Nástrojárna

06. června 2016 00:56

Řetězová evoluce!

Nová éra řetězů

Řetězy byly po celá desetiletí vyráběny stejnou technologií: krácení ocelového drátu nebo tyče, tvarování a svařování odporové nebo na tupo do požadovaného finální tvaru. To jsou energeticky náročné procesy. Omezujícími faktory konvenčních metod jsou tvar řetězových článků (kulaté) a svařitelnost různých kvalit ocelí, která závisí především na obsahu uhlíku a legujících prvků.

Pewag hero je inovativní řetěz svařený třením. Tato technologie výrazně posunuje hranice a otvírá dveře do světa nových řetězů!

Inzerce

Svařování třením – nedochází k přeměnám struktury materiálu

Svařování řetězového článku třením

Zkouška a kalibrace řetězu po svaření třením

 

Svařováním třením se rozumí „technologie spojení“, která je používána v letectví a automobilovém průmyslu po celá desetiletí. Pewag je však prvním výrobcem, který dokáže aplikovat a zdokonalit tuto metodu pro svařování řetězů – řetězových článků a nabídnout tak zcela novou generaci řetězů.

Řetěz svařovaný třením je vyroben z kované oceli. Což je rozdíl oproti standardním řetězům z tažených drátů nebo kruhových tyčí. Použití kovaných dílů nabízí možnost zvětšení průřezu přesně v místech vysokého zatížení a opotřebovávání. Tím je eliminováno riziko trhlin, které mohou nastat v průběhu standardního procesu ohýbání kruhových ocelových řetězů.

Svařování třením není svařováním doslovným konvenčním svařováním. Teplota se tvoří pomocí mechanického tření mezi řetězovými komponenty až do jejich plasticity – tvárnosti. Následným působením boční síly a tlaku na svařování části řetězu pak dochází ke spojení řetězových článků.

Výhody svařování třením

Spojení bez tavení materiálu

  • Bez přeměny struktury
  • Teplotou je ovlivněna pouze malá část svařovaných dílů (téměř nulové zbytkové pnutí)

Porovnání řetězu pewag hero svařovaného třením a běžného řetězu

Čistý spoj

  • Bez nečistot a pomocných svařovacích materiálů v místě sváru a vytlačování hmoty spojovaný dílů

Limity – nejsou známy!

  • Konvečními technologiemi nesvařitelná ocel, například typu 50CrV4, může být třením svařena

Tvar není limitující

  • Každý typ řetězu má své specifické potřeby. Použitím kovaných dílů a komponent lze řešit kritická místa například zvětšení objemu v místech nebo části spoje a dramaticky tak zvýšit odolnost v místě největší zátěže a namáhání řetězu

Snížení měrného povrchového tlaku a zvýšení objemu pro opotřebení

  • Tvar tradičních kruhových článků ocelových řetězů poskytuje malou styčnou plochu článků a tím se následně způsobuje vysoké napětí
  • Specifický tvar v zatěžovaných místech řetězových článků a dvojnásobné zvětšení styčných ploch řetězových článků výrazně snižuje opotřebení řetězu. To vede ke snížení kontaktu a maximálního napětí a přináší vyšší výkon a o 30 % delší životnost.

www.pewag.cz

Mohlo by se Vám líbit

Kopřivnická Tatra získala dotaci na vývoj nákladního bateriového elektromobilu

Automobilka Tatra Trucks se v posledních letech vedle produkce standardních nákladních vozidel intenzivně věnuje i vývoji automobilů s alternativními typy pohonů. Nedávno se jí podařilo […]

Specializovanými diskusními fóry sází drupa 2024 na silná témata budoucnosti

Náhledy hluboko do budoucnosti oboru tisku a papíru, propojování technologických lídrů s nováčky a uživateli, cílené zaměření na přední trendy oboru: pětice specializovaných diskusních fór veletrhu drupa 2024 […]

HANNOVER MESSE 2024: „Tahoun začínajícího vzestupu“

Více než 130 000 návštěvníků ze 150 zemí, 4 000 vystavujících firem, 300 start-upů a přes 300 delegací z hospodářské politiky z celého světa. Veletrh […]