Strojírenství

13. března 2023 13:25

Výrobce pneumatik ušetří téměř 100 000 EUR ročně díky kuličkovým šroubům NSK

Výrobce pneumatik, který trpěl častými poruchami kuličkového šroubu ve vzduchovém bubnu svého stroje na výrobu pneumatik, se obrátil na odborníky společnosti NSK a rozhodl se využít jejich kuličkové šrouby řady HTF. Přijetím řešení s tímto vysokorychlostním a vysoce únosným kuličkovým šroubem byl závod na výrobu pneumatik schopen snížit spotřebu náhradních kuličkových šroubů o dvě třetiny a dosáhnout tak ročních úspor ve výši 99 128 EUR.

Výroba pro automobilový průmysl, ať už pro zákazníky OEM nebo pro poprodejní služby, je velmi náročná, s malou nebo žádnou rezervou pro prostoje. Proto výrobce, který čelil neustálým poruchám kuličkového šroubu ve vzduchovém bubnu stroje kritického pro výrobu pneumatik, věděl, že musí jednat. Důsledkem problému totiž byly velké ztráty, zvýšená potřebu údržby a snížení výkonnosti celého výrobního závodu.

Inzerce

K zahájení projektu společnost přizvala specialisty na lineární techniku NSK. V rámci návrhu, který měl zákazníkovi přinést významnou přidanou hodnotu, provedli zkušení inženýři společnosti NSK analýzu poškozených kuličkových šroubů a kontrolu mechanismů stroje. Tým zjistil, že specifikace stávajícího kuličkového šroubu ani jeho kvalita nebyly pro zatížení působící ve stroji na výrobu pneumatik dostatečné.

Pro nápravu situace doporučila společnost NSK použít zkušební verzi svého vysokorychlostního vysoce únosného kuličkového šroubu řady HTF, který se velmi osvědčil, což vedlo k jeho plnému technickému schválení.

Kuličkové šrouby řady NSK HTF mají drážky se speciálním profilem a mazací jednotku A1, která zabraňuje kontaminaci bezprostředního okolí mazivem. Jako další inovativní prvek mohou být tyto kuličkové šrouby vybaveny převáděcím elementem SRC (Smooth Return Coupling) pro šrouby s malým stoupáním nebo systémem recirkulace s koncovým deflektorem pro střední stoupání, které umožňují zvýšit rychlost posuvu a snižují hlučnost. Kuličkové šrouby řady HTF zákazníci ocení zejména pro jejich velkou dynamickou únosnost a velkou trvanlivost, které jsou důsledkem vhodného rozložení zatížení.

Zavedením kuličkového šroubu řady HTF od NSK se závodu na výrobu pneumatik podařilo prodloužit životnost stroje o 50 % a zvýšit jeho spolehlivost a produktivitu. Snížením potřeby výměny kuličkových šroubů závod ročně ušetří 99 128 EUR. Výrobce pneumatik oceňuje rovněž snížení počtu neplánovaných závad a snížení nákladů na údržbu.

1) Závod na výrobu pneumatik čelil častým selhání kuličkového šroubu uvnitř vzduchového bubnu svého stroje, který je kritickým článkem při výrobě pneumatik. Foto: Shutterstock

2) Kuličkové šrouby řady HTF zákazníci ocení zejména pro jejich velkou dynamickou únosnost a velkou trvanlivost, které jsou důsledkem vhodného rozložení zatížení. Foto: NSK

 


O společnosti NSK Europe
Společnost NSK Europe Ltd. je evropskou pobočkou tokijského výrobce ložisek NSK založeného v Japonsku v roce 1916, který dnes zaměstnává zhruba 30 580 lidí ve svých provozech po celém světě. Výrobky a řešení nabízené tímto dodavatelem pro potřeby průmyslové a automobilové výroby můžete najít všude tam, kde je třeba zajistit pohyb. Kromě téměř všech druhů valivých ložisek zahrnuje sortiment společnosti také těsněná ložiska, lineární technologie, ložisková tělesa pro kola, ložiska převodovky a motoru a systémy řízení. Firma si zakládá na dokonalosti ve všech oblastech svého podnikání. Jejím cílem je razit ve svém oboru cestu kvality, které dosahuje díky neustálému zlepšování, prvotřídnímu vývoji nových výrobků, optimalizovaným výrobním procesům a službám zaměřeným na spokojenost zákazníka. Ve fiskálním roce 2021 dosáhlo více 4 250 zaměstnanců společnosti NSK Europe Ltd. obratu přesahujícího 818 milionů eur.
www.nskeurope.com

Mohlo by se Vám líbit

Robotizace se vyplácí. OSTROJ rozšiřuje kovárenskou výrobu

Česká strojírenská společnost OSTROJ rozšiřuje produkci zápustkových výkovků pro automobilový koncern Volkswagen. Díky investici do moderní robotické kovací linky se opavské společnosti podařilo významně zvýšit […]

Inovativní podlahové desky con-pearl®: Nová éra užitkových vozidel

Je čas na něco nového! Alternativou dřevěných podlah a obložení stěn užitkových vozidel a dodávek jsou nově polypropylenové voštinové desky con-pearl®. Jsou o cca 50 […]

Tatra Trucks má nejmladšího ředitele výzkumu a vývoje ve své historii

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub Pončík, který spojil svou profesní dráhu s nejstarší českou automobilkou již […]