Automotive

13. března 2018 10:39

Jungheinrich EZS 350a

automatický tahač pro zásobování výroby

Inzerce

Automatizace logistiky je velkým tématem poslední doby. Z automatických skladů se pomalu dostávají plně autonomní vozíky i do výroby mezi výrobní linky, pracovníky a klasickou manipulační techniku. Jedním z takových vozíků je tahač Jungheinrich EZS 350a navržený na základě osvědčeného elektrického tahače EZS 350XL. Vozík je schopen automaticky přepravovat připojený náklad o hmotnosti až 5,0 t. Uživatel má možnost zbavit se standardních transport­ních úkolů, např. zásobování výroby, a zadat pracovníkům důležitější úkoly.

Irene Pichlmaier, produktová manažerka automatických transportních systémů u Jungheinrich Logistiksysteme GmbH, vysvětluje: „Mnoho firem má vnitropodnikové transportní úkoly, které se denně opakují a které zabírají čas a zatěžují pracovníky. Právě takové procesy lze automatizo­vat pomocí tahače EZS 350a. Svou efektivitou a procesní bezpečností je ekonomickou alternativou klasického elektrického tahače. Naši zákazníci mohou s EZS 350a dále bez problémů využívat své stávající přívěsy.“
Jungheinrich zautomatizoval osvědčený tahač EZS 350XL vybave­ním tahače moderní navigační technikou a bezpečnostními komponenty. EZS 350a je sériově vybaven skenerem systému ochrany osob, který včas rozpozná překážky. Jungheinrich tak zajistí, že vozík spolehlivě zastaví, jakmile mu vstoupí do cesty člověk nebo se objeví jiná překážka, a pokračuje v jízdě až tehdy, když má dráhu opět volnou. EZS 350a lze spolehlivě použít i v kombinovaném provozu s ručními vozíky a osobami.
Tahač EZS 350a lze snadno integrovat do stávajícího IT a síťového pro­středí uživatele. Pro komunikaci EZS 350a se využívá existující struktura WLAN. Pokud se má využít existující hostitelský systém, např. Jungheinrich WMS nebo jiný systém WMS/ERP, může se transportní systém bez řidiče připojit k tomuto systému přes logistické rozhraní Jungheinrich.
EZS 350a nepotřebuje pro navigaci žádné pozemní úpravy. Navigace se může provádět pomocí laserové navigace. Pro laserovou navigaci se upevní reflektory na vhodné objekty podél jízdní dráhy, např. na regály, sloupy a stěny, nebo se využijí přirozené předměty a objekty. Na základě vysoké přesnosti je možné milimetrově přesné nastavování polohy vozíků na předem definovaných drahách. Pro EZS 350a je možné využít různé druhy navigace. Ty jsou navrhovány specificky podle projektu a mohou se používat i jako hybridní navigace. EZS 350a je možné i přes automati­zaci použít i jako manuální vozík. Dokončení uskladnění zboží tak může pohodlně převzít pracovník.
EZS 350a je poháněn asynchronním motorem 24 V. Motor je zcela bezúdržbový a velmi energeticky efektivní. EZS 350a lze dodat s moderní Li­‑Ion technikou. Rychlé časy nabíjení, absence údržby a dlouhá životnost patří k přednostem této generace baterií.

AGV Jungheinrich
Jungheinrich automatizuje výhradně sériové produkty vlastní výroby. Výhodou je, že se jedná o vyzkoušené, ale také neustále inovované vozíky, které se už osvědčily v praktickém provozu. Tyto sériové stroje pak Jungheinrich vybaví automatizačními prvky navigační a bezpečnostní tech­niky. Sortiment transportních systémů bez řidiče společnosti Jungheinrich zahrnuje vozíky s přepravním výkonem až 5,0 t a výškou zdvihu až 6,0 m. Tak lze reagovat na nejrůznější požadavky zákazníků Jungheinrich.

www.jungheinrich.cz

Mohlo by se Vám líbit

Společnost Continental získává specialistu na výrobu forem pro nákladní a speciální pneumatiky

Společnost EMT s.r.o Púchov se s účinností od 2. dubna 2024 stala součástí podnikatelských aktivit společnosti Continental v oblasti pneumatik. Akvizicí této společnosti se doplnilo portfolio společnosti […]

CzechInvest začíná spolupracovat s padesátkou nových startupů v projektu Technologická inkubace

V rámci druhé výzvy projektu Technologická inkubace agentura CzechInvest podpoří 53 startupů částkou přes 135,5 milionu korun. Převládá oblast umělé inteligence a kreativní průmysly. „Každému […]

Technologie studené plazmy výrazně snižuje pachovou zátěž z gumárenské výroby

Společnost Continental Barum za poslední dvanáct let prováděla mnoho studií či testovala různé technologie vedoucí k snížení pachových emisí z výroby pneumatik. V loňském roce byla finalizován systém […]