Strojírenství

12. října 2020 10:04

DAKO-CZ rozšiřuje výrobu a nabírá nové zaměstnance

Zbrusu nové servisní středisko, rozšíření výrobních prostor, komplexní řešení logistiky uvnitř společnosti, náborová kampaň do výrobních i technických pozic. Společnost DAKO-CZ, výrobce brzdových systémů a komponentů pro kolejová vozidla, prožívá navzdory koronavirové pandemii mimořádný rok. V němž zřejmě překoná loňské rekordní tržby, které poprvé v historii firmy překonaly hranici jedné miliardy.

O další rozvoj společnosti, která je v regionu významným zaměstnavatelem se zajímal i hejtman Martin Netolický. „Pardubický kraj má podle aktuálních dat nejnižší procento nezaměstnaných v celé republice, za což vděčíme právě takovým společnostem, jako je DAKO-CZ. Prožíváme kvůli pandemii covid-19 složité časy a jsem rád, že máme v kraji firmy, kterým se daří, jedou naplno, a dokonce nabírají nové zaměstnance. Navíc bez potřeby pomoci od státu či kraje. O tom, že společnost je dobrým zaměstnavatelem, svědčí také fakt, že před několika dny získala krásné druhé místo v krajském kole soutěže Firma roku,“ ocenil DAKO-CZ hejtman Martin Netolický.

Nové servisní středisko otevřela společnost DAKO-CZ na červnové akci pro zaměstnance. Připomněla si při ní 100. výročí narození vynálezce Josefa Daňka, který v polovině minulého století spoluzaložil tradici výroby brzd pro kolejová vozidla v Třemošnici. Akce se mohla uskutečnit po rozvolnění protipandemických opatření, jimiž DAKO-CZ díky přísným opatřením prošlo bez jediného nakaženého zaměstnance.

„Servisní centrum vzniklo na místě bývalé prototypové dílny a významně navýší kapacitu firmy v poskytování servisních služeb zákazníkům. Je vybaveno nejmodernějšími technologiemi a zaměří se opravy většiny typů brzdových systémů a komponentů. Oprava brzdových dílů bude ve většině případů probíhat výměnným způsobem, což přispěje ke značnému zkrácení doby oprav jak přímo v DAKO-CZ, tak u provozovatelů oprav,“ sdělil Lukáš Andrýsek, výkonný ředitel společnosti.

Rozšířená montážní hala umožnila firmě zefektivnit výrobu, a především navýšit její kapacitu. Hala byla dostavěna ještě před vypuknutím pandemie covid-19. V průběhu září zde bude instalována první automatizovaná linka. Zároveň za plného provozu probíhá kompletní projekt logistika naplánovaný tak, aby došlo k maximálnímu zefektivnění výroby. Ukončen bude na přelomu října a listopadu.

„Rozšíření výroby a projekt logistika nám pomohou zvládnout rostoucí poptávku po našich produktech. Železnice doposud zažívala boom, a to jak v osobní dálkové i příměstské dopravě, tak v nákladní dopravě. Díky této renesanci železniční dopravy jsme zakázkově naplnění a aktuálně sháníme několik desítek nových pracovníků jak do montáže, tak do servisního centra a k nim odpovídající počet technicko-hospodářských pracovníků,“ uvedla Dagmar Matúšová, generální ředitelka DAKO-CZ.

DAKO-CZ v minulém roce poprvé překonalo miliardový obrat a v růstu by mělo pokračovat i v letošním roce. Nové zakázky aktuálně realizuje pro polské, slovinské i indické dopravce. Společnost ani v jarních měsících při první vlně pandemie a uzavření ekonomiky nepřerušila výrobu. Rozšíření výroby umožní společnosti realizovat více nových zakázek, nové servisní středisko zase zajistí práci i v případě omezení novovýroby z důvodu recese a znamená tedy pro DAKO-CZ větší stabilitu.


www.dako-cz.cz

 

Mohlo by se Vám líbit

První den WORLD OF MACHINING 2025 je za námi, akce pokračuje

První dojem z výstavy WORLD OF MACHINING je ten, že jde opravdu o hodně odbornou akci v oboru obrábění! Stojí za tím nejenom přehlídka téměř desítky obráběcích […]

Toyota bude v Kolíně vyrábět nový bateriový elektromobil

Společnost Toyota Motor Europe (TME) zahájí výrobu nového bateriového elektromobilu v závodě Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ) v Kolíně. Na slavnostním setkání na Úřadu vlády České […]

Digitální klenoty: 3D skenování jako nástroj pro zachování uměleckých artefaktů

3D skenování uměleckých děl představuje moderní metodu digitálního zachycení různorodých objektů, mezi které patří například sochy, reliéfy, plastiky, architektonické prvky nebo malby. Tato technologie dovoluje […]