Strojírenství

23. listopadu 2017 16:27

ŠKODA AUTO vyrobila desetimiliontou převodovku

V hlavním závodě v Mladé Boleslavi vyrábí automobilka pro koncern VW tři řady převodovek: MQ/SQ100 a MQ200. V závodě ve Vrchlabí pak sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DQ200.

ŠKODA AUTO vyrobila již 10 milionů převodovek. Tyto převodovky se používají v modelech značky ŠKODA, ale také ve vozech dalších značek koncernu Volkswagen. Na výrobě převodovek se v Mladé Boleslavi a Vrchlabí v současné době podílí zhruba 1 700 zaměstnanců.

Inzerce

„Deset milionů vyrobených převodovek potvrzuje konkurenceschopnost naší výroby komponentů,“ říká člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast výroby Michael Oeljeklaus a dodává: „Miliony převodovek vyrobených v Mladé Boleslavi, stejně jako převodovky DSG ze závodu ve Vrchlabí, při svém každodenním nasazení přesvědčují nejvyšší kvalitou a absolutní spolehlivostí.“

Společnost ŠKODA AUTO aktuálně vyrábí tři řady převodovek, používaných v modelové paletě značky ŠKODA. V minulém roce bylo celkem vyrobeno zhruba 300 000 převodovek typu MQ200, více než 325 000 převodovek typu MQ/SQ100 a přibližně 469 000 převodovek DQ200. Převodovka MQ200 se v Mladé Boleslavi vyrábí od roku 2000. Montuje se do vozů se zážehovými motory o objemu 1,0 až 1,6 litru, tedy do aktuálních vozů značky ŠKODA i do modelů značek Volkswagen, Audi a Seat. V současné době vzniká zhruba 1 900 těchto převodovek denně, celkem jich dosud bylo vyrobeno 6,5 milionů.

Od roku 2011 se v Mladé Boleslavi vyrábí také převodovky typu MQ100/SQ100, které byly původně konstruovány pro koncernové modely řady „New -Small -Family“ (ŠKODA CITIGO, VW up! a Seat Mii). V současné době se převodovky MQ100/SQ100 montují i do modelu ŠKODA FABIA a do dalších malých vozů koncernu Volkswagen, vždy v kombinaci se zážehovými motory o objemu 1,0 litru. Denní objem výroby činí 1 400 kusů. Celkem bylo vyrobeno více než 1,6 milionu těchto převodovek.

Vedle manuálních převodovek vyrábí společnost ŠKODA AUTO ve Vrchlabí také automatizovanou dvouspojkovou převodovku (DSG). Sedmistupňová dvouspojková převodovka DQ200 je v rámci celého automobilového průmyslu považována za jednu z nejmodernějších převodovek svého druhu. Aktuálně se ve Vrchlabí denně vyrábí zhruba 2 100 těchto převodovek, celková produkce mezitím překročila hranici 1,8 milionu kusů. Při výrobě převodovek DSG jsou v závodě ve Vrchlabí nasazeny kooperující roboty, které podporují zaměstnance při citlivých činnostech ve výrobě převodovek, a to konkrétně při zakládání pístu řazení. Kromě toho se zde využívá také manipulační robot, který zásobuje desítky strojů potřebnými díly a následně odváží do skladu prázdné palety.

Transformace vrchlabské továrny ze závodu na výrobu vozů v moderní závod na výrobu komponentů proběhla v roce 2012. Během 18 měsíců byla vybudována nová hala a stávající haly byly modernizovány.

Před dvěma lety byl závod oceněn evropským titulem ,Továrna roku 2015‘ v kategorii ,Vynikající rozvoj závodu‘, který získal za rychlý přerod závodu na výrobu vozů v závod na výrobu komponentů. Další ocenění následovala.

„Závod ve Vrchlabí se stal jedním z nejvýznamnějších závodů na výrobu převodovek DSG v koncernu Volkswagen,“ říká vedoucí výroby komponentů společnosti ŠKODA AUTO Frank Engel. „Naše ocenění nás naplňují hrdostí, jsou však současně i závazkem. Jsem přesvědčen o tom, že díky kompetenci, nasazení a vysoké fl exibilitě našich zaměstnanců má před sebou závod ve Vrchlabí skvělou budoucnost,“ dodává Frank Engel.

Redakčně zpracováno z www.skoda-auto.cz

 

Mohlo by se Vám líbit

Příkladná spolupráce ENGEL x škola x zákazník

V polovině dubna navštívili vybraní žáci SOU Svitavy a firma PLASTEX s.r.o. výrobní závody firmy ENGEL v Kaplici, v rakouském Schwertbergu a St. Valentinu.   Jednalo se o […]

Hanwha představuje nový CNC dlouhotočný automat XD20/26III, vyznačuje se vysokou přesností

Na tuzemský trh přichází dlouhotočný automat XD20/26III jihokorejského výrobce Hanwha. Šestiosý CNC stroj švýcarského typu zvládne maximální obráběcí průměr 26 mm. Automat je vybavený nejnovějším […]

Inovativní podlahové desky Con-Pearl: Nová éra užitkových vozidel

Překližka je pro podlahy vozidel stále velmi používaný materiál, nicméně však již do jisté míry přežitý. Polypropylenové voštinové desky Con-Pearl, určené pro užitková vozidla, přicházejí […]