31. března 2021 00:22
Zaoceánské lodě: Města prošpikovaná kilometry kabelů a energetických řetězů
I když turistický ruch ovlivnila pandemie, křižovaly a křižují současné oceány stovky výletních lodí s desítkami tisíc turistů. Spíše než o lodích je ale možné mluvit o plovoucích městech. Najdete zde totiž vše – od bazénů, heren přes divadla, restaurace nebo sportoviště. Aby to vše fungovalo je potřeba přenášet energie z místa na místo a pohybovat mnoha věcmi jako jsou opony nebo výtahy. To zajišťují flexibilní kabely a energetický řetězy. Na lodích jich najdete desítky kilometrů.
Flexibilní kabely a energetické řetězy do zaoceánských lodí dodává také litoměřická firma HENNLICH. „Například v loňském roce jsme dodávali flexibilní kabely a energetické řetězy pro dvě zaoceánské lodě Costa Firenze a AIDA Cosma. Jen flexibilní kabely dosáhly na jedné z lodí 50 kilometrů, energetické řetězy pak tři kilometry délky,“ popisuje Jindřich Kollár, produktový manažer pro flexibilní kabely a energetické řetězy igus ve firmě HENNLICH.
Flexibilní kabely a energetické řetězy dodané do lodí z Litoměřic slouží především pro divadelní techniku. Využívají se především pro opony, ale i pro úpravy částí pódií. „Na divadelní techniku se využívají především energetické řetězy určené pro vysoké zatížení, tady řada E4.1. Mají při dlouhých délkách vysokou pevnost a zároveň se vyznačují vysokou samonosnou délkou. Navíc díky speciálním brzdám jsou velmi tiché, což je pro divadelní techniku také důležité,“ podotkl Jindřich Kollár.
Litoměřická firma HENNLICH výhradně zastupuje v Česku německého lídra v oblasti flexibilních kabelů, energetických řetězů a kluzných pouzder, společnost igus. Firma z Kolína nad Rýnem se zabývá vývojem produktů zaměřených na využití chytrých plastů. Disponuje téměř 3000 metrů čtverečních velkou zkušebnou, kde zaznamenává chování těchto plastů v jednotlivých aplikacích.

Jednou z lodí, kde litoměřická firma HENNLICH připravovala projekt s energetickými řetězy igus, byla loď AIDA Costa. Ta pojme až 6600 pasažérů, o které se stará zhruba 1500hlavý personál. Výstavba této lodi vyšla 700 milionů eur (asi 1,8 miliardy korun).
Mohlo by se Vám líbit
Velkosériová výroba děr plně pod kontrolou
- Obrábění
-
05. května 2025
Vrták nové generace CoroDrill® DE10 nastavil nový standard rychlých výměn při vrtání krátkých děr. Inzerce Společnost Sandvik Coromant, která zaujímá vedoucí postavení v oblasti obráběcích […]
Pokrok v zajišťování kvality: VICIVISION na veletrhu Control 2025
- Obrábění
-
05. května 2025
Objevte novou konfiguraci stroje Techno s kombinovanou dotykovou sondou a konfokálním senzorem. Brzy začíná každoroční veletrh Control a společnost VICIVISION bude na této významné mezinárodní […]
Společnost Parker představuje kompaktní rozdělovací rozvody Hi-Pro pro prostorově omezené vysokotlaké aplikace
- Strojírenství
-
03. května 2025
Divize Instrumentation Products Division Europe společnosti Parker Hannifin, mezinárodního lídra v oblasti technologií a systémů pro řízení pohybu, uvádí na trh řadu kompaktních rozdělovacích rozvodů Hi-Pro navržených […]