15. června 2021 16:40
Digitální továrna 2.0 bude opět součástí Mezinárodního strojírenského veletrhu

Součástí letošního Mezinárodního strojírenského veletrhu, který se uskuteční na brněnském výstavišti od 8. do 12. listopadu 2021, bude i druhý ročník úspěšné expozice Digitální továrna 2.0. Letošním tématem bude technologická transformace české ekonomiky.
Pandemie ukázala, že digitalizace je nezbytností – nikdo dnes nepochybuje o užitečnosti home office a vzdálených připojení na firemní systémy. Nicméně průmysl obecně se nachází na bodu přechodu. Nestačí jen technologická znalost a schopnost vyrobit určitý komponent či ideálně finální výrobek. Klíčová je schopnost inteligentní práce s daty, a to jak s interními, kde se s technologií spojuje datová věda a rozhodující schopností se stává dynamická optimalizace výrobního toku z hlediska rychlosti, kvality, individualizace produktu a minimalizace odpadů a zbytečných činností v reálném čase, tak externími, umožňujícími sledování, akce a reakce v tržním prostoru, vymezeném především digitálními prvky.
Česká ekonomika je z velké míry spojena s průmyslovou výrobou, a proto je nyní na rozcestí. Buď se podaří zvládnout technologickou transformaci srovnatelnou s ekonomicko-politickou transformací raných devadesátých let, anebo se stane technologickým skansenem s narůstajícími ekonomickými a politickými problémy. Projekt Digitální továrna 2.0 chce ukázat cestu, jak tuto transformaci zvládnout. Snahou je, aby se Česká republika stala „laboratoří Evropy“, kde se nasazují, pilotují a úspěšně rozvíjejí nové technologie a s nimi spojené postupy průmyslové transformace vedoucí k vyšší efektivitě a ekologicky čistému průmyslu. Český průmysl potřebuje změnu od tradičních průmyslových podniků k „technologickým pilotům“ evropské ekonomiky a snahou expozice Digitální továrna 2.0 je tuto změnu rozběhnout. To vše v souladu s Národním plánem obnovy České republiky.

Expozice transformačních technologií
V rámci Digitální továrny 2.0 bude realizována prostorově propojená, tematicky strukturovaná expozice složená z ostrůvků vystavovatelů definujících jednotlivé komponenty digitální továrny. Firmy ukážou konkrétní případové studie ideálně s přímým propojením na aktivitu u referenčního výrobního subjektu. Připravovány jsou především tato témata: umělá inteligence ve výrobě, nová infrastruktura spojená s internetem věcí a 5G sítě, inteligentní robotika, nové firemní datové systémy, blockchain.
Digitální stage
Digitální stage je prostor navazující na expozici transformačních technologií, ve kterém vystavovatelé odprezentují před kamerou svá řešení. Aktivity na digitální stagi jsou moderovány a paralelně vysílány online. Následně je vše zpracováno do archivu, který je přístupný i po skončení akce.
Konference „Česká republika – průmyslová velmoc 2024?“
Druhý ročník mezinárodní konference bude zaměřen na otázku zvládnutí digitální transformace v pocovidové době a následné datové propojování firem vedoucí ke zvýšení efektivity vzájemné mezifiremní spolupráce. Konference bude zaměřena jak na definice strategických záměrů rozvoje ČR do budoucnosti, tak na případové studie úspěšných řešení a postupů s ekonomickými přínosy.

Mohlo by se Vám líbit
Tam, kde se přesnost snoubí se sílou: společnost Conrad od nynějška dodává časomíru a elektroniku pro Světový pohár BMW IBU v biatlonu
- Elektro
-
14. prosince 2025
Tam, kde se přesnost snoubí se sílou: společnost Conrad od nynějška dodává časomíru a elektroniku pro Světový pohár BMW IBU v biatlonu Popisek obrázku: Společnost Conrad […]
JC-Metal uvede na český a slovenský trh světovou novinku: svařovací stůl s chytrými nohami
- Strojírenství
-
14. prosince 2025
Rodinná firma JC-Metal přináší českým a slovenským zákazníkům inovaci v podobě polohovatelných nohou Smart Leg pro svařovací stoly Siegmund. Revoluční systém s automatickým vyrovnáváním, pamětí […]
AMPER 2026: Návrat velkých jmen na veletrh i novinky v doprovodném programu
- Elektro
-
14. prosince 2025
Veletrh AMPER vstupuje v roce 2026 do nové etapy. Ta přináší nejen výrazné programové novinky, ale znamená také příchod nových či návrat velkých značek, které […]
