Obrábění

07. září 2016 00:12

Vítkovice Machinery Group mají další zakázku na super přesné díly lodního výtahu pro Německo

Vítkovice Heavy Machinery ze strojírenské skupiny Vítkovice Machinery Group získaly další zakázku na díly lodního výtahu pro Německo. Stavba lodního výtahu Niederfinow, unikátního technického díla spojujícího povodí řek Odra a Labe v blízkosti Berlína, je za polovinou. Německý zákazník je s provedením prací ve Vítkovicích spokojený. Vítkovice Heavy Machinery (VHM) proto mají další objednávku, a to na nosné díly vany výtahu. „Dosavadní zakázka měla hodnotu zhruba 300 milionů korun, nyní se zvedá o dalších v přepočtu 30 milionů korun,“ uvedl generální ředitel VHM Jan Gajda.

Skupina Vítkovice Machinery Group vysoutěžila kontrakt loni proti konkurenčnímu konsorciu německých dodavatelů. Unikátní technické dílo Niederfinow je sledovaným projektem, protože umožní bezproblémovou přepravu důležitých surovin, jako je uhlí, a výrobků po lodních cestách Německa. Projekt je kvůli strategické vodní dopravní cestě sledován i německou spolkovou vládou. Stavební betonové konstrukce se nyní osazují motory, kladkovnicemi a díly vyráběnými právě ve VHM a také v sesterských Vítkovicích Gearworks. Zkušební montáž a závěrečné přejímky běží bez problémů už od dubna. „Završuje se tím víc než roční úsilí při výrobě dílů i řešení bezpočtu technických výzev spojených s přesným opracováním v setinách milimetru,“ konstatoval obchodní ředitel VHM Jiří Brož. Sloupy unikátního výtahu, který má nahradit dosluhující technické dílo německých vodních cest, jsou po smontování dlouhé 40 metrů a sestavené vždy z deseti ozubených segmentů. Při přejímce se rozměry měří laserovým zařízením a povolená výrobní a montážní odchylka se blíží nule.

Inzerce

V současnosti se v Niederfinow používá lodní výtah s výškou zdvihu 37 metrů, postavený ve třicátých letech 20. století. Lodní cesta v Braniborsku je natolik vytížená, že kapacita výtahu již nestačí současným nárokům. Nový lodní výtah proto bude mít znatelně vyšší přepravní parametry. Nádoba lodního výtahu včetně vody a lodi váží zhruba deset tisíc tun a při poruše musí závitové sloupy ze strojírenských Vítkovic umožnit bezpečné sjetí výtahu do dolní polohy. Proto jsou na jakost materiálu, kvalitu provedení a opracování kladeny mimořádně přísné požadavky.

Redakčně zpracováno z www.vitkovice.cz

Mohlo by se Vám líbit

Příkladná spolupráce ENGEL x škola x zákazník

V polovině dubna navštívili vybraní žáci SOU Svitavy a firma PLASTEX s.r.o. výrobní závody firmy ENGEL v Kaplici, v rakouském Schwertbergu a St. Valentinu.   Jednalo se o […]

Hanwha představuje nový CNC dlouhotočný automat XD20/26III, vyznačuje se vysokou přesností

Na tuzemský trh přichází dlouhotočný automat XD20/26III jihokorejského výrobce Hanwha. Šestiosý CNC stroj švýcarského typu zvládne maximální obráběcí průměr 26 mm. Automat je vybavený nejnovějším […]

Inovativní podlahové desky Con-Pearl: Nová éra užitkových vozidel

Překližka je pro podlahy vozidel stále velmi používaný materiál, nicméně však již do jisté míry přežitý. Polypropylenové voštinové desky Con-Pearl, určené pro užitková vozidla, přicházejí […]