Obrábění

07. září 2016 00:52

Pewag – posunuje hranice ve zpracování řetězů

Nová éra řetězů

Řetězy byly po celá desetiletí vyráběny stejnou technologií: krácení ocelového drátu nebo tyče, tvarování a svařování odporové nebo na tupo do požadovaného finální tvaru. To jsou energeticky náročné procesy.

Omezujícími faktory konvenčních metod jsou tvar řetězových článků (kulaté) a svařitelnost různých kvalit ocelí, která závisí především na obsahu uhlíku a legujících prvků.

Pewag hero je inovativní řetěz svařený třením. Tato technologie výrazně posunuje hranice a otvírá dveře do světa nových řetězů!

Svařování třením – nedochází k přeměnám struktury materiálu

Svařování řetězového článku třením

Zkouška a kalibrace řetězu po svaření třením

 

Svařováním třením se rozumí „technologie spojení“, která je používána v letectví a automobilovém průmyslu po celá desetiletí. Pewag je však prvním výrobcem, který dokáže aplikovat a zdokonalit tuto metodu pro svařování řetězů – řetězových článků a nabídnout tak zcela novou generaci řetězů.

Řetěz svařovaný třením je vyroben z kované oceli. Což je rozdíl oproti standardním řetězům z tažených drátů nebo kruhových tyčí. Použití kovaných dílů nabízí možnost zvětšení průřezu přesně v místech vysokého zatížení a opotřebovávání. Tím je eliminováno riziko trhlin, které mohou nastat v průběhu standardního procesu ohýbání kruhových ocelových řetězů.

Svařování třením není svařováním doslovným konvenčním svařováním. Teplota se tvoří pomocí mechanického tření mezi řetězovými komponenty až do jejich plasticity – tvárnosti. Následným působením boční síly a tlaku na svařování části řetězu pak dochází ke spojení řetězových článků.

Výhody svařování třením

Spojení bez tavení materiálu

  • Bez přeměny struktury
  • Teplotou je ovlivněna pouze malá část svařovaných dílů (téměř nulové zbytkové pnutí)

Porovnání řetězu pewag hero svařovaného třením a běžného řetězu

Čistý spoj

  • Bez nečistot a pomocných svařovacích materiálů v místě sváru a vytlačování hmoty spojovaný dílů

Limity – nejsou známy!

  • Konvečními technologiemi nesvařitelná ocel, například typu 50CrV4, může být třením svařena

Tvar není limitující

  • Každý typ řetězu má své specifické potřeby. Použitím kovaných dílů a komponent lze řešit kritická místa například zvětšení objemu v místech nebo části spoje a dramaticky tak zvýšit odolnost v místě největší zátěže a namáhání řetězu

Snížení měrného povrchového tlaku a zvýšení objemu pro opotřebení

  • Tvar tradičních kruhových článků ocelových řetězů poskytuje malou styčnou plochu článků a tím se následně způsobuje vysoké napětí
  • Specifický tvar v zatěžovaných místech řetězových článků a dvojnásobné zvětšení styčných ploch řetězových článků výrazně snižuje opotřebení řetězu. To vede ke snížení kontaktu a maximálního napětí a přináší vyšší výkon a o 30 % delší životnost.

www.pewag.cz

Mohlo by se Vám líbit

Oneindustry Vás zve do expozice na WORLD OF MACHINING 2025 Co? Kde? Kdy? Jak? (vstupné, parkování, příjezd)

Co? Rádi bychom Vás touto cestou pozvali do naší expozice na druhý ročník výstavní akce kovoobráběcího světa s názvem WORLD OF MACHINING, neboli SVĚT OBRÁBĚNÍ. Filozofie […]

Siemens na MSV představí řešení a inovace pro vyšší produktivitu a konkurenceschopnost

Expozice společnosti Siemens se na Mezinárodním strojírenském veletrhu 2025 zaměří na produkty, řešení a inovace, které průmyslovým firmám pomáhají dosáhnout vyšší produktivity a konkurenceschopnosti. Představí se […]

»měřitelný úspěch« od ZOLLER

ZOLLER »venturion« – modulární prémiová řada měřicích a seřizovacích přístrojů – úspěšný příběh trvající desítky let  Osmdesátiletá historie společnosti ZOLLER se pyšní řadou inovací a […]