Automotive

11. května 2017 16:09

Nový krycí lak s přírodním tužidlem pro automobilový průmysl

Výrobci a dodavatelé z oblasti automobilového průmyslu soustavně usilují o snížení energetické spotřeby a emisí CO2 ve výrobě.

Zleva Dr. Matthijs Groenewolt, vedoucí pracovník oddělení vývoje krycích a svrchních laků ze společnosti BASF, Dr. Markus Mechtel, šéf marketingu pro automobilová krytí ze společnosti Covestro a Thomas Heusser, vedoucí oddělení materiálů a technologií výrobních procesů ze společnosti Audi.

Projektový tým tvořený zaměstnanci Audi, divize BASF Coatings a společnosti Covestro nyní překonal novou hranici: v Ingolstadtu byl za reálných podmínek poprvé použit krycí lak s přírodním tužidlem na testovacím exempláři vozu Audi Q2.
BASF vyvinul tento krycí lak pomocí přírodního tužidla Desmodur® eco N 7300 od společnosti Covestro. Rovných 70 % z celkového obsahu uhlíku v tužidle pochází z obnovitelných surovin, díky čemuž inovace redukuje spotřebu fosilních paliv. Nový lak, jenž představuje vrchní vrstvu krytí, poskytuje vyšší odolnost proti poškrábání, lesklý vzhled, ochranu před slunečním zářením a povětrnostními podmínkami.

Inzerce

Kvalitní i ekologický produkt zároveň
„Nový krycí lak pomáhá našim zákazníkům dosahovat jejich cílů na poli udržitelnosti, ne však za cenu horší kvality či menšího výkonu,“ uvádí Dr. Matthijs Groenewolt, vedoucí pracovník oddělení vývoje krycích a svrchních laků společnosti BASF.
Dr. Markus Mechtel, šéf marketingu pro automobilová krytí ze společnosti Covestro, dodává: „Používání obnovitelných surovin ve výrobě přírodních tužidel znamená úsporu fosilních paliv. Při růstu biomasy se navíc zachytává CO2.“ Díky přírodním surovinám je dále možné odstranit některé kroky výrobního procesu, což rovněž snižuje emise CO2.

Slibné výsledky testů
„Zapojení přírodních surovin do produkce automobilových krytí je stále ještě v plenkách,“ říká Thomas Heusser, vedoucí oddělení materiálů a technologií výrobních procesů ze společnosti Audi. „Testovací aplikace nového laku na vozy naší značky přinesla slibné výsledky a splnila veškerá očekávání. Ačkoli některé zkoušky, jež si žádá schvalování plného nasazení krytí ve výrobě, ještě nebyly dokončeny, všechny tři zúčastněné subjekty učinily velký krok směrem k větší udržitelnosti automobilového krytí a jeho výroby. Konkrétně automobilka Audi se tímto projektem chopila úlohy průkopníka na poli automobilového průmyslu,“ optimisticky dodává Thomas Heusser.

www.basf.cz

Mohlo by se Vám líbit

GUMEX nabízí svým zákazníkům pokročilé obrábění v 5 osách

Nový obráběcí stroj s pětiosým vřetenem a pilovým kotoučem zajišťuje vyšší přesnost a rychlost výroby Společnost GUMEX, přední tuzemský výrobce produktů z pryže a plastů, rozšiřuje […]

TOP 10 technologických trendů v obrábění a zpracování kovu 2024

Dalo by se říct: „obrábění je stále stejné“, jako třeba před padesáti lety. Základní formule je neměnná: stroj-nástroj-obrobek, zde se nic nemění. Trvalým trendem je […]

Hyundai Tucson překonal další milník: 2 000 000 aut z Nošovic

Výrobní závod Hyundai Motor Manufacturing Czech vyrobil od zahájení produkce v Nošovicích již dvoumiliontý vůz Tucson Dva z pěti Tucsonů prodaných v Evropě mají buď […]