25. září 2017 11:50
Začala výstavba závodu japonského koncernu MinebeaMitsumi
Japonský investor, koncern MinebeaMitsumi Inc., v Košiciach slávnostne ohlásil začiatok výstavby moderného európskeho závodu. Rozhodnutie o umiestnení obrovskej investície, na ktorej od samého začiatku pracovala Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO), padlo definitívne koncom minulého roka a potvrdil ho podpis memoranda o spolupráci priamo v Japonsku prezidentom spoločnosti Minebea Yoshihisom Kainumom, ministrom hospodárstva Petrom Žigom a primátorom Košíc Richardom Rašim.
Symbolický výkop sa uskutočnil 5. 5. 2017 za účasti premiéra SR Róberta Fica, členov vlády, Jeho Excelencie veľvyslanca Japonska v SR Juna Shimmiho a takmer stovky pozvaných hostí.
Spoločnosť začala stavať svoj najmodernejší európsky závod na výrobu mechatronických pohonných zariadení a elektromotorov pre priemyselné účely, vrátane automobilového priemyslu, ako aj výrobu špeciálnych elektromotorov a elektromechanických výrobkov. Závod by mal začať vyrábať už v prvom štvrťroku budúceho roka a prácu si v ňom nájde viac ako 1100 zamestnancov.
Investícia dosiahne najmenej 60 miliónov eur a počet zamestnancov by mal byť 1100, z toho 100 má pracovať vo výskume a vývoji. Spoločnosť plánuje spoluprácu aj so špecializovanými vysokými školami ako je napríklad Technická Univerzita Košice.
Nový podnik bude stáť v blízkosti medzinárodného letiska v Košiciach na ploche 50 000 štvorcových metrov, s možnosťou rozvoja na prípadnú druhú fázu výstavby, súčasťou závodu budú moderné automatické a poloautomatické výrobné linky. Podnik sa bude okrem výroby koncentrovať aj na vývoj špeciálnych elektromotorčekov, pohonných systémov, snímačov a ďalších komponentov. Využitie nájdu hlavne v automobilovom priemysle a časť z nich bude pohonným systémom v priemyselných spotrebičoch a v profesionálnom elektrickom náradí. Koncové výrobky budú predávané pod menami iných značiek, najmä na európskom trhu.
Skupina MinebeaMitsumi sa tradične zameriava na výrobu vo veľkom objeme. Od umiestnenia nového závodu v Košiciach si sľubuje minimalizáciu rizík výmenného kurzu, ale aj úspory v logistike vďaka skráteniu dopravných trás v porovnaní s dovozom z Ázie. Najmä skrátenie prepravy prispeje k zvýšenej flexibilite, čo ocenia zákazníci z oblasti automobilového priemyslu.
Redakčně zpracováno z www.sario.sk
Mohlo by se Vám líbit
Formnext 2024 – hlavní body a doprovodný program
- Nástrojárna
-
07. listopadu 2024
Formnext 2024 je hned za rohem a představuje více než 850 poskytovatelů technologií a působivý program, který zdůrazňuje inovace a výměnu znalostí v oblastech aditivní […]
Břitové destičky s děliči na ostří efektivně odvádí třísky a zajistí stabilitu při frézování
- Obrábění
-
03. listopadu 2024
Seco představuje dva nové typy břitových destiček s děliči třísek, které snižují namáhání stroje i řezného nástroje, čímž se zlepšuje stabilita procesu frézování. Břitové destičky […]
Grumant: Máte potíže s NC programováním?
- Obrábění
-
01. listopadu 2024
Příprava NC programů pro CNC obráběcí stroje je stále ještě pro mnoho majitelů těchto strojů brzdou. Na těchto stránkách jsou představovány novinky a služby společnosti Grumant, s. r. o., […]