit efektivitu práce, snížit ztráty a zvýšit bezpečnost. S rostoucí nabídkou řešení na trhu je však […]

Monolitní frézy Seco C-Series nabízejí flexibilitu a výkon za dobrou cenu

Monolitní karbidové frézy Seco C-Series jsou flexibilní i výkonné, takže lze jedním nástrojem obrábět různé materiály – bez potřeby jiných. K dispozici jsou frézy rohové, […]

65. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představí inovace, které mění průmysl

Jubilejní 65. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu ukáže na jednom místě inovace, které posouvají průmyslovou výrobu do nové éry. Nejvýznamnější středoevropská událost zaměřená na technologické novinky […]