Elektro

18. června 2020 15:39

Energetické řetězy „hýbou“ zrekonstruovanou Státní operou

Litoměřice/Praha, 11. června 2020 – Jak rozpohybovat instituci jakou je Státní opera v Praze? Jednoduše. Stačí k tomu správně navržené a nainstalované energetické řetězy a flexibilní kabely. To zařídila firma HENNLICH, která pro zrekonstruovanou Státní operu v Praze dodávala systémy pro přívod dat a napájení pro pódium, oponu, světla, řízení kulis a další zařízení nutné pro špičková představení svatostánku české opery.

 

„Naše energetické řetězy a flexibilní kabely jsou součástí komplexního systému, který zajišťuje automatické, strojově řízené úpravy pódia, světel, kulis, opony a dalších důležitých částí jeviště, která jsou již nezbytností pro fungování skutečně moderního operního prostoru,“ říká Jindřich Kollár, který za společnost HENNLICH zajišťoval kompletní projekt. V opeře firma HENNLICH využila energetické řetězy společnosti igus, kterou na českém trhu výhradně zastupuje.

 

Kompletní dodávku řídila společnost Bosch Rexroth. „My jsme dodávali návrh vhodných řetězů a flexibilních kabelů, konzultovali jsme vhodné řešení jednotlivých částí systému, které jsme následně dodávali ve formě systému reaychain® tedy kompletní řetězy včetně kabelů a konektorů a instalovali jsme řetězy do konstrukce technologie,“ doplňuje Jindřich Kollár.

 

Rozsáhlá rekonstrukce budovy Státní opery, která byla postavena v roce 1888, trvala tři roky. Slavnostní otevření se konalo letos 5. ledna, na den přesně po 132 letech od otevření budovy. Celá modernizace stála 1,3 miliardy korun. Novorenesanční budova s neorokokovým interiérem čekala na rozsáhlejší rekonstrukci od přelomu 60. a 70. let.

 

Historická a památkově chráněná budova se dočkala nové jevištní technologie včetně unikátní točny. Ve druhém patře opery byla vybudována moderní zkušebna s vynikající akustikou, byly renovovány zkušebny, baletní, orchestrální i sborový sál a zázemí umělců. Do hlediště byla instalována nová křesla. Na rekonstrukci opery se podílelo mnoho restaurátorů, kteří profesionálně vyčistili nástěnné malby Eduarda Veitha.

 

Mohlo by se Vám líbit

V Brémách probíhá instalace tramvajové křižovatky, kterou vyrobila a dodala prostějovská DT – Výhybkárna a strojírna. Kolos váží 162 tun

V severoněmeckých Brémách, na křížení ulic Bennigsenstrasse a Hastedter Heerstrasse, v těchto dnech právě probíhá instalace rozměrné křižovatky, kterou dopravnímu podniku v Brémách (BSAG) dodala DT – Výhybkárna a […]

První pololetí 2025 ukázalo sílu českého železničního průmyslu. Špičkové inovativní technologie vstoupily do reálného provozu

První pololetí letošního roku potvrdilo, že český železniční průmysl vstupuje do další fáze konkrétního uplatnění svých špičkových technologických řešení v každodenním provozu. Členské firmy ACRI – […]

Společnost Southco přidává nové možnosti do své řady vačkových západek E5

Společnost Southco rozšiřuje svou řadu čtvrtotáčkových vačkových západek E5 o dvě varianty, které přinášejí mnoho nových funkcí. Vačkové západky E5 jsou cenově dostupné a jednoduché […]