26. září 2017 00:40
Jak se hraje, odpočívá a pracuje ve voze budoucnosti
Yanfeng Automotive Interiors na IAA 2017 odhalil „další životní prostor“ (next living space)
Yanfeng Czechia Automotive Interior Systems s. r. o.(YFAI) globální lídr v oblasti výroby automobilových interiérů, na Mezinárodním automobilovém veletrhu, který proběhl v německém Frankfurtu 12.–24. září 2017, odhalil svůj koncept interiéru vozidel eXperience in motion (XiM18). Tento koncept s více než 30 inovativními prvky a řešeními pro příští generaci elektrických a autonomních vozidel představuje způsob, jak budou lidé v budoucnosti vnímat interiéry vozidel. V několika různých řídicích režimech interiéru vozidla pak firma prezentuje tento další životní prostor, kde jsou vzhled, dojem a funkčnost vzájemně souvisle propojeny.
Narůstající konektivita a nové formy vlastnictví vozů a mobility, jako jsou elektromobily, vozidla s autonomním řízením či sdílení vozidel, v současnosti rapidně mění naše vnímání dopravy a mobility. S vědomím všech těchto obrovských globálních trendů společně s netradičními výrobci automobilů, kteří radikálně mění tvář mobility, představuje společnost YFAI vylepšení, která umožňují zcela nové způsoby trávení času uvnitř vozidla.
„Prostřednictvím XiM18 odpovídáme na otázku, co budou lidé ve vozidlech dělat, když už je nebudou muset řídit,“ řekl Han Hendriks, Chief Technology Officer pro YFAI. „Jestliže v budoucnosti už nebude muset řidič auto řídit, stane se z vozidla jednoduše jeho další životní prostor. Koncept XiM18 názorně ukazuje, jak redefinujeme způsob, kterým lidé v autech dnes relaxují, pracují či si hrají, a jak tak budou činit za pár desetiletí. Náš koncept nové generace ukazuje, proč jsme lídrem v oblasti designu interiérů, a představuje naše řešení budoucích požadavků na elektromobily a autonomní vozidla.“
Koncept na různých režimech řízení představuje, jak se zásadně změní funkce interiéru vozidel, a nabízí novou škálu flexibility k naplnění životních potřeb, více osobního prostoru a více času pro relaxaci, práci či třeba jen sledování filmu. Rovněž demonstruje možnosti celkové integrace interiéru.
Tento pokrokový koncept interiéru a četné další inovace produktů, jako jsou funkční povrchy či skleněný středový panel, dokládají čelní pozici společnosti v oblasti interakce vozidlo-člověk (car2human).
Od odlehčené konstrukce po chytré a adaptivní funkce
Hlavní body, kterými se společnost YFAI letos na veletrhu IAA pyšnila, zahrnují chytré a funkční povrchy. Sem patří koncept podlahové konzole na principu 3D, skleněný středový panel a integrované HMI technologie či chytré povrchy, které však na omak působí jako jemná látka. Co se týče adaptivních interiérů, vystavuje YFAI přístrojovou desku orientovanou na zákazníky, personalizované ovládání elektroniky, štíhlé ventilační otvory a řešení podlahy, díky nimž vznikl další životní prostor pro lepší život na palubě.
Mezi další body, které dokládají technické dovednosti YFAI, patří odlehčení dveřních nástrojových panelů, portfolio CHyM, pokročilé vstřikování plastů a řešení EcoCor. Díky těmto technologiím nabízí společnost řešení, která snižují hmotnost a zvyšují účinnost pro vozidla se standardním či alternativním pohonem. Inovace v oblasti dekorativního střihu materiálů a osvětlení jen doplňují toto špičkové portfolio interiérů, jež společnost ve Frankfurtu představila.
Redakčně zpracováno z www.protext.cz
Mohlo by se Vám líbit
MSV 2025: Letos společně s veletrhem Transport a Logistika
- Strojírenství
-
18. září 2025
Od 7. do 10. října 2025 se Brno promění v centrum průmyslového dění. Letos se Mezinárodní strojírenský veletrh koná také společně s veletrhem Transport a Logistika, […]
TECHNOLOGY DAYS firmy Stäubli!
- Automatizace + Robotizace
-
17. září 2025
Dnes jsme s jobindustry a oneindustry vyrazili mezi odborníky z oblasti robotiky a automatizace na TECHNOLOGY DAYS firmy Stäubli. Více jak 20 robotů v akci! Přes 600 návštěvníků! […]
HENNLICH vyvinul systém pro dávkování tuku do ložiskových skříní železničních dvojkolí
- Automotive
-
16. září 2025
Některé výrobny a opravny železničních vagónů nebo železničních dvojkolí stále sází na ruční dávkování tuku do ložiskových skříní dvojkolí. Tento postup je však nepřesný, časově […]