Automotive

11. května 2018 13:54

„Factory 56“ slaví světovou premiéru

Nejmodernější výroba automobilů na světě

  • Mercedes-Benz Cars použije v závodě „Factory 56“ nejmodernější výrobní technologie. Slogan nového závodu zní „digitální, flexibilní, zelený“. Středem pozornosti je člověk.
  • „‚Factory 56‘ nově definuje způsob, jímž jsou vyráběny automobily. Jako vynálezce automobilu nyní nově vynalézáme také jeho výrobu,“ říká Markus Schäfer, člen představenstva divize Mercedes-Benz Cars, zodpovědný za výrobu a dodavatelské řetězce.
  • Položení základního kamene výrobní haly „Factory 56“ v závodě Mercedes-Benz Sindelfingen spolu s vysoce postavenými zástupci politického a hospodářského života.

Mercedes-Benz Cars představuje pod označením „Factory 56“ nejmodernější výrobu automobilů na světě. „‚Factory 56‘ nově definuje způsob, jímž jsou vyráběny automobily. Mercedes-Benz Cars buduje závodem ‚Factory 56‘ automobilku budoucnosti a kombinuje v ní tři progresivní vlastnosti: Je především kompletně digitální a flexibilní – a uvádí v život pojem ‚zelená výroba‘. Jako vynálezce automobilu nyní nově vynalézáme také jeho výrobu,“ říká Markus Schäfer, člen představenstva divize Mercedes-Benz Cars, zodpovědný za výrobu a dodavatelské řetězce.

Ministryně hospodářství a práce Dr. Nicole Hoffmeisterová-Krautová zdůraznila, že položení základního kamene je také zásadním stavebním kamenem dobré budoucnosti Bádenska-Württemberska jako producenta automobilů: „‚Factory 56‘ spojuje totiž dohromady dva globální trendy, které mají právě pro naši zemi naprosto zásadní význam: digitalizaci výroby a modely vozidel budoucnosti.“ Pouze v případě, že budou mít výrobci v obou oblastech výroby a mobility budoucnosti správné odpovědi na výzvy, před nimiž stojíme, může Bádensko-Württembersko v dlouhodobém horizontu obhájit svou pověst prémiové průmyslové země a zajistit svým obyvatelům blahobyt. Podle jejích slov je úkolem státu chránit tuto cestu podporováním inovační síly.

„Factory 56“ bude uvedena do provozu na začátku příštího desetiletí. Vyrábět se v ní budou osobní vozy a elektromobily vyšší a luxusní třídy, jakož i robotizovaná vozidla taxislužby. Mezi ně se zařadí mimo jiné i nová generace třídy S a první elektromobil produktové a technologické značky EQ „made in Sindelfingen“. Na staveništi dojde k přemístění 700 000 m3 zeminy. Základní plocha je 220 000 m2. To odpovídá cca 30 fotbalovým hřištím. Ocelová konstrukce si vyžádá cca 6 400 tun oceli – téměř stejné množství jako Eiffelova věž v Paříži.

„Factory 56“ – nejmodernější technologie sériové výroby
Koncept výroby závodu „Factory 56“ stanovuje nová měřítka v globálním automobilovém průmyslu. Zahrnuje mimo jiné spolupráci mezi zaměstnanci a stroji, jakož i digitálně podporované procesy včetně organizace práce, logistiky a řízení kvality. „Factory 56“ bude přitom ve smyslu Průmyslu 4.0 kompletně digitalizována a propojena s ostatními provozy globální výrobní sítě.

Zásadním atributem je 360° síťové propojení v rámci celého řetězce tvorby hodnot – od dodavatelů přes vývoj, design a výrobu až po zákazníka. V budoucnosti například mají dokončená vozidla automatizovaně sjíždět z montážní linky a dojet k nakládací stanici. Již dnes mohou zákazníci, kteří si zakoupili nový automobil, exkluzivně nahlížet do výroby svého vozidla v různých závodech v Německu prostřednictvím aplikace Mercedes me a na internetu pod heslem „digitální radostné očekávání“, a zpestřit si tak čekací lhůtu před dodáním vozidla.

V montážní hale závodu „Factory 56“ naleznou uplatnění nejmodernější technologie Průmyslu 4.0. Bezobslužné přepravní systémy FTS (Fahrerlose Transportsysteme) s koši pro díly automatizovaně zaručují plynulé zásobování pracovníků na montážní lince potřebnými díly a komponenty. Integrovány jsou rovněž inovativní technologie identifikace na rádiové frekvenci RFID (Radio Frequency Identification). Díly a vozidla lze tak digitálně sledovat a vzájemně koordinovat.
Umělá inteligence, analýzy velkých dat a předvídavá údržba zajišťují vysokou transparentnost a významnou podporu při plánování výroby, řízení a následně i zajišťování kvality. Analýzou stávajících dat o výrobě lze například předpovídat možné poruchy nebo nadcházející potřebu údržby strojů ještě dřív, než k těmto skutečnostem dojde.

