13. března 2017 09:53
Rozhovor s Ludo Gielenem pro Infocube
Ludo Gielen, vedoucí inovačního oddělení Schoeller Allibert vysvětluje, proč se Schoeller Allibert stal evropským lídrem ve vratných přepravních obalech (RTP) a jeho vizi budoucích inovací v průmyslu.
Zabýváte se RTP již několik desetiletí. Jaké jsou hlavní výhody Schoeller Allibert?
Schoeller Allibert vynalézá, vyvíjí, navrhuje a vyrábí vratné přepravní obaly (RTP) již déle než 60 let. Máme bohaté kulturní dědictví, které bylo vytvořeno těmito klíčovými hráči: mimo jiné Schoeller, Wavin, Perstorp, BiPP, Arca, Linpac, Allibert, Paxton, Stucki. Co se týká vratných obalových řešení, jsme v současnosti leaderem na evropském trhu s celosvětovou působností.
Naše přidaná hodnota spočívá v naší schopnosti vyvinout špičkové produkty od A do Z, plně přizpůsobitelné požadavkům zákazníka. Pro každého nového klienta vždy provádíme analýzy dodavatelského řetězce, což nám umožňuje perfektně určit jeho potřeby z hlediska kvality, ceny, ale také konkrétních požadavků průmyslového odvětví.
Jsme společnost, která napříč deseti klíčovými produktovými segmenty nabízí nejširší škálu standardních a na míru vytvořených RTP obalových řešení, kterými jsou Skládací paletové kontejnery, Skládací malé přepravky, Pevné paletové kontejnery, Nápojové přepravky, Stohovatelné a zasouvací přepravky, UN kbelíky, Skládací IBC kontejnery, Palety a vozíky s celkovým portfoliem více než 1 000 produktů. Jsou lehčí, silnější a šetrnější k životnímu prostředí.
Jak Vás jako lídra pohání inovace ve vývoji produktů v Schoeller Allibert?
Inovace je pro nás velkou věcí. Společnost Schoeller Allibert byla vždy na vrcholu průmyslového odvětví, zodpovědná za více než 80 % inovací v RTP. Máme největší R & D program umístěný na 3 místech na světě a 5 % našeho obratu je věnováno R & D s designovými návrháři, produktovými návrháři a technology, kteří jsou schopni poskytnout kompletní vývojový program s vhodnou logistickou podporou. Hlavní technologické centrum je zcela integrované v jednom z našich výrobních podniků v Hardenbergu a v roce 2017 nám umožní uvést na trh více než 41 nových produktů.
Abychom podpořili tvarovací technologie, dosáhli lepší výkonnosti, vytvářeli produkty zcela přizpůsobené specifikům a omezením každého z našich trhů, inovujeme v současnosti podobu výrobků, ale také složení materiálu. Abychom vylepšili náš soubor dovedností, přidali jsme nyní do našeho týmu specializovaného materiálového technologa a vedoucího digitalizace našich RTP.
Co se týče produktů, jaké jsou poslední inovace a nejvíce prodávané produkty?
Mezi 29 nově inovovanými produkty, které se v roce 2016 vyvinuly, jsou v automobilovém průmyslu nejvýraznějšími tyto:
1) EuroClick®: lehká, mimořádně všestranná, stohovatelná euro přepravka pro automobilové součástky, která je zcela kompatibilní s ostatními euro přepravkami. Dodává se s dvěma jedinečnými funkcemi: jedno‑klikový systém uchycení štítků ClickHolder® pro nejvyšší možnou sledovatelnost a Click Booster®, který zvedá výšku kontejneru o 15 mm a odstraňuje potřebu použití různě tvarovaných přepravek pro různě tvarované automobilové součástky. Tato inovativní modulární přepravka vyhrála ocenění „Obal roku 2016“ v České republice a velice prestižní ocenění World Star Packaging 2017. Navíc jsme nedávno na zakázku pro našeho českého zákazníka TRCZ vyvinuli EuroClick, který byl vyráběn s ESD materiálem, aby elektromagnetické součástky nebyly ohroženy výboji způsobenými statickou elektřinou.
