Automotive

26. dubna 2023 06:55

Virtuální prototypování výrazně zkracuje dobu vývoje nové celoroční pneumatiky EV Vredestein

 

  • Interní simulační platforma umožnila společnosti Apollo Tyres zkrátit dobu uvedení na trh, zmenšit dopad na životní prostředí a snížit náklady na průlomovou novou pneumatiku Vredestein EV
  • Virtualizační software společnosti Apollo Tyres hrál klíčovou roli při uvádění první evropské celoroční pneumatiky pro elektrická vozidla
  • Simulace přináší nové úrovně celoročních výkonů ve srovnání s variantou pro jiná než elektrická vozidla: o 15 % lepší valivý odpor, o 6 % lepší ovladatelnost a o 5 % nižší hlučnost

Nově představený model Vredestein Quatrac Pro EV, první evropská speciální celoroční pneumatika pro elektrická vozidla, byla vyvinuta s využitím nejmodernější virtuální prototypovací a simulační platformy společnosti Apollo, která napomohla výraznému zkrácení doby uvedení na trh, stejně jako snížení dopadu výrobku na životní prostředí a nákladů na vývoj.

Inzerce

Díky použití virtuálního prototypování měl model Quatrac Pro EV nejrychlejší vývojový cyklus než jakákoli jiná pneumatika Vredestein a v listopadu se stala první specializovanou celoroční pneumatikou pro elektrická vozidla, která kdy byla v Evropě dána do prodeje. Interní platforma pro simulaci a prototypování, kterou v průběhu mnoha let zdokonaluje tým výzkumu a vývoje společnosti Apollo Tyres se sídlem v nizozemském Enschede, zlepšuje celkovou efektivitu navrhování a testovacích procesů a umožňuje tak společnosti dosahovat ambiciózních výkonnostních cílů.

Výrazně zvýšené využití počítačové simulace umožnilo společnosti Apollo Tyres aplikovat rychlý iterativní přístup k navrhování a optimalizovat nejdůležitější výkonnostní charakteristiky, včetně valivého odporu, přilnavosti, pohodlí a hluku na silnici. Tým výzkumu a vývoje například využil simulační technologii k optimalizaci konstrukce jedinečného profilu a běhounu pneumatiky, aby se snížil valivý odpor a prodloužil dojezd. Výsledkem je výrobek, který podává kvalitní výkon po celý rok, a to na široké škále povrchů vozovky.

Technologie také pomohla společnosti Apollo Tyres snížit emise uhlíku během vývoje pneumatiky Quatrac Pro EV. Kromě toho, že bylo před uvedením pneumatiky do provozu potřeba méně fyzických testovacích kilometrů, umožnilo zvýšené využívání počítačové simulace podstatně snížit množství surovin používaných pro hodnocení zkušebních směsí a pro výrobu zkušebních pneumatik. Ve srovnání s předchozími vývojovými procesy pomáhá software pro virtuální prototypování společnosti Apollo Tyres výrazně zvýšit efektivitu při testování pneumatik díky využití pokročilé digitální simulace. V případě modelu Quatrac pro EV tento přístup také umožnil pneumatikám Apollo výrazně snížit celkové emise CO2 generované během předvýrobní fáze a zkušební fáze pneumatiky.

Kromě přínosů pro životní prostředí umožnila platforma pro virtuální prototypování a simulaci společnosti Apollo Tyres docílit nové úrovně efektivity v procesech výzkumu a vývoje. To pomáhá společnosti udržovat velmi příznivé ceny pro koncové uživatele i přesto, že pneumatika nastavuje laťku pro nové, prémiové úrovně výkonnosti a účinnosti v kategorii pneumatik pro elektrická vozidla.

„Stabilní nárůst používání virtuálního prototypování ve vývoji našich výrobků představuje zásadní změnu pro naše podnikání – změnu, která nám umožňuje rychle a spolehlivě plnit a překračovat výkonnostní kritéria,“ vysvětluje Dr. Udo Kuhlmann ze společnosti Apollo Tyres, vedoucí výzkumu a vývoje skupiny v Evropě. „Do simulačního softwaru investujeme již více než 25 let. Naše nejnovější prostředí pro virtuální prototypování je nyní klíčové pro udržení konkurenční výhody.

