Strojírenství

07. února 2022 10:18

Konec poslední úzkorozchodové tramvajové trati u nás. Nové tramvaje pojedou na výhybkách z PS

Poslední a jediná úzkorozchodná tramvajová trať z Liberce do Jablonce nad Nisou, která je současně nejdelší meziměstskou tramvajovou tratí na našem území, prošla přestavbou na klasický rozchod 1435mm. Do rozsáhlé přestavby Pražská strojírna dodala výhybkové systémy, srdcovkové části výhybek, čtyřsrdcovkovou křižovatku a zajistila navazující údržbu. V plánu je i přerozchodování tratí v samotném Jablonci, kam bude Pražská strojírna dodávat své výrobky také.

Pražská strojírna dodala Dopravnímu podniku měst Liberec a Jablonec nad Nisou šest výhybkových systémů pro rozchod 1435mm určených do tramvajových výměn, u kterých byl tramvajový rozchod rozšířen, šest nových srdcovkových částí výhybek, jednu čtyřsrdcovkovou křižovatku, odvodnění a žlábkovací profil Krug.

Inzerce

„V současné chvíli jsme dokončili také přebroušení nové hotové trati. Údržbu tramvajových kolejových konstrukcí provádíme nejenom v Praze. Pro náš tým to byla zajímavá změna, jelikož údržbové práce jsou zvyklí dělat uprostřed ruchu města. Tato trať ale vede mezi městy skrz krásnou přírodu, lesy a malebné vesničky,“ říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.

Tratě ve městech Jablonec nad Nisou a Liberec byly původně postaveny jako úzkorozchodné s rozchodem 1000mm. Až v devadesátých letech proběhla přestavba tramvajových tratí v Liberci na klasický rozchod, ovšem trať z Jablonce zůstala úzkorozchodná. Díky této raritě, kdy z Liberce do Jablonce byly vypravovány tramvaje s podvozky úzkého rozchodu a v samotném Liberci jezdily tramvaje normálněrozchodné, byl i hlavní přestupní terminál Fügnerova ve městě Liberec řešen jako obourozchodný se třemi kolejnicemi.

Přestavba je součástí rozsáhlé modernizační akce tramvajové sítě Dopravního podniku měst Liberec a Jablonec nad Nisou. V souvislosti s přerozchodováním tratě byly již přerozchodovány i všechny původní tramvaje, a to výměnou původních úzkorozchodných podvozků za normálněrozchodné podvozky, samotné tramvajové vozy budou takto pouze výměnou podvozků znovu dále využívány. Tyto tramvaje po realizaci další fáze změny rozchodu v roce 2022 opět spojí město Jablonec nad Nisou s Libercem tramvajovým provozem.

Kontakty pro více informací:
E-mail: media@pstroj.cz

Mohlo by se Vám líbit

Chart Ferox a cirkulární ekonomika: Kompletní recyklace odpadu a nižší emise CO2 o 50%

Děčínská firma Chart Ferox je jednou z prvních strojírenských společností v Česku, která při nakládání s odpady funguje na principech cirkulární ekonomiky. Celý systém zavedla před dvěma lety. […]

Nový hladinoměr GENESIS: Revoluce v měření rozhraní hladin kapalin

Unikátní způsob měření rozhraní hladin kapalin s dosud nedosažitelnou přesností – to je nový hladinoměr GENESIS společnosti Magnetrol. Ten na český trh přináší strojírenská firma HENNLICH. […]

Povlaky nástrojů pro udržitelnější obrábění

~ Monolitní karbidové stopkové frézy s povlaky Zertivo™ 2.0 prodlužují životnost nástrojů ~ V posledních letech kladou výrobci velký důraz na udržitelnost. Podle průzkumu firem Schneider Electric […]