2) Nová KLT řada: 4 modely VDA schválených stohovatelných přepravek pro evropský automobilový průmysl, používaných pro moderní přepravování a distribuční použití. Pevnost a odolnost vůči nárazu, dokáží nést stohovací zatížení až 600 kg a jednotkové zatížení mezi 20 kg a 50 kg dle jednotlivých modelů. Jsou zcela kompatibilní s automatizovanými systémy.
Co se týče klíčových prodejních produktů, je kontejner Magnum Optimum® jasně předním doporučením v průmyslu. Je to jediný 750 kg vážící certifikovaný FLC (Skládací paletový kontejner) na trhu. Nabízí o 10 % více prostoru než většina FLC, manipulační nosnost až jednu tunu a o 30 % zmenšují prostor potřebný na jejich zpětnou dopravu, což má za následek výrazné snížení nákladů a uhlíkové stopy.
Jak vidíte budoucnost inovací v obalovém průmyslu?
Budoucnost průmyslu bude zejména o našem přizpůsobení se trendům různých trhů, na kterých pracujeme. Inovace materiálů je důležitá, protože nám umožňuje zlepšení klíčových parametrů produktů, ale mnoho inovací pochází z inteligentnějšího designu a lepšího porozumění potřeb jednotlivých trhů. Pro následující roky spatřuji 3 hlavní trendy.
Globalizace je stále klíčovým trendem, jelikož má hlavní vliv na naši obchodní činnost: konkurence je globální a nelítostná. Všechny společnosti hledají způsoby, jak ušetřit a zefektivnit všechny oblasti jejich vlastní obchodní činnosti. To znamená příchozí logistiku a tlak na jejich vlastní dodavatele na snížení nákladů, zrychlení jejich vlastních procesů a snížení pracovní síly, vyhnutí se skladování jak součástek, tak hotových produktů a snížení nákladů odchozí logistiky. V automobilovém odvětví musíme vyvinout produkty, které mohou lépe chránit technické a elektrické součástky tím, že zamezí vzniku elektrostatického výboje, budou bez vláken, voděodolné, budou chránit proti znečištění a neoprávněné manipulaci.
Na závěr, nejdůležitějším trendem desetiletí je elektronické podnikání prostřednictvím internetu s produkty, které mohou být s rychlostí a přesností integrovány do automatizovaných skladů. Jsme hrdí na to, že jsme certifikovaným dodavatelem Autostore® Hatteland.
Pane Gielene, děkuji Vám za rozhovor.
Ivana Nedbalová,
šéfredaktorka AUTOMOBIL INDUSTRY
Mohlo by se Vám líbit
Neproškolení „tryskači“ způsobují ztrátu, po zaškolení mohou ušetřit až 50 procent nákladů. Tréninkem jich neprošla většina
- Práce
-
16. února 2025
Úspory provozních nákladů při tryskání do velké míry závisí na efektivitě obsluhy tryskacího zařízení ruku v ruce s dalšími faktory. Po optimalizaci se tyto úspory pohybují mezi […]
Kopřivnická společnost Tatra Trucks má za sebou úspěšný rok 2024
- Automotive
-
14. února 2025
Za minulý rok automobilka Tatra Trucks prodala 1548 vozidel a navýšila objem výroby o téměř 10 procent. Představila také třetí generaci své stěžejní modelové řady […]
EASTLOG 2025 odhalí přísady pro správný mix automatizace a robotizace
- Automatizace + Robotizace
-
12. února 2025
Letošní ročník kongresu pro logistiku a dopravu EASTLOG se zaměří na klíčové otázky automatizace a robotizace pod mottem Alchymie automatizace. EASTLOG letos oslaví 28. ročník, […]