Strojírenství

07. února 2022 10:18

Konec poslední úzkorozchodové tramvajové trati u nás. Nové tramvaje pojedou na výhybkách z PS

Poslední a jediná úzkorozchodná tramvajová trať z Liberce do Jablonce nad Nisou, která je současně nejdelší meziměstskou tramvajovou tratí na našem území, prošla přestavbou na klasický rozchod 1435mm. Do rozsáhlé přestavby Pražská strojírna dodala výhybkové systémy, srdcovkové části výhybek, čtyřsrdcovkovou křižovatku a zajistila navazující údržbu. V plánu je i přerozchodování tratí v samotném Jablonci, kam bude Pražská strojírna dodávat své výrobky také.

Pražská strojírna dodala Dopravnímu podniku měst Liberec a Jablonec nad Nisou šest výhybkových systémů pro rozchod 1435mm určených do tramvajových výměn, u kterých byl tramvajový rozchod rozšířen, šest nových srdcovkových částí výhybek, jednu čtyřsrdcovkovou křižovatku, odvodnění a žlábkovací profil Krug.

Inzerce

„V současné chvíli jsme dokončili také přebroušení nové hotové trati. Údržbu tramvajových kolejových konstrukcí provádíme nejenom v Praze. Pro náš tým to byla zajímavá změna, jelikož údržbové práce jsou zvyklí dělat uprostřed ruchu města. Tato trať ale vede mezi městy skrz krásnou přírodu, lesy a malebné vesničky,“ říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.

Tratě ve městech Jablonec nad Nisou a Liberec byly původně postaveny jako úzkorozchodné s rozchodem 1000mm. Až v devadesátých letech proběhla přestavba tramvajových tratí v Liberci na klasický rozchod, ovšem trať z Jablonce zůstala úzkorozchodná. Díky této raritě, kdy z Liberce do Jablonce byly vypravovány tramvaje s podvozky úzkého rozchodu a v samotném Liberci jezdily tramvaje normálněrozchodné, byl i hlavní přestupní terminál Fügnerova ve městě Liberec řešen jako obourozchodný se třemi kolejnicemi.

Přestavba je součástí rozsáhlé modernizační akce tramvajové sítě Dopravního podniku měst Liberec a Jablonec nad Nisou. V souvislosti s přerozchodováním tratě byly již přerozchodovány i všechny původní tramvaje, a to výměnou původních úzkorozchodných podvozků za normálněrozchodné podvozky, samotné tramvajové vozy budou takto pouze výměnou podvozků znovu dále využívány. Tyto tramvaje po realizaci další fáze změny rozchodu v roce 2022 opět spojí město Jablonec nad Nisou s Libercem tramvajovým provozem.

Kontakty pro více informací:
E-mail: media@pstroj.cz

Mohlo by se Vám líbit

Robotizace má i překvapivé benefity, pomáhá uchovat know-how zkušených pracovníků

International Federation of Robotics uvádí, že bylo v tuzemském zpracovatelském průmyslu v roce 2021 instalováno 168 robotů na 10 tisíc zaměstnanců. Podle společnosti Profika, která se zabývá […]

Tatra Trucks investuje 700 milionů korun do výrobních technologií pro dosažení objemu produkce až 2500 vozů za rok

Kopřivnická automobilka odstartovala investice do špičkového strojního vybavení, aby zefektivnila výrobní procesy a zvýšila objem produkce až na 2500 vozidel za rok. Tatra také spustila […]

Inovace a udržitelnost: 83 metrů energetického řetězu pro odpadové hospodářství

Jak skloubit inovace a udržitelnost? Přesně to je příklad projektu 83 metrů dlouhého energetického řetězu, který navrhla a kompletovala litoměřická firma HENNLICH pro jeřábovou dráhu […]