Nástrojárna

06. června 2016 00:00

Kolik je v Česku nástrojáren?

Touto otázkou jsem se zabýval celou druhou polovinu devadesátých let, kdy jsem nástrojárny objížděl s nabídkou obráběcích strojů a digitálního odměřování. Stačilo mi navštívit prvních pár nástrojáren, abych poznal, že se od jiných strojírenských firem liší charakterem výroby, přesností práce, řemeslnou fortelností a technickou úrovní zaměstnanců. Ale hlavně, pro mě, jako obchodníka, byly jiné i svojí otevřeností k technickým novinkám a ochotou investovat do moderního strojního vybavení. Proto jsem je cíleně vyhledával, registroval ty nově vznikající a oslovoval. Dnešní technická úroveň nástrojáren a charakter výroby je výrazně pokročilejší než tehdy. Nástrojáren je také mnohem víc než v devadesátých letech a mají celkově větší objem zakázek. To souvisí i s rozvojem strojírenství, automobilového průmyslu a plastikářské výroby v posledních dvaceti letech. Někdy doslova zírám, kam až majitelé tehdejších firmiček své podniky posunuli. Kdybych měl uvést jen jeden jediný příklad za všechny, byla by to společnost Linaplast v Kralicích na Hané. Když jsem tu před dvaceti lety vybavoval nástrojářskou frézku odměřováním polohy, byla to malá firma v nízkém domku vyrábějící modely vláčků. Dnes tu najdete rozsáhlý podnik, jaký známe z průmyslových zón. Ve kterém 160 zaměstnanců vyrábí na moderních strojích ročně 30 milionů výrobků pro takové odběratele jako jsou Porsche, Audi, VW či Škoda… I po letech, kdy jsem ve strojírenství „změnil funkci“, se na MSV v Brně v expozici našeho vydavatelství stále potkávám s majiteli tehdejších nástrojárniček a mám tak možnost stále pozorovat růst a vývoj v oboru. I tato moje osobní zkušenost stojí za tím, že nyní držíte v rukou nový titul našeho vydavatelství určený výhradně pro nástrojárny. Stejně tak jako zkušenost mých kolegyň – šéfredaktorek časopisů machining & tooling magazine, Automobil Industry a Plastics Production, pro které je nástrojařina a formařina denní praxí, jak se můžete přesvědčit z desítek reportáží z výrobních firem otištěných právě v těchto časopisech.

Po prolistování a přečtení nového časopisu si na něj vytvoříte názor. Na jeho obsah, témata, grafiku a tiskařské provedení. To vše je důležité, aby časopis zaujal a plnil tak svoji funkci. To nejdůležitější ale vidět není. Je to otázka: Komu je časopis doručen, kdo ho bude číst a v jakém nákladu? Tedy jak široká a hlavně kvalitní je struktra adresátů – čtenářská obec. A tím se dostáváme k otázce: Kolik je u nás nástrojáren? Tedy zjednodušeně řečeno – firem zabývajících se výrobou nástrojů, nářadí, přípravků a forem (i když definice moderní nástrojárny je mnohem širší). K datu vydání časopisu registrujeme celkem 3 021 kontaktů do výroby z 1 431 nástrojáren. Z toho v České republice je to 2 621 kontaků z 1 220 nástrojáren a na Slovensku 400 kontaktů z 211 nástrojáren. Časopis NÁSTROJÁRNA+ je unikátní titul adresovaný výhradně do nástrojáren. Proto nám příprava adresné databáze čtenářů zabrala celých osm měsíců pečlivé práce tak, aby byly zastoupeny všechny nástrojárny a všechny kontakty v databázi byly aktuální a prověřené.

Inzerce

Když jsme vymýšleli název našeho časopisu, dali jsme do názvu znaménko +, cítili jsme, že tento časopis je pro nás „něco víc“ a chtěli jsme to vyjádřit. Prvním plusem a určitým bonusem je + 1 000 výtisků tohoto čísla navíc, oproti původnímu počtu 3 000 v mediálním plánu našeho vydavatelství na rok 2016. Kontaktů v naší databázi se sešlo nakonec více než jsme předpokládali a rozhodli jsme se tyto firmy naším časopisem oslovit všechny. Zbylé výtisky jsou určeny pro návštěvníky odborných akcí a veletrhů.

Za celou redakci věřím, že Vás NÁSTROJÁRNA+ osloví a přeji Vám příjemné čtení!

Jiří Klusáček ředitel vydavatelství

Mohlo by se Vám líbit

Avaya průzkum: pro úspěšné firmy je klíčový celkový pozitivní dojem z komunikace u zákazníka i zaměstnance

Studie společnosti Avaya zjistila, že nejúspěšnější společnosti se zaměřují na komplexní pozitivní, smysluplnou a správně načasovanou komunikaci jak z pohledu zákazníka, tak zaměstnance Společnost Avaya (NYSE: […]

Společnost ABB v Brně zdvojnásobuje výrobní kapacitu v největší továrně na senzory na světě

Investicí ve výši 25 milionů korun (1,1 milionu USD) zdvojnásobuje ABB kapacitu, aby uspokojila rekordní poptávku po vysokonapěťových senzorech Součástí je nová výrobní linka pro […]

Inovativní produkty HIWIN s vysokou přidanou hodnotou pomáhají dostát nárokům na inteligentní výrobu

říká v rozhovoru pan Jonathan Chiu, Business Development Manager společnosti HIWIN 1. Jaké jsou nejsilnější stránky značky HIWIN na globálním trhu a jaké jsou konkurenční výhody […]