Strojírenství

25. února 2023 11:53

Předem sestavené ložiskové jednotky NSK šetří čas a peníze u výrobce vibračních třídičů

Přechodem na předem sestavené, plně integrované ložiskové jednotky NSK dochází u výrobce vibračních třídičů k ročním úsporám nákladů ve výši 117 000 EUR. Společnost se v minulosti potýkala s problémem dodržovat konzistenci při montáži ložisek v sestavě vibračního třídiče určeného pro těžební průmysl. Závod zároveň hledal příležitosti, jak ušetřit výrobní náklady a zlepšit celkový výkon svých třídičů. Společnost NSK pro řešení těchto problémů nejprve kompletně přezkoumala konstrukci původního stroje.

Pro překonání problémů v závodě, který vyrábí vibrační třídiče pro kamenolomy a těžební průmysl, se společnost obrátila na odborníky na ložiska ze společnosti NSK. Inženýři navrhli konstrukci a výrobu kompletní ložiskové jednotky tak, aby výslednou sestavu bylo možné jednoduše upevnit na rám stroje bez složité montáže pouzder, ložisek nebo těsnění.

Inzerce

Součástí nabídky byla nejprve konstrukce ložiskové jednotky na míru s kompletní výkresovou dokumentací CAD, která byla předložena ke schválení zákazníkem. Po podpisu začala firma NSK vyrábět kompletní ložiskové jednotky, které se skládají z pouzder, těsnění a ložisek. Výrobek by pak mohl být dodán jako kompletní vestavěná jednotka; zabalený, předem namazaný a připravený k zabudování do stroje.

Nejen, že se v náročných provozních podmínkách zlepšila výkonnost a spolehlivost ložisek vibračních třídičů, ale zákazník také zaznamenal výrazné snížení výrobních nákladů díky podstatnému zjednodušení montáže.

Společnost NSK navrhla zakázkové pouzdro vyrobené z vysokopevnostní tvárné litiny SG (s kuličkovým grafitem) v kombinaci s ložisky NSK CAM-VS s velkou odolností proti vibracím. Integrovaná sestava, která snižuje potřebu zákazníka vyrábět dílčí součásti, obsahuje také labyrintové a kontaktní těsnění.

Mezi další výhody řešení patří větší únavová pevnost a odolnost proti vibracím, rázovým zatížením, opotřebení a korozi spolu se snížením hlučnosti o 50–60 %. Koncoví uživatelé mohou také podle potřeby integrovanou ložiskovou jednotku kdykoliv domazat.

Snadná instalace snížila ve výrobním závodě na vibrační třídiče interní výrobní náklady. Dříve společnost vynakládala, kromě nákladů na nákup a montáž ložisek, také vysoké roční výdaje na výrobu pouzder vlastními silami. Oproti tomu má nyní závod pouze jednu, mnohem nižší nákladovou položku na pořízení předmontovaných ložiskových jednotek NSK, což přináší roční úspory ve výši 117 000 EUR.

1) Společnost NSK zlepšila technické parametry a spolehlivost ložisek v náročných provozních podmínkách na vibračních třídičích

2) Průřez předem sestavenou integrovanou ložiskovou jednotkou NSK

 


O společnosti NSK Europe
Společnost NSK Europe Ltd. je evropskou pobočkou tokijského výrobce ložisek NSK založeného v Japonsku v roce 1916, který dnes zaměstnává zhruba 30 580 lidí ve svých provozech po celém světě. Výrobky a řešení nabízené tímto dodavatelem pro potřeby průmyslové a automobilové výroby můžete najít všude tam, kde je třeba zajistit pohyb. Kromě téměř všech druhů valivých ložisek zahrnuje sortiment společnosti také těsněná ložiska, lineární technologie, ložisková tělesa pro kola, ložiska převodovky a motoru a systémy řízení. Firma si zakládá na dokonalosti ve všech oblastech svého podnikání. Jejím cílem je razit ve svém oboru cestu kvality, které dosahuje díky neustálému zlepšování, prvotřídnímu vývoji nových výrobků, optimalizovaným  výrobním procesům a službám zaměřeným na spokojenost zákazníka. Ve fiskálním roce 2021 dosáhlo více 4 250 zaměstnanců společnosti NSK Europe Ltd. obratu přesahujícího 818 milionů eur.
www.nskeurope.com

Mohlo by se Vám líbit

Robotizace se vyplácí. OSTROJ rozšiřuje kovárenskou výrobu

Česká strojírenská společnost OSTROJ rozšiřuje produkci zápustkových výkovků pro automobilový koncern Volkswagen. Díky investici do moderní robotické kovací linky se opavské společnosti podařilo významně zvýšit […]

Inovativní podlahové desky con-pearl®: Nová éra užitkových vozidel

Je čas na něco nového! Alternativou dřevěných podlah a obložení stěn užitkových vozidel a dodávek jsou nově polypropylenové voštinové desky con-pearl®. Jsou o cca 50 […]

Tatra Trucks má nejmladšího ředitele výzkumu a vývoje ve své historii

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub Pončík, který spojil svou profesní dráhu s nejstarší českou automobilkou již […]