Automotive

23. ledna 2024 07:18

Škoda Auto vylepší uživatelský zážitek integrací ChatGPT do svých vozů

  • Zhruba v polovině letošního roku zařadí Škoda chatbota ChatGPT s umělou inteligencí do výbavy řady modelů
  • Nový chatbot bude k dispozici společně s nejnovější generací infotainmentu prostřednictvím služby Cerence Chat Pro
  • Ochrana údajů v centru pozornosti: ChatGPT nemá přístup k osobním údajům ani informacím o vozidle

Škoda Auto připravuje integraci chatbota ChatGPT založeného na umělé inteligenci do své hlasové asistentky Laury. Vylepší tak zákazníkům zážitek z jízdy a pomůže jim dál usnadnit každodenní život. Tuto novou funkci budou využívat modely Škoda na platformách MEB GP a MQB EVO. Laura bude mít v těchto vozech přístup k rozsáhlé databázi umělé inteligence, která bude dostupná i za jízdy. Tato nová funkce se zakládá na technologii Cerence Chat Pro od partnera Cerence Inc. a nabízí unikátní integraci ChatGPT v automobilovém průmyslu. Osobní údaje a informace o vozidle jsou neustále chráněny.

Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, říká: „Obohacení hlasové asistence Škoda o umělou inteligenci dělá z našich vozů ještě lepšího každodenního společníka. Řidiči a cestující budou mít na cestách snadný přístup mluveným slovem k databázi informací. Integrace ChatGPT do naší hlasové asistentky Laury je nejnovějším způsobem, jak Škoda využívá pokročilé technologie pro zlepšení zážitku z jízdy. Vše zůstává pro řidiče hands-free a prioritou je bezpečnost dat. Jsem přesvědčen, že zákazníci tuto moderní novinku ocení.“

Nové funkce pro lepší zážitek z jízdy
Nový chatbot bude nabízen společně s nejnovější generací informačních a zábavních systémů od poloviny roku 2024. K dispozici bude v následujících modelech na platformách MEB GP a MQB EVO: Škoda Enyaq v několika vybraných verzích, Škoda Superb a Kodiaq nové generace a modernizovaná Škoda Octavia. Integrace ChatGPT do modelů Škoda, kterou  umožňuje Cerence Chat Pro, přináší řadu nových možností, které přesahují dosavadní úroveň hlasových povelů. Laura může být například využita k ovládání infotainmentu, navigace a klimatizace a k zodpovídání otázek z oblasti všeobecných znalostí. Umělá inteligence však v budoucnu přinese další možnosti a bude poskytovat v odpovědích uživatelům stále více informací. To bude velmi užitečné právě během jízdy autem:: bohatší možnosti rozhovoru s chatbotem, odpovědi na paletu otázek, interakce v intuitivním mluveném jazyce, podávání informací specifických pro konkrétní vozidlo a mnoho dalšího – zcela bez sundávání rukou z volantu pro ještě větší bezpečnost řidiče a všech cestujících.

Ochrana údajů jako nejvyšší priorita
Základem je velmi jednoduché ovládání: hlasový asistent se aktivuje povelem „OK, Lauro“ nebo příslušným tlačítkem na volantu. Pokud na požadavek nemůže odpovědět systém Škoda, je požadavek anonymně předán umělé inteligenci. ChatGPT ale nemá žádný přístup k údajům o vozidle ani k osobním informacím. Všechny interakce jsou po zpracování okamžitě smazány, aby byl zajištěn nejvyšší standard ochrany osobních údajů. Tato nová funkce bude k dispozici i v dalších modelech značek koncernu Volkswagen.

Video: Škoda Auto vylepší uživatelský zážitek integrací ChatGPT do svých vozů
Předseda představenstva Škoda Auto Klaus Zellmer představuje rozšířené funkce hlasového asistenta Laura po integraci chatbota ChatGPT s umělou inteligencí.
Zdroj: Škoda Auto

Video: Škoda Auto vylepší uživatelský zážitek integrací ChatGPT do svých vozů
Integrace chatbota ChatGPT založeného na umělé inteligenci do hlasového asistenta Laura zlepší zážitek zákazníků a pomůže jim usnadnit každodenní život. Tuto novou funkci budou využívat modely Škoda na platformách MEB GP a MQB EVO. Posádka bude mít díky tomu přístup k rozsáhlé databázi umělé inteligence a bude si moci nechat zprostředkovat daný obsah během jízdy.
Zdroj: Škoda Auto

Video: Škoda Auto vylepší uživatelský zážitek integrací ChatGPT do svých vozů
Nový chatbot bude nabízen společně s nejnovější generací informačních a zábavních systémů od poloviny roku 2024. K dispozici bude v následujících modelech na platformách MEB GP a MQB EVO: Ve vozech rodiny Škoda Enyaq (na fotce: Enyaq Coupé), v několika vybraných verzích Škoda Superb a Kodiaq nové generace a modernizovaná Škoda Octavia.
Zdroj: Škoda Auto

 


Škoda Auto

  • se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level – Škoda Strategy 2030“;
  • usiluje o to, aby se do roku 2030 pomocí atraktivních nabídek ve vstupních segmentech a dalších modelů s elektrickým pohonem zařadila mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě;
  • efektivně využívá potenciál na důležitých růstových trzích jako je Indie, severní Afrika, Vietnam a region ASEAN v současnosti nabízí zákazníkům 11 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq, Enyaq Coupé, Slavia a Kushaq;
  • v roce 2022 dodala zákazníkům celosvětově více než 731 000 vozů;
  • je už 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců;
  • jako značka koncernu Volkswagen samostatně vyvíjí a vyrábí pro další značky koncernu komponenty jako bateriové systémy pro platformu MEB, motory a převodovky provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;
  • zaměstnává celosvětově více než 40 000 pracovníků a je aktivní na teměř 100 trzích

Mohlo by se Vám líbit

Inovativní podlahové desky con-pearl®: Nová éra užitkových vozidel

Je čas na něco nového! Alternativou dřevěných podlah a obložení stěn užitkových vozidel a dodávek jsou nově polypropylenové voštinové desky con-pearl®. Jsou o cca 50 […]

Tatra Trucks má nejmladšího ředitele výzkumu a vývoje ve své historii

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub Pončík, který spojil svou profesní dráhu s nejstarší českou automobilkou již […]

Digitalizace podniků: Česko je evropskou špičkou v elektronickém sdílení informací

České firmy patří v rámci EU ke špičce ve výměně dat v elektronické podobě, naopak podíl využívání ERP systémů se meziročně snížil. Nejen to vyplývá […]