Automotive

01. února 2021 08:10

ŠKODA AUTO otevírá nové centrum pro stavbu zkušebních vozů a prototypů

  • Nové centrum Technického vývoje vMladé Boleslavi sdružuje nyní všechny výrobní kroky stavby zkušebních vozů a prototypů pod jednou střechou
  • Chytrá konfigurace prostoru, robotické stanice a virtuální realita přinášejí vyšší efektivitu a ještě agilnější procesy

Oblast Technického vývoje ve ŠKODA AUTO otevřela nové, vysoce moderní centrum pro stavbu zkušebních nosných konstrukcí a prototypů. Nová budova sdružuje veškeré výrobní kroky pod jednou střechou. Pro vývoj a výrobu zkušebních vozů jsou k dispozici nejmodernější technologie jako robotické stanice nebo prostory s virtuální realitou.

Johannes Neft, který k 1. lednu 2021 převzal pozici člena představenstva za oblast Technického vývoje, říká: „Díky testovacím vozům můžeme již vraném stádiu vývoje získávat zpětnou vazbu kmnoha technickým parametrům a přizpůsobovat se svelkým předstihem před uvedením nového modelu do sériové výroby. Rozhodli jsme se teď jít o krok dál: vnašem novém, vysoce moderním komplexu vMladé Boleslavi chceme vnejvyšší efektivitě stavět až 300 testovacích vozů a 120 prototypů za rok, a to pod jednou střechou. Vytvořili jsme si ty nejlepší předpoklady, abychom na nejvyšší úrovni mohli pracovat na modelech, které vbudoucnu budou utvářet tvář naší značky.“

Inzerce

Pro testování jednotlivých dílů i vozu jako celku, jsou fyzické jízdní zkoušky nadále nezastupitelné. A to i přesto, že velká část testovacích činností probíhá dnes na digitálníchmodelech. Vzhledem ke stále výkonnější elektronické architektuře moderních vozů sehrávají klíčovou roli funkční testy elektriky, elektroniky, asistenčních systémů a komunikace mezi palubními jednotkami. Zkušební verzi čistě elektrického modelu ENYAQ iV vyráběla ŠKODA AUTO částečně i v této nové budově.

David Vaněk, vedoucí oddělení Stavby modelů a prototypů, podtrhuje: „Nová budova má tři patra. Sklad dílů, výroba karoserií, lakovna či montáž se nacházejí pod jednou střechou, což zkracuje přesuny. Vysoký stupeň automatizace zároveň umožňuje agilnější procesy a výrazně zvyšuje kapacitu pro stavbu zkušebních vozů a prototypů. Nová budova disponuje vybavením pro virtuální realitu a nabízí 168 pracovních míst a 13 zasedacích místností. Výroba vozů se pak soustředí na 14 tisících metrech čtverečních.

ŠKODA AUTO otevírá vysoce moderní technické centrum pro stavbu zkušebních vozů a prototypů. V novostavbě se nachází výroba karoserií, lakovna, montáž, ale i kancelářské prostory a zasedací místnosti Zdroj: ŠKODA AUTO

V přízemí je sklad dílů včetně zastřešené plochy pro vykládku nákladních vozů. Karoserie vznikají ve druhém patře, třetí patro je domovem konečné montáže a lakovny. Mezi jednotlivými patry přepravují materiál nákladní výtahy.

Díky dvěma robotickým stanicím se zvyšuje podíl automatizace ve výrobě karoserie z 15 na 45 procent, kapacita se zdvojnásobuje na deset karoserií za týden –a to při potřebné ploše menší o 20 procent. Výroba karoserie je připravena také na konstrukce z lehkých materiálů. Pro testování spojovacích technik, jako je klinčování, nýtování, nevrtané tvarové šroubové spojování (FDS), laserové svařování a kombinované konstrukce, rozšířila ŠKODA AUTO svařovnu o inovační centrum.

ŠKODA AUTO otevírá vysoce moderní technické centrum pro stavbu zkušebních vozů a prototypů. Díky robotickým stanicím se zvyšuje podíl automatizace ve výrobě karoserie z 15 na 45 procent, kapacita se zdvojnásobuje na deset karoserií za týden –a to při potřebné ploše menší o 20 procent. Zdroj: ŠKODA AUTO

Technologie virtuální reality dovoluje předkonfigurování a přizpůsobení pracovišť, v logistice se používají nejmodernější IT-systémy. V budoucnu bude kontrola kvality integrovaná do výrobního procesu a bude probíhat paralelně s výrobními kroky. Pro přejímky jsou k dispozici zkušební válce s rychlostmi až 300 km/h.

Nová výroba modelů a prototypů přesvědčuje také z hlediska ekologie a nákladů. Krátké vzdálenosti mezi týmy ušetří kolem 1 800 litrů paliva ročně, což odpovídá pěti tunám emisí CO2. Skutečnost, že celé skladování je nyní přičleněno k výrobě vozů, snižuje logistické náklady ročně o 150 000 eur.

Video: ŠKODA AUTO otevírá vysoce moderní technické centrum pro stavbu zkušebních vozů a prototypů

Video zprostředkovává přehled o novostavbě centra výroby testovacích vozů a prototypů, kde jsou pod jednou střechou sdruženy výroba karoserie, konečná montáž, lakovna, logistika, jakož i kancelářské prostory

Zdroj: ŠKODA AUTO


www.skoda-storyboard.com

Mohlo by se Vám líbit

Reportáž: GÜHRING INNOVATION DAYS 2024

Zvýšení efektivity obrábění je ve výrobních firmách trvalý proces. A je jedním z důvodů, proč firma GÜHRING – přední světový výrobce obráběcích nástrojů – pořádá pod […]

Transformace efektivity výroby: úspěšný příběh zákazníka

  • 23. dubna 2024

Přemýšleli jste někdy o tom, jak mohou strategická technologická partnerství pozvednout vaši výrobu do nových výšin? Ponořme se do skutečné proměny, které byl svědkem pan […]

Jak na kovové třísky a špony na podlaze?

Součástí obrábění, tváření a svařování je tvorba kovových třísek, pilin, špon, otřepků, výpalků a dalšího drobného kovového odpadu. Na dílně tak vzniká problém, jak efektivně […]