31. října 2018 15:50
TPCA odstartovala výrobu faceliftovaných vozů
Slavnostním přestřižením pásky byla symbolicky zahájena výroba faceliftovaných vozů druhé generace aut kolínské automobilky Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech (TPCA). O slavnostní přestřižení pásky před trojicí nových vozů Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1 se postarali prezidenti japonsko francouzské automobilky Koreatsu Aoki a Eric Brochard, starosta Kolína Vít Rakušan a ředitelka Czech Investu Silvana Jirotková.

„Mám velkou radost, že po loňském jubileu 3 milionů vyrobených vozů mohu být u dalšího významného milníku v historii TPCA. Chtěl bych poděkovat všem našim zaměstnancům, kteří se na úspěšném rozjezdu faceliftu našich aut podíleli,“ uvedl při slavnosti prezident TPCA Koreatsu Aoki. „Nabízíme nové možnosti například atraktivní barvy, propojení s chytrými technologiemi a posílený výkon motoru. Díky skvělé kvalitě a pověsti našich vozů dodáme v tomto roce našim zákazníků přes 200 000 aut, což znamená vyšší produkci než v roce 2017,“ dodává výkonný viceprezident Eric Brochard.

„TPCA je pro město Kolín dlouhodobým partnerem. Domnívám se, že spolupráce především v posledních letech je na dobré úrovni, jsme schopni nalézt společná témata a případně problémy operativně řešit,“ řekl při slavnostním přestřižení pásky u faceliftovaných trojčat starosta Kolína a poslanec Parlamentu ČR Vít Rakušan. „Vstup TPCA na český trh v roce 2002 je dodnes druhou nejvyšší investicí, kterou jsme pomáhali dojednat,“ říká generální ředitelka agentury CzechInvest Silvana Jirotková. „Nejenže dnes patří k největším zaměstnavatelům v kraji a do státní kasy odvádí na daních řádově miliardy korun, automobilka zároveň spolupracuje s desítkami českých dodavatelů,“ dodává.
Historie TPCA se začala psát v roce 2002 položením základního kamene a zahájením výstavby továrny v unikátním „joint venture“ projektu dvou mateřských společností – jedničky na světovém trhu Toyota Motor Corporation a druhého největšího evropského výrobce – tehdy PSA Peugeot Citroën – dnes PSA Group. 28. února 2005 byla zahájena výroba první generace malých vozů Toyota AYGO, Peugeot 107 a Citroën C1, které se pak o tři roky později dočkaly svého prvního faceliftu. Rok 2012, kdy z linek sjel dvoumiliontý vůz, byl ve znamení druhé modernizace první generace. Přelomovým rokem se pak stal rok 2014, kdy TPCA začala vyrábět druhou generaci vozů Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1, které mají novou podobu.
Vozy všech tří značek vyznačující se elegantním designem a nízkou spotřebou paliva byly za třináct let výroby zastoupeny poměrně rovnoměrně, takže každá z nich má nyní na kontě přes milion aut, které brázdí silnice po celé Evropě od Islandu až po Řecko, ale třeba i v Jižní Africe nebo Izraeli. V posledních letech patří mezi nejvýznamnější trhy Velká Británie, Francie, Německo, Holandsko a Itálie.
redakčně kráceno a zpracováno z www.tpca.cz
Mohlo by se Vám líbit
SMC získala nového distributora svých produktů v Česku, firmu HENNLICH
- Automatizace + Robotizace
-
04. listopadu 2025
Společnost SMC Industrial Automation CZ uzavřela novou distribuční smlouvu se společností HENNLICH. Ta se tak stává novým prémiovým distributorem prvků SMC v České republice. Slavnostní […]
Kontrola barevného odstínu – na čem v praxi opravdu záleží?
- Plasty
-
03. listopadu 2025
Kontrola barevného odstínu pohledem je složitá, protože závisí na mnoha aspektech. Víte co je při vizuální kontrole podstatné? Osvit, okolí vzorku, ale třeba také vlastnosti […]
Pracovní úrazy se od roku 2026 budou hlásit jen elektronicky. Pro zaměstnavatele to však znamená nutnost včasné přípravy
- Práce
-
03. listopadu 2025
Od ledna 2026 už zaměstnavatelé nebudou moci hlásit pracovní úrazy na papírových formulářích. Vše se přesune do elektronické podoby, a to prostřednictvím portálu Státního úřadu […]
