Strojírenství

03. dubna 2024 09:43

Vylepšená zákaznická podpora, optimalizované výrobní procesy a zvýšená efektivita zdrojů

Umístění nové konzervační linky do stávající haly s mostovým jeřábem

Aby bylo možné splnit požadavky zákazníků ještě rychleji, flexibilněji a efektivněji, rozšířila firma Carl Spaeter Hamburg svůj strojový park o tryskací a konzervační linku KON 34/6-HD od společnosti Rösler. Je určena pro zpracování ocelových dílů do šířky 3.200 mm, výšky 400 mm a do 21,2 m délky. Linka je vybavena dvěma lakovacími systémy. Nová konzervační linka, která je dokonale integrována do stávající budovy s mostovým jeřábem, umožňuje nejen vysoce produktivní provoz, ale také zajišťuje výrazně lepší tok materiálu a tím i kratší dodací lhůty.

Společnost Carl Spaeter Hamburg, která byla založená v roce 1905 v Hamburku jako železářství, se postupem času zařadila mezi přední dodavatele oceli pro maloobchod, řemesla a průmysl v severním Německu i mimo něj. Úspěch společnosti je založen na široké škále ocelových výrobků se zásobou více než 25.000 tun, krátkých dodacích lhůtách, vysoké provozní flexibilitě a rozsáhlých možnostech zpracování. „Vzhledem k tomu, že náš stávající tryskací a konzervační systém stárnul a chtěli jsme služby pro naše zákazníky dále zlepšovat, nahradili jsme jej linkou KON 34/6-HD od firmy Rösler,“ vysvětluje Mike Barz, výkonný ředitel hamburského obchodníka s ocelí. Výrobce zařízení z Untermerzbachu vyhrál tuto významnou zakázku proti dvěma konkurentům díky rozhodujícím faktorům jako jsou flexibilita při realizaci požadavků zákazníků, kvalita provedení a robustnost zařízení, které mohl Rösler představit jako reference v několika závodech. Reyk Hagelberg, ředitel závodu ve společnosti Carl Spaeter Hamburg, pokračuje: „Během velmi krátkého časového období Rösler s našimi podněty vyvinul životaschopný koncept zařízení, který se dokonale přizpůsobil naší stávající hale a našim technickým požadavkům.“

Plně automatické, energeticky úsporné tryskání
Jedním z klíčových požadavků byla možnost zpracování obrobků do šířky 3 200 mm, délky do 21,2 m a výšky do 400 mm. Kromě toho musel Rösler zajistit, aby ocelové plechy o tloušťce 4 mm byly otryskány stejně kvalitně jako plechy o tloušťce 100 mm. Dalším požadavkem bylo, aby všechny povrchy a hrany ocelových nosníků byly dokonale otryskány a získaly optimální pokrytí barvou. Jelikož ocelové komponenty mají maximální hmotnosti kolem dvanácti tun, konstrukce válečkových dopravníků a příčných dopravních systémů musela být mimořádně robustní.

Speciální senzory měří výšku, a v případě plechů i šířku, ocelových výrobků, které jsou na vstupní válečkové dráze konzervační linky. PLC pak automaticky určí, kolik turbín musí být zapnuto, aby se zpracovávané díly otryskaly. Další parametry jako rychlost pojezdu, typ nátěru a jeho tloušťka, jsou také součástí programů zpracování, které jsou uloženy v PLC a lze je vyvolat z ovládacího panelu. V prvním kroku procházejí ocelové součásti předehřívačem, který zabraňuje vnikání vlhkosti do tryskacího stroje. Odpadní vzduch z předehřívače je veden do sušičky barvy, což pomáhá zkrátit dobu schnutí nanášené barvy. Přejděme k tryskacímu stroji. Je standardně vyroben z manganové oceli. Kromě toho je tryskací komora vyložena vyměnitelnými deskami rovněž z manganové oceli. Osm vysoce výkonných metacích kol Gamma 400G, každá o výkonu 22 kW, zajišťují konzistentní otryskání SA 2,5 při rychlosti 4 m/min. Ve srovnání s běžnými metacími koly dosahují turbíny Gamma se zakřivenými metacími lopatkami ve tvaru „Y“ až o 20 % vyššího tryskacího výkonu při nižší spotřebě energie. Zbytky tryskacího média a prach, které ulpívají po tryskání na dílech, jsou na výstupu z tryskací komory spolehlivě odstraněny kombinovaným systémem kartáčování a ofuku.

