Automotive

04. prosince 2019 09:36

ŠKODA AUTO vyrobila 2 500 000. motor řady EA211

• Agregáty řady EA211, vyráběné ve společnosti ŠKODA AUTO, zahrnují devět výkonnostních verzí a pohání dvanáct modelů tří značek koncernu Volkswagen
• ŠKODA vyrábí v Mladé Boleslavi čtyři typy motorů EA211 v objemech od 1,0 do 1,6 litru
• Tradice výroby motorů v Mladé Boleslavi sahá až do roku 1899

Společnost ŠKODA AUTO dnes ve svém hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi vyrobila 2 500 000. motor řady EA211. Automobilka tyto motory vyrábí od konce roku 2012 jak pro vozy značky ŠKODA, tak i pro další vozy značek koncernu Volkswagen. Tradice výroby motorů v hlavním výrobním závodě ŠKODA AUTO začala v roce 1899, kdy zakladatelé podniku Václav Klement a Václav Laurin vyrobili svůj první motocyklový motor.

Inzerce

Člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast výroby a logistiky Michael Oeljeklaus říká: „Milník dvou a půl milionu vyrobených agregátů je symbolem 120 let strojařského umění a výkonnosti našeho personálu. Náš hlavní výrobní závod v Mladé Boleslav patří k továrnám s nejdelší tradicí v celém automobilovém průmyslu. S jubileem ve výrobě motorů řady EA211 jsme
k této úspěšné historii připsali další kapitolu.

Výrobní řada motorů EA211, která se v Mladé Boleslavi vyrábí od roku 2012, zahrnuje tří- a čtyřválcové motory s hliníkovým blokem. V současné době v závodě vyrábí zhruba 900 zaměstnanců 2 400 motorů denně. Jedná se přitom o čtyři různé agregáty s objemem od 1,0 do 1,6 litru. Paleta tříválcových motorů zahrnuje agregáty 1,0 MPI o výkonu 44 kW (60 k) nebo 55 kW (75 k), 1,0 MPI EVO 59 kW (80 k) a 1,0 TSI ve výkonových verzích 70 kW (95 k), 81 kW (110 k) a 85 kW (115 k). Ze čtyřválců do řady EA211 patří motory 1,4 TSI o výkonu 94 kW (128 k) nebo 110 kW (150 k) a 1,6 MPI o výkonu 81 kW (110 k). Tyto motory se montují do modelů koncernu Volkswagen na celém světě. Aktuálně jsou dodávány do devíti různých modelů tří koncernových značek. Jde o modely FABIA, OCTAVIA, RAPID SPACEBACK, KAROQ, KAMIQ a SCALA značky ŠKODA, dále modely Polo a Ameo značky Volkswagen a modely Ibiza, Ateca, Leon a Arona značky SEAT.

Vedle výroby motorů v Mladé Boleslavi hraje důležitou roli v globálním výrobním svazku koncernu Volkswagen také vrchlabský závod společnosti ŠKODA AUTO na výrobu komponentů. Ve Vrchlabí mimo jiné vzniká automatická převodovka s přímým řazením DQ 200. Moderní sedmistupňová převodovka se montuje do modelů značky ŠKODA i do mnoha koncernových modelů. V technicky vyspělém závodě ve Vrchlabí se denně vyrábí 2 200 převodovek tohoto typu. V lednu 2018 dosáhl tento závod hranice 2 000 000 vyrobených kusů.

Výroba motorů v Mladé Boleslavi navazuje na 120letou tradici. Václav Laurin a Václav Klement, zakladatelé podniku, začali v roce 1895 s výrobou jízdních kol. O pouhé čtyři roky později, v roce 1899, představili první jízdní kolo s pomocným motorem. Jednoválec, který tento motocykl poháněl, měl výkon 1,25 nebo 1,75 koňských sil. V roce 1905 vyvinula firma L&K pro svůj první automobil – vůz Voiturette A – vodou chlazený motor o objemu 1 100 ccm a výkonu 7 koňských sil.


Milníky ve výrobě motorů řady EA211v Mladé Boleslavi:

2012: Zahájení výroby motorů řady EA211 typem 1,0 MPI
2014: Zahájení výroby pohonných jednotek 1,4 TSI a 1,6 MPI
2015: Jubileum 500 000 vyrobených agregátů řady EA211
2016: Zahájení výroby motoru 1,0 TSI; ŠKODA AUTO dosáhla milníku 1 000 000 vyrobených motorů řady EA211
2018: zahájení výroby motoru 1,0 MPI EVO
2019: ŠKODA AUTO vyrobila 2 500 000. motor řady EA211


Zdroj: www.skoda-auto.cz

Mohlo by se Vám líbit

Na trh vstupuje soudkovitá fréza CoroMill® Plura barrel – řešení, s nímž se tvarové obrábění posouvá o další krok vpřed

Společnost Sandvik Coromant zařadila do své nabídky novou koncepci monolitních karbidových stopkových fréz, která umožňuje zkrácení času cyklu až o 90 %. Inzerce Společnost Sandvik Coromant, která […]

Přípravy na MSV 2025 jsou v plném proudu. Podívejte se na první novinky letošního ročníku

Od 7. do 10. října 2025 se na brněnském výstavišti koná již 66. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu. Svým návštěvníkům představí průmyslové inovace a nejnovější trendy napříč obory. Letos se […]

Bez mazání i při použití kovu: Polymerová kuličková ložiska pro nápojáře

Samomazná a bezúdržbová kloubová ložiska igubal nově dostupná s cenově výhodnými plechovými domečky V nápojářském průmyslu jsou ložisková tělesa a přírubová ložiska často vystavena silnému […]