03. února 2022 09:07
Ve špičkových elektrických Mercedesech jsou česká skla z Chudeřic
Dalo by se říct, že elektrické Mercedesy jezdí s českými skly. Minimálně to platí o třech posledních plně elektrických modelech bavorské automobilky – EQS, EQE a EQB. Do všech špičkových typů elektromobilů dodává kompletní boční zasklení chudeřický závod na výrobu autoskel AGC Automotive Czech. Do SUV pod označením EQB je to také čelní sklo s head up displejem.
Luděk Steklý, člen představenstva AGC Automotive Czech: „Elektromobilita se díky rozličným snahám o snížení produkce CO2 bude prosazovat stále více. A jsem rád, že v Chudeřicích můžeme být součástí tohoto trendu v automobilovém průmyslu. Při výrobě elektrických vozů kladou automobilky velký důraz na snížení hmotnosti při zachování vysoké úrovně bezpečnosti. To se samozřejmě týká i autoskel. Dodávky pro prestižní značku potvrzují, že v Chudeřicích dokážeme s našimi autoskly těmto požadavkům vyjít vstříc.“
Automobilka Mercedes-Benz přichází postupně s novými elektrickými modely svých vozů. Například model Mercedes EQS je plně elektrickým autem v kategorii sedan a podle označení spadá do třídy S, tedy kategorie, která je vlajkovou lodí značky Mercedes. Pro všechny zmíněné EQ modely vyrábí závod v Chudeřicích kompletní boční zasklení.
„Pro model EQB, tedy elektrické SUV, vyrábíme navíc čelní sklo. Toto sklo vyrábíme na nové výrobní lince, která byla naší největší investicí za zhruba 10 předchozích let. Standardní verze tohoto autoskla obsahuje anténu. Vyrábíme ale také verzi s head up displayem (HUD), která umožňuje zobrazování informací na skle přímo v zorném úhlu řidiče,“ doplnil ředitel výroby Daniel Horák.
AGC Automotive Czech vyrábí autoskla pro všechny velké evropské automobilky, vedle Mercedesu jde například o Porsche, BMW, Audi nebo Volva, ale také do Škodovek nebo Peugeotů. Ročně firma vyrobí kolem 30 milionů kusů autoskel. Drtivá většina, až 80 procent směřuje na vývoz.
Závod v Chudeřicích patří mezi největší a nejkomplexnější evropské výrobce autoskel a je největším závodem na výrobu autoskel skupiny AGC. Objem výroby autoskel za posledních 10 let AGC Automotive Czech zdvojnásobila. Zaměstnává kolem 1600 lidí. Firma patří do skupiny AGC, která je největším světovým výrobcem plochého skla.
- ledna 2022
Informace o společnosti:
AGC Automotive Czech a.s. je firma zaměřená na výrobu automobilových skel a přídavných dílů. Výrobní závod v Čechách je největším a jedním z nejkomplexnějších výrobních podniků AGC v Evropě. Firma v Chudeřicích na Teplicku zaměstnává zhruba 1600 zaměstnanců. Ročně zde vyrobí kolem 30 milionů autoskel. Jen produkce tohoto závodu „zasklí“ zhruba šestinu automobilů vyrobených v Evropě. Růst společnosti je patrný i z počtu nových projektů – výrobků, které firma každoročně připravuje do sériové výroby. Počet nových projektů v průběhu 5 let narostl více než trojnásobně. V rámci těchto nových projektů je řada zajímavých, jako třeba střešní okna Wonderlite®, která jsou schopna automaticky regulovat světelný komfort ve vozu nebo projekt kompletního zasklení pro unikátní vozidlo určené výhradně pro tělesně postižené.
Mohlo by se Vám líbit
Na trh vstupuje soudkovitá fréza CoroMill® Plura barrel – řešení, s nímž se tvarové obrábění posouvá o další krok vpřed
- Obrábění
-
04. července 2025
Společnost Sandvik Coromant zařadila do své nabídky novou koncepci monolitních karbidových stopkových fréz, která umožňuje zkrácení času cyklu až o 90 %. Inzerce Společnost Sandvik Coromant, která […]
Přípravy na MSV 2025 jsou v plném proudu. Podívejte se na první novinky letošního ročníku
- Strojírenství
-
03. července 2025
Od 7. do 10. října 2025 se na brněnském výstavišti koná již 66. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu. Svým návštěvníkům představí průmyslové inovace a nejnovější trendy napříč obory. Letos se […]
Bez mazání i při použití kovu: Polymerová kuličková ložiska pro nápojáře
- Strojírenství
-
02. července 2025
Samomazná a bezúdržbová kloubová ložiska igubal nově dostupná s cenově výhodnými plechovými domečky V nápojářském průmyslu jsou ložisková tělesa a přírubová ložiska často vystavena silnému […]