Středem pozornosti je člověk
U všech aktivit v závodě „Factory 56“ bude středem pozornosti člověk. Zaměstnanci budou pracovat na ergonomicky optimalizovaných pracovištích a budou při svých činnostech optimálně podporováni digitálními nástroji. Maximální uplatnění zde nalezne inteligentní flexibilní technika. Nová organizace práce umožní zavést flexibilní a moderní modely pracovní doby. Odpočinkové zóny budou odpovídat nejnovějším standardům a budou vybaveny například kuchyňskou linkou, nejrůznějším sedacím nábytkem, jako jsou pohovky, a informačními displeji.

Závod „Factory 56“ bude trvale udržitelný a energeticky efektivní
Pro „Factory 56“ budou charakteristické modulární struktury budov, které se vyznačují energetickou hospodárností a ekologičností. Výrobní hala bude používat energie z obnovitelných zdrojů a výrazně sníží emise CO2, spotřebu paliva i množství odpadu.

Na střeše závodu „Factory 56“ bude umístěna fotovoltaická elektrárna, která bude zásobovat výrobní halu ekologicky získávanou elektrickou energií. To povede k roční úspoře 5000 MWh elektrické energie. Elektromobil produktové a technologické značky EQ, například elektricky poháněné SUV EQC, by mohl být tímto množstvím elektrické energie nabíjen 72 000krát ročně. To odpovídá ujeté vzdálenosti cca 36 milionů kilometrů za rok. Emise CO2 výrobního závodu „Factory 56“ budou v porovnání se současnou výrobou třídy S v Sindelfingenu o 75 procent nižší.
Konstrukce haly bude vpouštět dovnitř mimořádně velké množství světla. Architektura Blue Sky podpoří přívodem denního světla příjemné pracovní prostředí pro zaměstnance. Navíc bude možné v létě udržovat teplotu v hale až o sedm stupňů nižší než je venkovní teplota.

Oddělení Mercedes-Benz Cars Operations
Mercedes-Benz Cars Operations (MO) zodpovídá za výrobu osobních vozidel ve více než 30 výrobních závodech na celém světě. Tři z nich se v současnosti nacházejí ve výstavbě. V rámci flexibilní a efektivní výrobní sítě se 78 000 zaměstnanci zajišťuje toto oddělení centrální funkce plánování výroby, provoz zkušebního závodu TECFABRIK, logistikua řízení kvality. Mercedes-Benz Cars vyrobil v uplynulém roce více než 2,4 milionu osobních vozů značek Mercedes-Benz a smart, čímž stanovil sedmý rekord v řadě. Výrobní síť se zaměřuje na produktové platformys předním pohonem (kompaktní vozy) a zadním pohonem (například třída S, E a C), platformy SUV a platformy sportovních vozů. Další výrobní organizace zajišťují produkci poháněcího ústrojí (motory, převodovky, nápravy, komponenty). Základem každé výrobní organizace příslušné platformy je hlavní výrobní závod, který slouží jako kompetenční centrum pro zahájení výroby nového modelu, technologie a zajišťování kvality. Mercedes-Benz Cars je připraven i na elektrickou mobilitu.

Na celém světě v současnosti vznikají „elektrická centra“ pro výrobu elektromobilů a akumulátorů. Při každodenní práci se pozornost zaměřuje na nepřetržité vylepšování a zdokonalování moderních výrobních procesů, které umožní efektivní, flexibilní a ekologickou výrobu budoucích technicky vyspělých vozidel v typické kvalitě značky Mercedes-Benz. Středem pozornosti jsou ale také zaměstnanci se svým know-how, jejichž práce je podporována cíleně ergonomickým uspořádáním pracovišť a inteligentní automatizací. Kromě vlastních výrobních závodů sází Mercedes-Benz v rámci růstového zaměření ve stále větší míře na spolupráci s externími partnery.

Redakčně zpracováno z Mercedes-Benz Cars Česká republika s. r. o.

Mohlo by se Vám líbit

Nový kompaktní a odolný PC Emerson, vytvořený pro propojení průmyslového Floor to Cloud

PACSystems IPC 2010, s předinstalovaným softwarem Movicon a platformou PACEdge IIoT platform, poskytuje vysoce výkonné výpočty pro aplikace vizualizace edge dat v průmyslovém prostředí Emerson: […]

Inteligentní šoupátko automaticky zajišťuje optimální otryskání a výrazně zlepšuje efektivitu nákladů

Rösler PowerLine – první regulace průtoku tryskacího média na bázi AI4 Díky jedinečnému šoupěti Rösler PowerLine se tryskání metacími koly výrazně zjednodušuje. Nově vyvinuté inteligentní […]

OSTROJ roste a přijme desítky nových lidí. Zájem je hlavně o svářeče a zámečníky

Rostoucí opavská strojírenská firma OSTROJ plánuje v letošním roce přijmout přibližně 80 nových pracovníků. Společnost hledá zejména zkušené kandidáty na svářečské a zámečnické pozice, kterým chce […]