Obrábění

04. května 2015 00:30

Přes 40 let technologických inovací Fidia

Sektor energetiky, automobilového průmyslu a zejména toho leteckého obecně používá střední a velké stroje. Fidia se specializuje na konstrukci a výrobu obráběcích center s vysokou odolností a přesností, včetně těch největších.

Fidia slavila v loňském roce 40 let od svého založení. V roce 1974 v italském Turíně započala s výrobou číslicového řízení. Nyní dodává stroje na většinu zahraničních trhů a disponuje osmi pobočkami. Na počátku devadesátých let vznikla divize strojů, která zahájila výrobu první řady Fidia s 5osým vysokorychlostním frézovácím strojem, legendárním „Digit“. Vývoj výrobků byl nepřetržitý a v roce 2009 bylo představeno první Gantry. Řada GTF s cílem poskytnout výrobcům forem a raznic, tak jako leteckým konstruktérům portálový stroj s extrémní tuhostí, velkou flexibilitou využití a nabízenou konstrukční modularitou. Dnes je Fidia známá po celém světě jako jeden z nejvíce renomovaných výrobců vysokorychlostních frézovacích strojů a obráběcích center, číslicových řízení a digitálních pohonů. Ty se produkují ve třech výrobních závodech v Itálii.

Inzerce

Italské mistrovské dílo v podobě obráběcího centra GTF Y2G s dvojitým příčným portálem představuje pojezdy 3,5 m v ose Y a 20 m v ose X. Dvě 5osé hlavy, každá s vlastním příčníkem, nabízí své využití např. u dodavatelů leteckých komponentů.

Bez kolizí lze obrábět dílce při použití softwaru ViMill, který byl vyvinut během velkého technologického úsilí v posledních několika letech. Tato softwarová aplikace virtuálního frézování je na rozdíl od řady simulačního softwaru integrována přímo do NC Fidia a vykonává aktivní kontrolu kolizí v reálném čase přímo na stroji.

Řady GTF: Gantry pro všechny Vaše aplikace se jednotlivě liší ve stavbě a použitých technologiích. GTF L pro lehké slitiny, modely 1:1 a kompozity. Tuto řadu si vybírají výrobci aut pro konstrukci modelů z hliníku, resinu a CFC v životní velikosti. GTF Q je odpovědí na flexibilní obrábění hliníku a oceli. Provedení stroje s vysokorychlostními pojezdy a zárukou rozměrové přesnosti díky použití polymer betonového materiálu ve stavbě stroje je vhodné například pro dokončování forem pro vstřikování plastu. GTF Q demonstruje také účinné hrubé obrábění vysokou rychlostí, a to díky předimenzování motorů a vedení se schopností využití vysokého krouticího momentu na vřeteni HSK63A nebo HSK100A.

Stejné vlastnosti jsou k dispozici u nejnovějšího modelu GTF M. Díky své masivní samonosné monolitické konstrukci (celková hmotnost 60 t) může být ukotven bez základů na průmyslové podlaze zákazníka. Typ GTF3514 / MA-2200 nabízí pojezdy v X 3500 mm, Y 2200 mm a modulární Z od 1000 do 1400 mm – ideální pro obrábění ocelových forem a středních leteckých dílů.

Pro těžké obrábění hliníku a titanu je pak ideální řada GTF R.

Přesnost strojů Fidia tkví v úpravě všech klíčových komponent stroje: motory, převodovky, vedení, obráběcí hlavy a kapalinou chlazená vřetena jsou nekompromisně optimalizována dle svého využití v jednotlivých výrobních řadách – a to je Fidia.

www.fidia.it


Pozvánka na Open House Fidia –
v průběhu května 2015 v italském Forli.


 

Mohlo by se Vám líbit

Skupina Progresus s developerem Garbe oznámili úplné obsazení nového průmyslového centra u Chomutova. V projektu za půl miliardy získal poslední volnou kapacitu stávající nájemce ISOLITE

Špičkový projekt industriálního centra Garbe Progresus Park Klášterec I mezi Chomutovem a Kláštercem nad Ohří je krátce po svém dokončení již plně obsazen. Také zbývajících […]

Robotizace se vyplácí. OSTROJ rozšiřuje kovárenskou výrobu

Česká strojírenská společnost OSTROJ rozšiřuje produkci zápustkových výkovků pro automobilový koncern Volkswagen. Díky investici do moderní robotické kovací linky se opavské společnosti podařilo významně zvýšit […]

Inovativní podlahové desky con-pearl®: Nová éra užitkových vozidel

Je čas na něco nového! Alternativou dřevěných podlah a obložení stěn užitkových vozidel a dodávek jsou nově polypropylenové voštinové desky con-pearl®. Jsou o cca 50 […]