27. srpna 2025 08:38
V Brémách probíhá instalace tramvajové křižovatky, kterou vyrobila a dodala prostějovská DT – Výhybkárna a strojírna. Kolos váží 162 tun
V severoněmeckých Brémách, na křížení ulic Bennigsenstrasse a Hastedter Heerstrasse, v těchto dnech právě probíhá instalace rozměrné křižovatky, kterou dopravnímu podniku v Brémách (BSAG) dodala DT – Výhybkárna a strojírna z Prostějova.
Na výrobě přes 82 metrů dlouhé a stejně široké tramvajové křižovatky pracovali zaměstnanci prostějovské společnosti přes půl roku. Poslední díl odeslali do Německa na sklonku loňského roku. Jde o mohutný dvoukolejný čtyřúhelník za téměř 2 miliony EUR, který celý váží 162 tun.
Jednotlivé části křižovatky se s přesností na milimetry nejdříve sestavily a svařily přímo v jedné z montážních hal v Prostějově. Pak se jako nadměrný náklad přepravily na místo, kde se právě teď nová křižovatka instaluje a nahradí stávající triangl. Přispěje tak významně k rozšíření místní sítě tramvajové dopravy.
„Naše výrobky dodáváme do řady německých měst, jako jsou Berlín, Kassel, Krefeld, Kolín nad Rýnem, Norimberk, Düsseldorf, Duisburg, Essen, Chotěbuz, Chemnitz a další,“ říká generální ředitel prostějovské DT – Výhybkárny a strojírny Marek Smolka a dodává: „S Brémami jsme spolupracovali už na několik projektech. V tomto případě se ale jednalo o obrovskou a složitou konstrukci obsahující různé kombinace výměn, výhybek a křižovatek.“
Součástí projektu byly nejen běžné oblouky, ale také:
- čtyři atypické třícestné výměnové části,
- osm standardních výměn (R50m),
- čtyři rozřazovací výměny,
- čtyřnásobné křížení uprostřed.
Německo je pro DTVS významným trhem. Hodnota objednávek od tamních zákazníků pro letošní rok překračuje 6,8 milionu EUR. Konkrétně pro Brémy firma letos dodala další dvoukolejný tramvajový triangl v hodnotě téměř 650 tisíc EUR.
O společnosti DT-Výhybkárna a strojírna, a.s.
DT – Výhybkárna a strojírna, a.s., se sídlem v Prostějově je předním středoevropským výrobcem železničních a tramvajových výhybek, kolejových konstrukcí a dalších specializovaných zařízení pro kolejovou dopravu. Můžeme se pochlubit téměř sedmdesátiletou tradicí v oboru a své produkty dodáváme nejen na domácí trh, ale i do více než 30 zemí světa. Klademe důraz na inovace, kvalitu a přizpůsobení specifickým potřebám zákazníků. Díky moderním výrobním technologiím a vlastním vývojovým kapacitám jsme schopni reagovat na požadavky náročných projektů, včetně vysokorychlostní železniční infrastruktury a komplexních řešení pro městskou hromadnou dopravu.
Mohlo by se Vám líbit
První pololetí 2025 ukázalo sílu českého železničního průmyslu. Špičkové inovativní technologie vstoupily do reálného provozu
- Strojírenství
-
25. srpna 2025
První pololetí letošního roku potvrdilo, že český železniční průmysl vstupuje do další fáze konkrétního uplatnění svých špičkových technologických řešení v každodenním provozu. Členské firmy ACRI – […]
Společnost Southco přidává nové možnosti do své řady vačkových západek E5
- Strojírenství
-
23. srpna 2025
Společnost Southco rozšiřuje svou řadu čtvrtotáčkových vačkových západek E5 o dvě varianty, které přinášejí mnoho nových funkcí. Vačkové západky E5 jsou cenově dostupné a jednoduché […]
Siemens rozšiřuje možnosti autonomní výroby díky využití umělé inteligence a robotiky v automaticky řízených vozidlech
- Automotive
-
21. srpna 2025
Komunikace mezi provozním asistentem Operations Copilot a AI agenty Vize: Systémy s několika fyzickými a virtuálními AI agenty pro autonomní dopravní systémy a mobilní roboty […]