31. prosince 2018 09:29
Ukázka technické dokonalosti: zadní křídlo Bugatti Chiron vyrábí technologie Siemens
Český Siemens na letošním Mezinárodním strojírenském veletrhu představuje nejnovější řešení pro aditivní obrábění neboli 3D tisk a jeho virtuální přípravu, a to v podobě speciálně upraveného zadního dílu sportovního vozu Bugatti Chiron.
• Největší funkční hybridně sestavená součástka na světě
• 10× menší počet potřebných díků díky metodě aditivního obrábění
• Snížení hmotnosti o polovinu
Zadní křídlo vozu Bugatti Chiron je největší funkční hybridně sestavenou součástkou na světě. Základ tvoří 3D tištěné tenkostěnné titanové komponenty a keramickou vrstvou pokryté karbonové trubky. Spolu vytvářejí extrémně lehký a současně mimořádně pevný systém pro jízdu a nastavování přítlačného křídla. Sportovní vůz Bugatti Chiron může dosahovat rychlosti přes 400 kilometrů v hodině, což je více, než je vzletová rychlost letadla Boeing 747 (280 km/h), přesto musí zůstat bezpečně na zemi. Extrémně vysoké příčné a podélné dynamické nároky zvládá díky aktivní aerodynamice vozidla. Za pomoci důmyslného hydraulického systému je vzdálenost automobilu od vozovky neustále velmi přesně korigována zadním křídlem, které se rozšiřuje a přizpůsobuje tomu, jak se otvírají a zavírají klapky difuzoru. Tento systém je v automobilovém světě zcela unikátní a svou komplexitou je srovnatelný pouze s konstrukcí letadel. Zadní křídlo se dříve skládalo z mnoha dílů, které bylo nutné montovat dohromady, a tím vznikal prostor pro chyby nebo drobné nepřesnosti. Změnou výrobní technologie na aditivní obrábění se desetkrát snížil počet potřebných dílů, navíc klesla hmotnost zadního křídla Bugatti Chiron o polovinu. Společnosti Siemens a Bugatti založily celý inovační proces – od virtuálního větrného tunelu až po prvotní design komponentů – na jedné softwarové PLM platformě Teamcenter. „Výhodou ucelených řešení Siemens PLM Software je jejich šíře a holistický přístup. Všechny moduly na sebe navazují a jsou vzájemně kompatibilní. Chytré programy dnes navíc dokážou výrazně ušetřit práci v kterékoliv fázi vývoje a výroby,“ vysvětluje René Zahradník, ředitel obchodu Siemens PLM Software. Virtuální větrný tunel a virtuální testovací okruhy jsou rovněž součástí řešení Siemens pro navrhování konstrukce a chování vozidel, což umožňuje dokonale provázat vývoj výrobků s přípravou výroby a vlastní výrobou. Takto vzniklá digitální dvojčata zajistí optimalizaci všech činností, včetně takového detailu jako je ovládání CNC strojů pro konečnou úpravu dílů. „Naše řešení umožňují ve virtuálním prostředí s návrhy mnohonásobně rychleji a důkladněji experimentovat a před vlastním rozhodnutím tak ověřit mnohem více variant. To se týká dílu, samotného výrobku, výrobních strojů, linek, i celých výrobních hal,“ dodává René Zahradník. Vystavené křídlo Bugatti Chiron je důkazem vysoké spolehlivosti řešení Siemens i v těch nejnáročnějších podmínkách.
Mohlo by se Vám líbit
RoboTwin získává pre-seed investici 1,25 milionů euro od soukromých investorů a EU
- Automatizace + Robotizace
-
14. července 2025
Český deep-tech robotický startup RoboTwin, založen roku 2021 třemi zakladateli se zkušenostmi v robotice, automobilovém a výrobním průmyslu, získává investici v celkové výši 1,25 milionů […]
Nová vlajková loď generátorů libovolných průběhů s šířkou pásma 3,9 GHz a výstupní rychlostí 10 GS/s
- Elektro
-
12. července 2025
Společnost Spectrum Instrumentation představuje čtyři nové vysoce výkonné generátory libovolných průběhů (AWG), které jsou významným milníkem v nabídce jejích produktů. Nové generátory AWG jsou určené […]
Cílem je stát se jedničkou pro oblast kabelů
- Elektro
-
10. července 2025
Společnost KONEKA, která vznikla vloni na podzim jako dceřiná společnost PRAKAB (PRAKAB Pražská Kabelovna s.r.o.), plánuje v letošním roce dále rozšiřovat své služby a produktové portfolio. […]