25. září 2017 11:50
Začala výstavba závodu japonského koncernu MinebeaMitsumi
Japonský investor, koncern MinebeaMitsumi Inc., v Košiciach slávnostne ohlásil začiatok výstavby moderného európskeho závodu. Rozhodnutie o umiestnení obrovskej investície, na ktorej od samého začiatku pracovala Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO), padlo definitívne koncom minulého roka a potvrdil ho podpis memoranda o spolupráci priamo v Japonsku prezidentom spoločnosti Minebea Yoshihisom Kainumom, ministrom hospodárstva Petrom Žigom a primátorom Košíc Richardom Rašim.
Symbolický výkop sa uskutočnil 5. 5. 2017 za účasti premiéra SR Róberta Fica, členov vlády, Jeho Excelencie veľvyslanca Japonska v SR Juna Shimmiho a takmer stovky pozvaných hostí.
Spoločnosť začala stavať svoj najmodernejší európsky závod na výrobu mechatronických pohonných zariadení a elektromotorov pre priemyselné účely, vrátane automobilového priemyslu, ako aj výrobu špeciálnych elektromotorov a elektromechanických výrobkov. Závod by mal začať vyrábať už v prvom štvrťroku budúceho roka a prácu si v ňom nájde viac ako 1100 zamestnancov.
Investícia dosiahne najmenej 60 miliónov eur a počet zamestnancov by mal byť 1100, z toho 100 má pracovať vo výskume a vývoji. Spoločnosť plánuje spoluprácu aj so špecializovanými vysokými školami ako je napríklad Technická Univerzita Košice.
Nový podnik bude stáť v blízkosti medzinárodného letiska v Košiciach na ploche 50 000 štvorcových metrov, s možnosťou rozvoja na prípadnú druhú fázu výstavby, súčasťou závodu budú moderné automatické a poloautomatické výrobné linky. Podnik sa bude okrem výroby koncentrovať aj na vývoj špeciálnych elektromotorčekov, pohonných systémov, snímačov a ďalších komponentov. Využitie nájdu hlavne v automobilovom priemysle a časť z nich bude pohonným systémom v priemyselných spotrebičoch a v profesionálnom elektrickom náradí. Koncové výrobky budú predávané pod menami iných značiek, najmä na európskom trhu.
Skupina MinebeaMitsumi sa tradične zameriava na výrobu vo veľkom objeme. Od umiestnenia nového závodu v Košiciach si sľubuje minimalizáciu rizík výmenného kurzu, ale aj úspory v logistike vďaka skráteniu dopravných trás v porovnaní s dovozom z Ázie. Najmä skrátenie prepravy prispeje k zvýšenej flexibilite, čo ocenia zákazníci z oblasti automobilového priemyslu.
Redakčně zpracováno z www.sario.sk
Mohlo by se Vám líbit
Robotika, automatizace a inovace: Pardubice přivítají Technology Days 2025
- Strojírenství
-
01. července 2025
Výrobní podniky čelí stále větším nárokům na efektivitu, kvalitu, digitalizaci a flexibilitu. Odpovědí jsou moderní technologie, které propojují automatizaci, robotiku a pokročilá výrobní řešení. Právě […]
Rekordní výroba a stabilní růst: Český automobilový průmysl motorem ekonomiky i v dalších letech
- Automotive
-
01. července 2025
Rekordní produkce, meziroční nárůst exportu o 3,1 % a celkové tržby dosahující téměř 1,6 bilionu korun – to jsou klíčové ukazatele, charakterizující vývoj roku 2024 […]
Zařízení Ixxat Mobilizer přinášejí zásadní změnu při testování i výrobě automobilů
- Automotive
-
28. června 2025
Společnost HMS Networks představila pod svou produktovou značkou Ixxat nejmodernější komunikační brány řady Mobilizer pro automobilový průmysl. Komunikační brány Mobilizer jsou navrženy tak, aby splňovaly […]