Nízká spotřeba barvy s efektivní separací přestřiků
Aby bylo možné individuálně reagovat na požadavky zákazníků při nátěru základním nátěrem na vodní bázi, má automatická lakovací linka dva nezávislé aplikační systémy. Před lakováním senzory určí s milimetrovou přesností rozměry obrobku a portál s lakovacími pistolemi se pak automaticky přizpůsobí příslušným rozměrům součásti. To znamená, že základní nátěr se nanáší pouze v požadované tloušťce vrstvy tam, kde je to potřeba. Výsledkem je minimum přestřiků a zamezení zbytečného plýtvání cennou barvou. Zbytky laku jsou oboustranným odsáváním odváděny do lakové filtru. Tento filtr je extrémně účinný, jelikož zbytkové zatížení prachem ve vyčištěném vzduchu je pouze 0,2 mg/m3, a je tedy výrazně pod oficiální normou specifikující maximum 1 až 2 mg/m3.
Zbytkový prach ve vyčištěném vzduchu z tryskacího stroje činí 1 mg/ m3, což je hluboko pod zákonným limitem max. 3 mg/m3. Reyk Hagelberg vysvětluje: „S novou konzervační linkou Rösler jsme schopni provádět povrchové úpravy ocelových plechů, nosníků, trubek/trubek a ocelových tyčí nejen s vynikající kvalitou, ale také vysoce ekologickým způsobem. Ohřev sušičky odpadním vzduchem z předehřívacího systému rovněž přispívá k úspoře provozních zdrojů.“

Optimalizace pracovních procesů a materiálového toku
Dopravní systém nové konzervační linky byl ve společnosti Carl Spaeter integrován do stávající haly s mostovým jeřábem. Válečkové dopravníky s dopředným a zpětným posuvem, se rozprostírají přes všechny čtyři lodě haly o rozloze 42 000 metrů čtverečních a umožňují flexibilní manipulaci s materiálem. To zaručuje snadnou přepravu ocelových výrobků z libovolného prostoru haly na konzervační linku, do jiného prostoru haly nebo naložení z kamionu. Příčné dopravníky umístěné napravo a nalevo od válečkového dopravníku také poskytují dostatek prostoru pro ukládání obrobků. „S novou konzervační linkou, a z ní vyplývajícími dodatečnými možnostmi zpracování, můžeme rychleji a efektivněji plnit požadavky našich zákazníků, navíc ve výrazně zkrácených dodacích lhůtách. Kromě toho nová linka v kombinaci s válečkovými dopravníky a příčnými dopravními systémy zlepšuje naše logistické uspořádání díky kratším docházkovým vzdálenostem pro naše zaměstnance a zefektivňuje tím celý náš pracovní postup,“ uzavírá Mike Barz.

Fotografie: Rösler Oberflächentechnik GmbH


Konzervační linka s tryskacím strojem zvládne obrobky o hmotnosti až 12 tun. Koncept zařízení byl přizpůsoben stávající hale s mostovým jeřábem.


Osm vysoce výkonných turbín s metacími lopatkami ve tvaru Y zajišťují konzistentně vysoce kvalitní výsledky tryskání.


Na vstupu do automatické lakovací linky měří speciální senzory, kvůli úspoře zdrojů, rozměry obrobky s milimetrovou přesností.

 


Již více než 80 let se privátní společnost Rösler Oberflächentechnik GmbH aktivně podílí v oblasti povrchových úprav. Jako celosvětový lídr nabízíme komplexní portfolio vybavení, spotřebního materiálu a služeb v oblasti technologií hromadné povrchové úpravy a otryskávání pro široké spektrum různých průmyslových odvětví. Náš sortiment přibližně 15 000 typů spotřebního materiálu, vyvinutý ve zkušebních centrech po celém světě, slouží našim zákazníkům k řešení jejich individuálních požadavků. Pod značkou AM Solutions nabízíme řadu řešení a služeb v oblasti aditivní výroby / 3D tisku. V neposlední řadě nabízí Rösler Academy jako naše centrální školicí středisko praktické semináře zaměřené na omílací techniku a otryskávací techniku a aditivní výrobu. Skupina Rösler má celosvětovou síť 15 výrobních a prodejních poboček a cca 150 obchodních zástupců.
Detailní informace naleznete na: www.rosler.com

 

 

Mohlo by se Vám líbit

Společnost Continental získává specialistu na výrobu forem pro nákladní a speciální pneumatiky

Společnost EMT s.r.o Púchov se s účinností od 2. dubna 2024 stala součástí podnikatelských aktivit společnosti Continental v oblasti pneumatik. Akvizicí této společnosti se doplnilo portfolio společnosti […]

CzechInvest začíná spolupracovat s padesátkou nových startupů v projektu Technologická inkubace

V rámci druhé výzvy projektu Technologická inkubace agentura CzechInvest podpoří 53 startupů částkou přes 135,5 milionu korun. Převládá oblast umělé inteligence a kreativní průmysly. „Každému […]

Technologie studené plazmy výrazně snižuje pachovou zátěž z gumárenské výroby

Společnost Continental Barum za poslední dvanáct let prováděla mnoho studií či testovala různé technologie vedoucí k snížení pachových emisí z výroby pneumatik. V loňském roce byla finalizován systém […]