„Testování v reálném světě je nadále nesmírně důležité – naše pneumatiky často kupují nadšení milovníci řízení a musíme uplatňovat subjektivní i virtuální hodnocení. Nyní se snažíme využít vývoj v oboru vysoce výkonných výpočetních a cloudových simulací k dalšímu zlepšování platformy,“ uzavírá Kuhlmann.

Dosažení bezkonkurenční výkonnosti pneumatik v segmentu elektromobilů

Simulace umožnila společnosti Apollo Tyres odemknout nové úrovně celoročního výkonu. Model Vredestein Quatrac pro EV, který svými vlastnostmi odpovídá pověsti společnosti v oblasti celoročních pneumatik, nese na boční stěně symbol „hory se třemi vrcholy a sněhovou vločkou“, který certifikuje výkonnost v zimních podmínkách. Spojení vysokého obsahu oxidu křemičitého v běhounu s tužšími bloky a vzájemně propojenými „můstky“ na ramenou zajišťuje vysokou úroveň brzdění na suchu a na mokru – přičemž ve druhém případě byla naměřena o 4 % lepší hodnota než u ekvivalentní celoroční pneumatiky Vredestein pro jiná než elektrická vozidla.

Model Quatrac pro EV také nabízí 6% zlepšení v oblasti ovladatelnosti, o 5 % méně hluku a 15% zlepšení valivého odporu v porovnání s odpovídajícím modelem pro jiná než elektrická vozidla, a to díky pečlivě optimalizované směsi polymerů čtvrté generace a „inteligentního“ oxidu křemičitého pro směs běhounu, ochraně ráfku a skeletu.

Model Quatrac pro EV byl jako první speciální celoroční pneumatika pro elektrická vozidla v Evropě navržen tak, aby podporoval jedinečné vlastnosti moderních elektrických vozidel, včetně zvýšeného točivého momentu a vyšší hmotnosti vozidla, a současně zajišťoval vynikající standardy pro manipulaci, stabilitu a zapojení řidiče. Nabízí také výrazně nižší úroveň valivého odporu a poskytuje tišší a pohodlnější jízdu přizpůsobenou jedinečným charakteristikám elektrických vozidel.

Schopnost pneumatiky Quatrac Pro EV řídit vyšší hmotnost vozidla je taková, že se stala vůbec první vyrobenou celoroční pneumatikou, která obdrží značku HL, což znamená připravenost pro „vysoké zatížení“ (první variantou je 255/40 R 20). To potvrzuje, že pneumatika je schopna nést o 10 % vyšší hmotnost než zesílená pneumatika „Extra Load“ (XL) při stejném tlaku.

Model Quatrac Pro EV, který byl srovnáván s běžnými celoročními pneumatikami, má o 17 % nižší dopad na životní prostředí (měřeno jako potenciál globálního oteplování CO2), což přispívá k nižšímu emisnímu dopadu v životním cyklu. Důvodem je významné snížení množství použitých surovin a obecná optimalizace samotného procesu vývoje pneumatik, který se opírá o novou simulační platformou společnosti.

 

 

Mohlo by se Vám líbit

CzechInvest začíná spolupracovat s padesátkou nových startupů v projektu Technologická inkubace

V rámci druhé výzvy projektu Technologická inkubace agentura CzechInvest podpoří 53 startupů částkou přes 135,5 milionu korun. Převládá oblast umělé inteligence a kreativní průmysly. „Každému […]

Technologie studené plazmy výrazně snižuje pachovou zátěž z gumárenské výroby

Společnost Continental Barum za poslední dvanáct let prováděla mnoho studií či testovala různé technologie vedoucí k snížení pachových emisí z výroby pneumatik. V loňském roce byla finalizován systém […]

Reportáž: GÜHRING INNOVATION DAYS 2024

Zvýšení efektivity obrábění je ve výrobních firmách trvalý proces. A je jedním z důvodů, proč firma GÜHRING – přední světový výrobce obráběcích nástrojů – pořádá pod […]