02. května 2019 10:43
Valeo podepsalo dohodu s Mobileye o vývoji nového standardu bezpečnosti autonomních vozidel
V Las Vegas na veletrhu CES 2019 uzavřelo Valeo dohodu o partnerství s firmou Mobileye, která se zabývá vývojem a podporou nového bezpečnostního standardu pro autonomní vozidla. Je založený na tzv. Responsible‑Sensitive Safety (RSS), což představuje matematický model bezpečností. Tento standard pak budou společně šířit mezi všemi výrobci aut a jejich součástek.
„Díky odbornosti a dlouholetým zkušenostem v oblasti autonomních vozidel a vývoje jejich senzorů bude Valeo od nynějška podporovat a spolupracovat na RSS s cílem dosáhnout té nejlepší úrovně bezpečnostních standardů pro samořídicí auta,“ zdůraznil Jacques Aschenbroich, předseda představenstva a generální ředitel skupiny Valeo.
RSS by měl být použitelný pro veškeré typy senzorů či softwaru a určovat, co znamená bezpečné autonomní řízení. RSS se formuje na základě lidského vnímání bezpečného řízení podle logicky ověřitelných pravidel a předem definovaných reakcí. Tento model již rovnou předepisuje, jak bude bezpečnost vypadat, a nevychází z milionů kilometrů testovacích jízd, kdy se systém prvky bezpečnosti teprve učí. Automobilový průmysl stále častěji volá k potřebě silného, transparentního a technologicky neutrálního standardu pro bezpečnost autonomních aut. Klíčoví hráči z oboru postupně zavádějí RSS, například Baidu pro projekt Apollo, první otevřenou autonomní platformu (do níž se Valeo připojilo již dříve). Státy a průmysl uznávají RSS jako klíčový model bezpečnosti pro autonomní auta.
Valeo a Mobileye budou spolupracovat jak na strategii, tak i technologiích potřebných k posílení postavení tohoto technologického standardu založeného na RSS v Evropě, USA a Číně. Toto partnerství bude zahrnovat vypracování scénářů k ověřování a komerční nasazení bezpečných autonomních vozidel. Budou spolufinancovat vědecký výzkum o RSS modelu, což přispěje k vypracování standardů, a zúčastní se technických komisí určujících nové standardy.
Valeo přispěje svou odborností v oblasti senzoriky, v níž se skupina v současné době řadí ke světové špičce. Disponuje totiž nejširší řadou senzorů užívaných v autonomních autech zahrnující kamery, radary, ultrazvukové snímače a laserový snímač Valeo SCALA ™, jediný sériově vyráběný LiDAR senzor na trhu vyvinutý speciálně pro vysoké nároky na odolnost a spolehlivost. S tímto know‑how má již společnost Valeo řadu světových úspěchů v oblasti samořídicích aut, včetně prvního autonomního vozu, který jezdil v ulicích Paříže ve velmi složitém městském prostředí, stejně jako po Evropě, Spojených státech a Japonsku.
Toto partnerství jde ruku v ruce s přístupem Valeo k budování ideálního vývojového prostředí pro mobilitu budoucnosti, které zahrnuje nejen hráče z automobilového průmyslu, ale i technologické firmy z oblasti telekomunikací a spotřební elektroniky.
Společnost Mobileye, ve vlastnictví společnosti Intel, byla založena v roce 1999 s přesvědčením, že kamery zajistí bezpečnější silnice, sníží dopravní zácpy a zachrání životy. Se špičkovým týmem více než 450 inženýrů vyvinula společnost Mobileye řadu softwarových produktů, které jsou nasazeny do jejich vlastních kamerových čipů s názvem EyeQ® Mobileye. Ten vytváří hardware a software pomáhající 27 automobilovým firmám vyvíjet systémy aktivní bezpečnosti a nakonec plně autonomní vozidla. V roce 2017 společnost Intel Corporation koupila firmu Mobileye.
Mohlo by se Vám líbit
MSV 2025: Letos společně s veletrhem Transport a Logistika
- Strojírenství
-
18. září 2025
Od 7. do 10. října 2025 se Brno promění v centrum průmyslového dění. Letos se Mezinárodní strojírenský veletrh koná také společně s veletrhem Transport a Logistika, […]
TECHNOLOGY DAYS firmy Stäubli!
- Automatizace + Robotizace
-
17. září 2025
Dnes jsme s jobindustry a oneindustry vyrazili mezi odborníky z oblasti robotiky a automatizace na TECHNOLOGY DAYS firmy Stäubli. Více jak 20 robotů v akci! Přes 600 návštěvníků! […]
HENNLICH vyvinul systém pro dávkování tuku do ložiskových skříní železničních dvojkolí
- Automotive
-
16. září 2025
Některé výrobny a opravny železničních vagónů nebo železničních dvojkolí stále sází na ruční dávkování tuku do ložiskových skříní dvojkolí. Tento postup je však nepřesný, časově […]