17. března 2021 22:34
Tatra Trucks byla v roce 2020 navzdory pandemii výrazně zisková

Třetího nejlepšího výsledku pod současnými majiteli dosáhla v roce 2020 Tatra Trucks. Tradiční automobilka vykázala provozní zisk EBITDA ve výši 509 milionů korun při obratu více než pět a půl miliardy korun. Navzdory pandemii dosáhla Tatra Trucks nejlepšího hospodářského výsledku za poslední tři roky.
Kopřivnická automobilka byla úspěšná především díky tomu, že v roce 2020 jako jedna z mála evropských výrobců automobilů ani na den nepřerušila výrobu a operativním přeskládáním výroby dokázala vykrýt i dočasné výpadky několika desítek dodavatelů. Jako rozhodující se ukázalo, že klíčové komponenty jako motory, kabiny a podvozky dokáže Tatra Trucks vyrobit přímo ve svém areálu.
„Hospodaření roku 2020 bylo velmi dobré. Za celou historii firmy pod současnými vlastníky jsme dosáhli jednoho z nejvyšších výsledků v oblasti ukazatele EBITDA, což je provozní zisk před započtením odpisů, a to ve výši 509 mil. Kč. Jde o nejlepší výsledek za poslední tři roky. Naše tržby dosáhly 5,504 miliardy korun,“ říká Pavel Lazar, generální ředitel a předseda představenstva Tatra Trucks.
Celkem Tatra Trucks v roce 2020 vyrobila 1181 vozů a 1186 jich prodala, čímž dokonce mírně překonala plán. Téměř 60 procent roční produkce mířilo na export, přes 40 procent pak na český a slovenský trh. Automobilka vyrábí a dodává své vozy a podvozky jak pro civilní sektor, tak pro využití v armádě či v záchranných složkách, typicky pro hasiče.
„Rokem, který významně ovlivnila pandemie covid-19, se nám podařilo projít velmi dobře. Díky disciplíně našich zaměstnanců, jejich loajalitě k firmě a flexibilitě při plánování se nám podařilo udržet výrobu. Čelili jsme ale také řadě dalších výzev. Nemohli jsme například realizovat některé obchodní cesty, což dočasně omezilo kontraktaci, a také jsme například čelili velkým výkyvům měnových kurzů,“ uvádí Miloslav Mahut, ekonomický ředitel a místopředseda představenstva Tatra Trucks.
Pro rok 2021 má Tatra Trucks ambici udržet výrobu a prodeje na srovnatelné úrovni s rokem 2020. Významnou položkou letošního plánu bude kromě podvozků též výroba několika set kusů tzv. CKD sad pro indický trh, z nichž tamní výrobce montuje kompletní vozidla.
Mohlo by se Vám líbit
52. konference PROJEKTOVÁNÍ A PROVOZ POVRCHOVÝCH ÚPRAV
- Strojírenství
-
03. listopadu 2025
18. – 19. března 2026 Praha, Kongresový sál hotelu Olšanka POZVÁNKA 52 let tradice – záruka spolehlivosti a kvality Konference se uskuteční ve spolupráci s […]
Skupina Continental Automotive se mění na AUMOVIO. V Česku působí ve čtyřech výrobních závodech
- Automotive
-
01. listopadu 2025
Administrativní budova společnosti AUMOVIO v Brandýse nad Labem Foto_AUMOVIO Brandýs na Labem Sektor automotive skupiny Continental se s účinností od 18. září 2025 transformuje na AUMOVIO. Součástí jsou […]
DT – Výhybkárna a strojírna: Rekordních 9 měsíců plných dodávek pro zákazníky z celé Evropy i technicky výjimečných projektů
- Strojírenství
-
01. listopadu 2025
DT – Výhybkárna a strojírna (DTVS) má za prvních 9 měsíců letošního roku na kontě dodávky stovek výhybek pro české i zahraniční stavby, vyrobila stovky […]
